Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@05:18:48 GMT

تالارهای پذیرایی در خراسان جنوبی بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۲۸۶۲

تالارهای پذیرایی در خراسان جنوبی بازگشایی شد

رضا علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تالارهای پذیرایی در این استان از ششم خرداد امسال بازگشایی و مقرر شد براساس دستورالعمل‌های بهداشتی، تالارداران حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت مجموعه، فعالیت و پذیرش مشتری داشته باشند.

وی گفت: در فضای باز باید متولیان تالار فاصله سه متر برای هر صندلی و تامین فضای هشت متر مربع برای هر نفر را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی تاکید کرد: در فضای بسته و مسقف تالارها، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الزامی است و ظرفیت پذیرش مشتری در فضای باز تالارهای شهرهای قرمز حداکثر تا ۱۵ نفر، شهرهای با وضعیت نارنجی ۲۰ نفر، شهرهای زرد ۳۰ نفر و در شهرهای با وضعیت آبی ۵۰ نفر است.

وی با اشاره به اینکه در میان اصناف استان صاحبان تالارهای پذیرایی بیشترین خسارت را بر اثر کرونا متحمل شدند گفت: تسهیلاتی از سوی دولت با بازپرداخت ۲ ساله و سود ۱۲ درصد برای این صنف در نظر گرفته شد که مورد استقبال قرار نگرفت.

علیزاده بیان کرد: با توجه به اینکه صاحبان تالارهای پذیرایی بیشترین خسارت را در دوران کرونا متحمل شدند و بیشترین تعطیلی را داشته‌اند که درخواست ما پرداخت تسهیلات با سود پایین به فعالان این صنف است.

رییس اتحادیه اغذیه‌فروشان، رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی خراسان جنوبی هم به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۲ تالار در خراسان جنوبی پذیرایی داریم که متاسفانه بر اثر کرونا ۲ تالار به طور کلی تعطیل شد.

حسین محمودآبادی از مردم خواست با توجه به اینکه نکات بهداشتی در تالارها رعایت می‌شود و مسوولان بهداشت هم نظارت دارند از برگزاری مراسم در باغات اطراف شهر و ویلاها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی افزود: شیوع کرونا بیشترین خسارت را به صنف ما وارد کرد و در مجموع تالارها در دوران کرونا جز زمان محدودی، بسته بود که درخواست ما از دولت پرداخت تسهیلات کم‌بهره با دوره تنفس یک ساله است.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها از امروز (هشتم خرداد) که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، تعداد مناطق نارنجی خراسان جنوبی نسبت به هفته قبل کاهش یافت و به چهار شهرستان رسید.

بر این اساس شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های طبس، نهبندان، سربیشه، زیرکوه، درمیان، خوسف و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند. در حال حاضر هیچ نقطه قرمز (خیلی پرخطر) در این استان نداریم.

بنابر اعلام مسوولان استانی وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی به ثبات رسیده و لازم است برای حفظ روند کاهشی ابتلا به کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها تداوم داشته باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا تالارهای پذیرایی خراسان جنوبی اصناف بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تالارهای پذیرایی خراسان جنوبی ویروس کرونا تالارهای پذیرایی خراسان جنوبی اصناف بهداشت و سلامت اخبار کنکور تالارهای پذیرایی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی

لحظات دلهره‌آور نجات مسافران سواری از سیل در روستای کرغند قاینات خراسان جنوبی منتشر شده است؛ جدی نگرفتن هشدارهای هواسناسی در این روزها باعث خسارات و گرفتاری‌های بسیاری در برخی از نقاط کشور شده است.

کد خبر 750694

دیگر خبرها

  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • فیلم| لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان؛ آخرین وضعیت شهرتان را ببینید
  • فیلم| طغیان رودخانه فصلی در قائنات خراسان جنوبی