Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرانسه اعلام کرده که خواستار مشخص شدن مرز بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان از طریق مذاکره است.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» سفارت فرانسه در باکو شنبه اعلام کرد که به شدت نگران  افزایش تنش در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان است. سفارت فرانسه دراین باره اعلام کرد: «پاریس طرفین را به خویشتنداری و جلوگیری از اقدامات تحریک کننده فرا می‌خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعیین مرز بین دو کشو باید از طریق مذاکرات انجام شود.»

این منبع خبری مدعی شد که گروه‌های خرابکار از ارمنستان در پنجشنبه با عبور از مرزها سعی در  مین گذاری و اقدامات تحریک کننده داشتند که با اقدام‌ فوری ارتش جمهوری آذربایجان این افراد خلع سلاح و بازداشت شدند. در این حادثه 6 نظامی ارمنستانی بازداشت شدند و بقیه نیز پا به فرار گذاشتند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور 6 سرباز ارمنستانی را در خطوط مرزی میان دو کشور بازداشت کرده‌اند. خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این خصوص گزارش داد که 6 سرباز ارمنستانی حین عبور از خطوط مرزی دستگیر شده‌اند.

 وزارت دفاع ارمنستان ضمن تأیید بازداشت شش سرباز خود،‌ مدعی شد این نظامیان در حال انجام اقدامات مهندسی در خاک ارمنستان بوده‌اند.

این در حالی است که «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان اعلام کرده، اگر جمهوری آذربایجان با خروج نیروهایش از مناطق مورد مناقشه مرزی موافقت کند ارمنستان نیز نیروهایش را خارج می‌کند و از اعزام نیروهای حافظ صلح روسیه و اعزام ناظران کشورهای گروه مینسک مانند فرانسه و آمریکا به این مناطق حمایت خواهد کرد. 

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) ‌برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده به باکو واگذار شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فرانسه جمهوری آذربایجان ارمنستان فرانسه جمهوری آذربایجان درگیری مرزی جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی از بازداشت هفت نفر از اراذل و اوباش که در منطقه رواسان تبریز با اقدامات هنجارشکنانه به تعدادی از خودروهای شهروندان خسارت وارد کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ هاشم شعفی در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی براینکه تعدادی اراذل و اوباش در منطقه رواسان با استفاده از قمه و قداره و اقدامات هنجارشکنانه باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده و به تعدادی از خودروهای شهروندان خسارت وارد کرده‌اند، بلافاصله شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی استان با اشراف اطلاعاتی و در عملیات غافلگیرانه تعداد هفت نفر از این افراد را دستگیر و شناسایی کرده و دستگیری سایر همدستان این متهمان را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس آذربایجان شرقی، وی با تاکید براینکه آرامش و امنیت مردم خط قرمز پلیس است، گفت: افرادی که بخواهند با هیبت پوشالی، امنیت عمومی مردم را به مخاطره بیاندازند با برخورد شدید پلیس مواجه خواهند شد.

وی از شهروندانی که توسط این افراد خسارت دیده اند؛ درخواست کرد تا برای شکایت و مطالبه خسارت از افراد دستگیر شده به پلیس امنیت عمومی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گزینه جدید لیست بایرن: اریک تن هاخ!
  • اقدام عجیب درویش برای تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها
  • زمان مذاکره تمدید قرارداد استقلالی‌ها مشخص شد
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • تکلیف چند بازیکن پرسپولیس مشخص شد/ وضعیت تمدید قرارداد سرخپوشان
  • زمان مذاکره تمدید قرارداد استقلالی ها مشخص شد
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است