Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@14:04:04 GMT

نظر کارشناس باید متقن و اقناع کننده باشد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۲۶۲۸

رئیس کل دادگستری در مراسم اتیان سوگند کارشناسان رسمی دادگستری عنوان کرد: نظر کارشناس باید متقن واقناع کننده باشد و به علم قاضی کمک کند. خبرگزاری میزان- مراسم اتیان سوگند کارشناسی کارشناسان رسمی دادگستری با حضور توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد و بر نظرات علمی، متقن و اقناع کننده کارشناسان تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری با بیان تمنای اینکه روزی برسد اندیشه و تخصص مجموعه کارشناسان را در حوزه‌هایی که به توسعه اقتصادی و فرهنگی منجر شود، بکارگیری کرد افزود این تمنا نیازمند جامعه‌ای است که عاری از اختلاف باشد هر چند تا رسیدن به این مقصود فاصله زیادی است، اما باید تفکر خود را به این سمت هدایت کنیم.

وی ادامه داد: جنبه مثبت کار کارشناسی کمک به حل اختلافات است. البته نظر کارشناس باید به علم قاضی کمک کند و در این مسیر نیازمند بکارگیری دانش و هنر خویش هستید.

توسلی زاده در ادامه با بیان چند توصیه به کسانی که به زودی در حلقه کارشناسان رسمی دادگستری قرار می‌گیرند خاطرنشان ساخت: مردم نظر کارشناس را حق می‌دانند بنابراین در گام اول باید بی طرفانه نظر دهید. همانگونه که می‌دانید نظر کارشناس از ادله طریقی است یعنی یکی از راه‌های نیل به مقصود است.

وی افزود: نظرات کارشناس در مسائل موضوعی است و نه حکمی که حکم ویژه قاضی است و در هر حال نظر شما باید منطبق با عقل و ادله علمی باشد چرا که علم قانع کننده است و موضوع را موجه می‌نماید.

دیگر توصیه جدی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به کارشناسان، کمک به مقوله صلح و سازش بود.

توسلی زاده تاکید کرد در تمامی موضوعات کارشناسی خود و قبل از ارائه نظر تلاش کنید اختلاف پیش آمده به مصالحه بیانجامد. کار شما به گونه‌ای است که این ظرفیت را دارد به این سمت و سو برود، مشکلات را خارج از دستگاه قضایی حل کند و طرفین را به سازش بکشاند.

در ادامه بعد از ادای سوگند توسط کارشناسان، با امضای رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، دوره جدید فعالیت کارشناسان رسمی دادگستری کرمانشاه رسما آغاز بکار کرد.      بیشتر بخوانید:      مراسم تحلیف تعدادی از مترجمان رسمی در معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه برگزار شد انتهای پیام/ برچسب ها: کرمانشاه سوگند

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرمانشاه سوگند کارشناسان رسمی دادگستری رئیس کل دادگستری نظر کارشناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان

با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت‌ و مسئولان استانی و محلی، فعالیت شهرداران دهه هشتادی در رفسنجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، آئین رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان، هم‌زمان با نهمین روز از اردیبهشت ۱۴۰۳ و روز ملی شوراها با حضور نوجوانان دهه هشتادی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) برگزار شد.

در این مراسم که سیداحمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، مجید کهنوجی شهردار رفسنجان، سیدحسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان و جمعی از اعضای شورا حضور داشتند، نمایندگان شهرداران محله برنامه‌های خود را ارائه دادند.

به گزارش ایمنا، پویش «شهردار شو» به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان و به منظور فراهم نمودن فرصتی برای مدیریت دهه هشتادی‌ها در فضایی کاملاً رقابتی برگزار شده است و در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ شهردار محله دختر و پسر در ۵۰ محله رفسنجان مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 748856

دیگر خبرها

  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • دستورات و تاکیدات اژه‌ای در راستای اقناع افکار عمومی
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد
  • رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد