Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «طراد حماده» وزیر سابق لبنانی در یادداشتی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری سوریه نوشت: روند تحولات نشان از آن دارد که اولویت اصلی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در دوره جدید خروج از جنگی است که علیه این کشور به راه افتاده است. از جمله دیگر اولویت‌های اسد، بازسازی سوریه و بازگرداندن صلح و ثبات به این کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخصوص انتخابات ریاست جمهوری سوریه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

اول اینکه انتخاب مجدد بشار اسد به عنوان رئیس جمهور جدید سوریه به این معناست که موازنه داخلی در سوریه برقرار شده است و یک تفاهم داخلی پیرامون عبور از مرحله کنونی در این کشور شکل گرفته است. علت این مسأله آن است که بشار اسد خود یکی از عوامل ثبات سوریه است و می‌تواند به بازسازی این کشور بپردازد و سر و سامانی را به بیتِ سوری بدهد.

دوم اینکه متحدان سوریه در محور مقاومت و نیز دیگر همپیمانان آن نظیر چین و روسیه در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی به بازسازی سوریه و برقراری صلح و ثبات در این کشور کمک خواهند کرد تا بدین ترتیب، این کشور از پیامدهای جنگ جهانی علیه خود در امان بماند.

سوم اینکه اوضاع و تحولات سیاسی در کشورهای عربی نشان می‌دهند که این کشورها روابط خود با سوریه را از سر خواهند گرفت. سوریه به اتحادیه عرب بازخواهد گشت و جایگاه منطقه‌ای خود را به دست خواهد آورد.

چهارم اینکه موازنه در نبرد عربی، صهیونیستی پس از جنگ «شمشیر قدس» دستخوش تغییر شده است. اکنون قواعد بازی تغییر کرده و معامله قرن نیز با شکست مواجه شده است. به طور کلی باید گفت که هیچیک از تحولات منطقه‌ای بدون حضور سوریه حل و فصل نخواهند شد.

پنجم اینکه سوریه حرکتی را به سمت اصلاح آغاز خواهد کرد. این برنامه اصلاح گرایانه در سطوح مختلف پیش خواهد رفت. ششم اینکه، در مرحله آتی شاهد آن خواهیم بود که سیاست‌هایی نظیر به کارگیری تروریسم به عنوان ابزاری برای توطئه چینی علیه سوریه فروکش خواهند کرد. از این پس، بیشتر شاهد همکاری‌های بین المللی در سوریه خواهیم بود.

هفتم اینکه لبنان و فلسطین اولین کشورهایی خواهند بود که از شکوفایی، صلح و ثبات سوریه منتفع خواهند شد. بر اساس تمامی آنچه که گفته شد، پر واضح است که صلح و ثبات به سوریه بازخواهد گشت. از این پس شاهد آن خواهیم بود که سیاست تحریم اقتصادی و محاصره اقتصادی مردم سوریه تضعیف می‌شود. اینها جملگی واقعیت‌هایی انکارناپذیر هستند.

کد خبر 5223033 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه بشار اسد ایالات متحده امریکا فلسطین سوریه رژیم صهیونیستی عراق انتخابات سوریه روسیه جنگ 12 روزه غزه ایران بلاروس نبرد شمشیر قدس بشار اسد آنتونی بلینکن انتفاضه رمضان 2021 صلح و ثبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایام دهه کرامت اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین خداداده رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت در نشست خبری امروز سه شنبه 11 اردیبهشت گفت: امسال با توجه به اهتمام دستگاه‌ها و متولیان امر و اعضای ستاد، در جلسات هماهنگی و برنامه ریزی‌های جشن‌های دهه کرامت اقدامات خوبی انجام شده است و در نشست امروز هم شعار‌های محوری ۱۱ گانه دهه کرامت ۱۴۰۳ اعلام شد.

وی با بیان اینکه شعار‌های محوری این دهه در قالب ۱۱ شعار محوری در نظر گرفته شده است، افزود: به همین منظور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به نام بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب مزین شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: شنبه ۲۲ اردیبهشت به شعار زیست عفیفانه به رسم بانوی باکرامت و مهربانی، یکشنبه ۲۳ اردیبهشت، شهر مقدس قم، حرم اهل بیت (ع) خاستگاه انقلاب اسلامی؛ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار ملی؛ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی؛ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت حضرت شاهچراغ (ع)، امین ولایت، عزیز برادر انتخاب شده است.

حجت الاسلام خداداده؛ پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت مساجد تراز اسلامی، خاستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی؛ جمعه۲۸ اردیبهشت مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه ساز ظهور منجی بشریت؛ شنبه ۲۹ اردیبهشت ایمان و امید، نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت خاندان موسی بن جعفر (ع) الگوی خانواده ایمانی و دوشنبه ۳۱ اردیبهشت عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی را دیگر شعار‌های محوری این دهه اعلام کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت همچنین با اشاره به جزئیات جشن‌های دهه کرامت گفت: جشن زیرسایه خورشید در اغلب استان‌ها و برخی کشور‌ها برگزار می‌شود و امسال برای هفدهمین سال در روستا‌ها و شهر‌های کوچک و بزرگ هم برپا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • ایام دهه کرامت اعلام شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • بازگشت تیم ملی فوتسال به کشور (عکس)
  • نقش محوری کارگران در تحقق شعار سال
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • کمک داور ویدیویی مانع از کامل شدن بازگشت چلسی در ویلا پارک