Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:35:27 GMT

ضرورت تدوین فرصت های سرمایه گذاری باغ شهر اسکو

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۴۲۶۰

ضرورت تدوین فرصت های سرمایه گذاری باغ شهر اسکو

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک رضی منش در مراسم تکریم و معارفه شهردار اسکو اظهار داشت: تغییرات مدیریتی باید موجب پویایی مجموعه‌ها شود. هر تغییری، فکر و اندیشه‌ای جدید به مجموعه تزریق می‌کند و چنانچه این تغییر با تعهد و احساس مسئولیت توأم با شایسته سالاری و کارآمدی همراه شود، قطعاً به بهبود امور منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استفاده از نیروهای جوان، متخصص، کارآمد و پرانگیزه را راه حل بسیاری از مشکلات کشور برشمرد و افزود: اعتماد به جوانان کلید واژه اصلی بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب هست و جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی و مسیر توسعه کشور در تمام ابعاد به عمل و اندیشه جوانان گره خورده است.

فرماندار شهرستان اسکو برنامه ریزی را اولین گام برای رسیدن به توسعه برشمرد و از نبود برنامه مدون در شهرداری‌ها انتقاد کرد و ادامه داد: باید با تدوین برنامه پنج ساله شهرداری با تمرکز بر ظرفیت‌ها و استعدادهای شهری و با رویکرد اقتصاد گردشگری برای ساختن شهری با رونق اقتصادی و پویا در دستور کار شهرداری و مبنای تدوین بودجه آن‌ها باشد.

رضی منش وجود برنامه مدون برای توسعه را مانع بخشی نگری، اعمال سلایق شخصی مدیران و مدیریت شهر بر اساس مطالعه و کارکارشناسی برشمرد و اظهارکرد: تدوین برنامه با تمرکز و توجه بر ظرفیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و هم‌چنین تعریف چشم انداز و تدوین راهبرد برای بارورکردن ظرفیت‌ها، لازمه دستیابی به اهداف مدیریت شهری است.

وی قرار گرفتن در رتبه اول باسوادی کشور و غنای فرهنگی این شهر را بهترین بستر و زمینه ساز توسعه دانست و افزود: در صورت عدم برنامه ریزی دقیق و عدم توجه به این ظرفیت عظیم فرهنگی، شاهد عقب گرد در این حوزه خواهیم شد.

رضی منش مهمترین اولویت مدیریت شهری در سال ۱۴۰۰ را تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی دانست و گفت: رونق تولید و رونق اقتصادی در اسکو با برنامه ریزی و حمایت از صنعت گردشگری می‌تواند تحقق یابد و مدیریت شهری باید با حمایت از تولید، کسب و کار و کارآفرینی شهری و رفع موانع در مسیر فعالیت آن‌ها، چالش‌ها و مسائل جوامع شهری را به فرصت‌هایی چون افزایش نرخ اشتغال، درآمد شهروندان، کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم ناشی از بیکاری و فقر، رونق اقتصاد شهری، منطقه‌ای، ملی و حتی صادرات و افزایش خودکفایی تبدیل کند.

فرماندار شهرستان اسکو سرمایه گذاری را موتور محرکه و عامل اصلی تداوم فرآیند توسعه اقتصادی شهر برشمرد و گفت: مطالعه و تدوین فرصت‌های سرمایه گذاری و آماده کردن بسته‌های مناسب برای سرمایه گذاران در اسکو یک ضرورت است و می‌تواند ضمن تسهیل روند سرمایه گذاری، تشویق و ترغیب آن‌ها برای سرمایه گذاری، کمک شایانی بر تحقق شعار سال و جذب سرمایه داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های محوری دولت تدبیر و امید در سیستم اداری، تمرکز بر حفظ حقوق مردم و رعایت حرمت آن‌ها توسط مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی است و تحت عنوان طرح تکریم ارباب رجوع و منشور حقوق شهروندی به تمامی وزارتخانه‌ها ابلاغ شده و همه مدیران به عنوان کارگزار نظام مکلف به رعایت حقوق مردم و پیگیری مسائل و مشکلات آن‌ها با خوشرویی و کمال تواضع هستند.

فرماندار شهرستان اسکو، اجرای قانون و حاکمیت قانون در جامعه، شفافیت در مدیریت و عرضه اطلاعات را از اصول حکمرانی شایسته برشمرد و افزود: حاکمیت قانون موجب افزایش اعتماد مردم به نظام خواهد شد و آرامش و امنیت اجتماعی و جامعه عاری از هرگونه تنش دستاورد آن خواهد بود.

گفتنی است در پایان این مراسم فرماندار شهرستان اسکو از تلاش‌ها و اقدامات قنبری، شهردار سابق اسکو در طول تصدی سمت شهردار اسکو تشکر و قدردانی کرد و مجید فرشی به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شد.

کد خبر 5223021

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب اسکو فرماندار شهرستان اسکو مدیریت شهری شهرداری انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان واکسن کرونا چالش شفافیت اردبیل شیراز عکس استانها انتخابات شورای شهر و روستا فرماندار شهرستان اسکو سرمایه گذاری مدیریت شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد دکتر ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه­های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد ۳، ۱۱ و ۲۱ نظام فرهنگی ـ تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد. در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری­های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه  فرهنگی، افزایش رویکرد‌های داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی داده­ها از فعالیت­های دانشجویی، تحلیل فعالیت­های فرهنگی، زمینه­سازی برای کشف ضعف­ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه­سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه­ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقاء سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه­بندی فرهنگی دانشگاه­ها، ارتباط با شبکه‌­های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتوا‌ها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص­‌ها، سامانه یکپارچه‌­ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌­ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش­‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت ­الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن هم­افزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد  تا از نظر فنی امکان تجمیع داده­‌های آموزش عالی و گزارش‌­گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری­‌های بعدی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی