Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آوا پرس، اعلامیه تازه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید ادامه خشونت‌ها در افغانستان موجب شده از آغاز سال ۲۰۲۱ تاکنون، بیش از صد هزار نفر در این کشور آواره شوند.

این نهاد سازمان ملل روز جمعه در اعلامیه‌ای گفت کمک‌های جهانی به افغانستان رو به کاهش بوده و کمک‌های بشردوستانه برای این کشور با بیشترین کمبود بودجه روبه‌رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیساریاری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ۱۲۳.۵ میلیون دلار برای کمک به افغانستان در سال ۲۰۲۱ درخواست داده؛ ولی تنها ۲۴ درصد این کمک تأمین شده است.

این نهاد سازمان ملل از جامعه جهانی خواست از مردم افغانستان، آوارگان داخلی این کشور و پناهندگانی که سرزمین‌شان را در پی یافتن امنیت ترک کردند، حمایت کنند. این در حالی است که در چند هفته گذشته با افزایش خشونت‌ها در افغانستان، هزاران خانواده در ولایت‌های مختلف سرپناه‌شان را از دست داده و بی خانمان شده اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد در ۶ ماه گذشته به بیش از صد هزار آواره درافغانستان، از طریق توزیع بسته‌های بهداشتی، سرپناه اضطراری، خیمه‌های خانوادگی و مواد غیر غذایی کمک رسانی کرده است.

موج عظیم خروج پناهجویان از افغانستان، از سال ۱۳۵۸ با وقوع جنگ در کشور آغاز شد و به سرعت گسترش یافت. در اواخر دهه ۱۳۶۰ شمار کل پناهجویان افغانستان در کشور‌های جهان به بیش از شش میلیون نفر رسید. این در حالی است که اشغال افغانستان توسط نیرو‌های امریکایی و خارجی و ادامه جنگ طالبان علیه این نیرو‌ها به موج جدیدی از خشونت و ناامنی منجر شد و موجب شکل گیری سیلی از آوارگان و پناهجویان در داخل و خارج از افغانستان شد.

تنها در دو هفته اخیر هزاران خانواده در شمال، شرق و جنوب افغانستان به دلیل افزایش خشونت و گسترش جنگ، از محل زندگی خود آواره شده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ افغانستان آوارگان افغان سازمان ملل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو را برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان اختصاص داده است.

یونیسف روز شنبه، ۸ ثور، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با این کمک برنامه ۲۷ ماهه در ۲۲ ولایت کشور اجرا خواهد شد.

قرار است از طریق این برنامه، برای ۸۰ هزار تن آب آشامیدنی و برای ۲۰۶ هزار تن خدمات صحی و به شش‌ هزار دختر نوجوان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای فراهم شود.

بربنیاد آمار یونیسف، افغانستان با حدود ۲۹ میلیون نیازمند، از جمله ۱۵.۸ میلیون کودک و ۱۱ میلیون زن که به کمک‌های بشری نیاز دارند، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

روز گذشته نیز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای کمک به مهاجران اخراج شده از ایران و پاکستان،‌ ۱۷ میلیون یورو به سازمان بین‌المللی مهاجرت اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان