Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از سال‌های گذشته بسیاری از داروهای جدید مورد نیاز به سرعت و همگام با کشورهای پیشرفته در داخل تولید شده است، عنوان کرد: در دوره کرونا، این امر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و تمامی داروهای مورد نیاز بیماران در داخل تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شانه ساز با اشاره به اقدام جدید سازمان غذا و دارو گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که مانع  بزرگی در روال عادی برنامه‌های سازمان ایجاد کرد، اما در راستای حمایت از تولید داخل، از بحث کیفیت غافل نشدیم و با سخت‌گیری تمام، کیفیت داروهای تولید داخل را مورد ارزیابی قرار دادیم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در زمینه انسولین قلمی مورد نیاز کشور تا پایان ۱۴۰۰ باید به خودکفایی می‌رسیدیم، ولی از طرفی به دلیل مشکلات تامین و انتقال ارز و از طرفی هم به دلیل اینکه دستگاه‌های مورد نیاز تولید این داروها Dual use (دو کاربردی) است، تحریم‌ها روند تهیه این دستگاه ها را با اختلال مواجه کرده است. البته در حال حاضر ۳ کارخانه‌ داروسازی در زمینه تولید قلم انسولین فعالیت دارند که همچنان برای انتقال پول و خرید دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیازشان با چالش جدی مواجه هستند، ولی به لطف خداوند این موضوع هم در اسرع وقت حل و فصل می شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا با موفقیت در داخل کشور تولید شده و مراحل مطالعات بالینی را طی می‌کند، افزود: بخش مهمی از واکسن آنفلوانزای مورد نیاز کشور در سال جاری از طریق تولید داخل تامین خواهد شد که حاصل تلاش فرزندان این مملکت و همین مردم است.

۴۷۲۳۷

کد خبر 1520000

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انسولین دارو مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228990 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد