Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@15:21:13 GMT

چاهخانه‌ها یکی از مشکلات جدی باغستان‌ها است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۲۵۰۱

چاهخانه‌ها یکی از مشکلات جدی باغستان‌ها است

مدیرعامل سازمان باغستان‌های سنتی شهر قزوین گفت: امروزه چاهخانه‌ها به یکی از مشکلات جدی سازمان باغستان‌ها تبدیل شده است و باغداران، تقاضاهای بسیار زیادی برای احداث چاهخانه‌های جدید دارند.

به گزارش ایمنا، محمد کریم کاظم پور در این باره اظهار کرد: تغییر سبک و محیط زندگی به آپارتمان نشینی موجب شده است تا باغداران دیگر مثل گذشته نتوانند در محیط منزل وسایل و ابزار باغبانی را نگهداری کنند و نیازمند مکانی اختصاصی برای نگهداری آنها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سوی دیگر گاهی باغداران از ابتدایی‌ترین امکانات مانند یک سرویس بهداشتی یا مسائل دیگر هم محروم هستند به همین دلیل مراجعات زیادی دارند و طبق قانون ما اساساً نمی‌توانیم هیچ مجوز جدیدی در این زمینه صادر کنیم.

مدیرعامل سازمان باغستان‌های سنتی شهر قزوین گفت: تعداد چاهخانه‌های قدیمی هم محدود است و وراثتی شدن بخشی از آنها و اختلاف نظرهای موجود میان باغداران که قبلاً به صورت اشتراکی از آنها استفاده می‌کردند مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه باغداران برای دریافت مجوزهای جدید احداث چاهخانه به سازمان مراجعه می‌کنند، افزود: ما این موضوع را در کمیته فنی باغستان که سازمان‌های مرتبط هم حضور دارند مطرح کردیم تا در خصوص آن تصمیم‌گیری شود و باغداران میان سازمان‌ها معطل نشوند.

وی افزود: به نظر ما تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص باید در دستگاه قضا انجام شود که اساساً آیا می‌توانیم با یک استاندارد خاصی مجوز احداث چاهخانه جدید بدهیم یا خیر؟

کاظم پور گفت: به هر حال این مشکل هم اینک میان باغداران وجود دارد و با توجه به تغییر شرایط و محیط زندگی باغداران باید به آن توجه شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۰ درخواست برای ساخت چاهخانه در باغستان سنتی قزوین ثبت شده است، اما تقاضاهای بیشتری در این زمینه وجود دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 496838

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر باغستان قزوین شهرداری قزوین قزوین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق باغستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ مردم روستای رباط قره بیل درشهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار صداوسیما به مشکل رفت و آمد دراین روستا اشاره کردند و عنوان کردند پل زیرگذری که برای رفت و آمد به داخل روستا احداث شده استاندارد نیست و موجب مشکلات زیادی از جمله بی رونق شدن کسب کار شده است.

{$sepehr_media_11040962_600_350 }

دیگر خبرها

  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز
  • انعکاس مشکلات شما در صدای مردم ششم اردیبهشت ماه استان قزوین
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل