Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:40:53 GMT

برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلم در استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۴۵۸۳

ایسنا/بوشهر رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلم خبر داد.

اکبر مولایی در جمع مسئولان و دانشجومعلمان دست اندرکار کنگره کنگره شهدای دانشجو معلم استان بوشهر ضمن خوشامدیی به آنها اظهار کرد: در نشستی که با دانشجومعلمان متولی کنگره داشتیم بنا بر این شد که این کنگره با یک رویکرد جدید و مبتنی بر اثرگذاری بر جامعه هدف برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دلیل این مهم نیز این است که جامعه هدف ما 1800 دانشجو معلمی است که در طی دو، سه سال آینده کار معلمی را آغاز کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر بیان کرد: دانشجومعلمانی که قرار است تربیت فرزندان ما را بر عهده داشته باشند و تربیت و  پرورش فرزندان ما بدون استعانت و یاری گرفتن از درس‌هایی که شهدا به ما دادند، میسر نخواهد بود.

مولایی اضافه کرد: بنابراین  شاید هدف غایی و نهایی این کنگره اثرگذاری بر 1800 دانشجو معلمی است که آموزه ها و آرمان های این شهدا و خط آنها را هدف و میثاق خودشان قرار دهند و در این راستا  حرکت کنند. در این راه نیاز به یاری و مساعدت همه متولیان حوزه ایثار و شهادت داریم که در این عرصه ها سال های سال تلاش کردند و از آنها می خواهیم که این تجارب گرانسنگ را در اختیار تربیت معلم نیز قرار دهند.

وی تاکید کرد: بی شک اثرگذاری بر روی جوامع هدف بسیار ارزشمند، معنوی و مقدس است؛ اما به عنوان بانیان تربیت معلم در استان فکر می کنیم اگر بناست این اثرگذاری صد چندان شود باید بر روی دانشجو معلمان تحقق یابد. چرا که وقتی این 1800 نفر وارد 1800 مدرسه شوند،  جامعه بسیار گسترده ای را پوشش خواهند داد و هر نوع اثرگذاری فرهنگی معنوی بر روی این دانشجو معلمان اثرات متاخری خواهد داشت که فعلا قابل ارزیابی نیست.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر اظهار کرد: از همه می خواهیم که کنگره شهدای تربیت معلم را به عنوان مهم‌ترین کار فرهنگی در حوزه تربیت معلم این استان در دو سال آینده قلمداد کنند و با راهنمایی و مساعدت همه حاضرین در این نشست این کار ارزشمند را انجام دهیم.

مولایی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان آمادگی دارد که این بستر را تا جایی که امکان دارد با رهنمودهای شما آماده کند تا بتوانیم کنگره بسیار موفقی داشته و به دنبال این باشیم که دوباره هم وامدار شهدا باشیم و آموزه های شهدا را در زندگی کاری و روزمره دانشجو معلمان به کار گیریم.

تحول اصیل برای تقویت انقلاب

مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این نشست ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران این کنگره گفت: بهترین کار پس از نماز، زنده نگه داشتن و پاسداشت یاد و نام شهدا است.

حجت الاسلام حسین حاجیانی عنوان کرد: برنامه ما و دست اندرکاران این کنگره بزرگ باید احیای تحول اصیلی باشد که مقام معظم رهبری در دیدار با تشکل های دانشجویی بیان کردند.

وی تصریح کرد: تحول اصیل برای تقویت انقلاب و اصول و خطوط اصلی و نوآوری و ابتکار، و تحول انحرافی، تحول در اصل انقلاب، نفی انقلاب و مفاهیم عنوانی آن و هر چه بیشتر نزدیک تر شدن کشور به هنجارهای جهانی است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در پایان اظهار کرد: امیدوارم که این کنگره به بهترین نحو و به خوبی برگزار شود.
 

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر عنوان کرد: مجموعه بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر آماده همکاری و همیاری با دست اندرکاران کنگره بزرگ شهدای دانشجومعلم استان بوشهر است.

سرهنگ علیرضا غریبی گفت: نیاز اولیه ما برای برگزاری کنگره شهدا دستورالعمل اجرایی است که اگر در این زمینه دستورالعملی از سازمان مرکزی دانشگاه وجود ندارد می توانید در این زمینه تولید بومی داشته باشید و ما هم در کنار شما برای نوشتن آن هستیم.

وی بیان کرد: دستورالعمل اجرایی این کنگره ساختاری دارد و حتما باید ساختار و تشکیلات آن مشخص شود.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس بوشهر اضافه کرد: در حوزه دانشگاه فرهنگیان و کنگره شهدای دانشجومعلم استان بوشهر نیاز است برنامه های کنگره به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که منویات و خواسته رهبری در آنها مد نظر قرار گرفته و تامین شود.

سرهنگ غریبی تصریح کرد: می خواهیم دانشجومعلمانی را تربیت کنیم که با این فرهنگ آشناتر و نزدیک تر شوند، دانشجومعلمان ما دور از این فرهنگ نیستند و ما هم می خواهیم اهمیت این فرهنگ به آنها یادآوری شود، چرا که در آینده ای نزدیک آنها می خواهند هزاران دانش آموز را تعلیم و تربیت کنند؛ دانش آموزانی که پایه و اساس یک کشور، مملکت و نظام را می سازند.

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

یکی از مسئولان سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز در این آئین اظهار کرد: فراهم کردن بستری برای پاسداشت شهدای دانشجو اعم از شهدای دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه ها در قالب برگزاری کنگره شهدای دانشجو خود می تواند منشا برکات بسیاری برای استان ما و تالیفاتی در این زمینه باشد.

شیخیانی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: در راستای برگزاری کنگره بزرگ شهدای استان بوشهر در سال 1407 که ابلاغ شده، می شود بخش عمده ای از آن نیز به شهدای دانشجو معلم برای نخستین بار اختصاص یابد. ما نیز آماده همکاری با مجموعه دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در برگزاری کنگره شهدای دانشجومعلم استان بوشهر هستیم.
 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان بوشهر نیز در این آئین اظهار کرد: از سال 92 در ناحیه بسیج دانشجویی استان کاری با موضوع شهدای دانشجو آغاز  و در این راستا 45 شهید دانشجو شناسایی شد.

عبدالرضا حکیمی گفت: تا قبل از این هیچ اطلاعاتی در مورد این شهدا در دسترس نبود و در سال 93 که نخستین کنگره شهدای استان برگزار شد، روز کنگره شهدا تعداد آنها به 47 نفر شهید دانشجو رسید و در سال 96 که دومین کنگره برگزار شد و حالا ما 56 شهید دانشجو داریم.

وی بیان کرد: برخی شهدای دانشجومعلم در ابتدا به نام شهدای دانشجو معلم ثبت نشده بودند و اوائل فکر می کردم که فقط هفت، هشت شهید هستند و امروز تعداد شهدای دانشجومعلم استان ما به 32 نفر رسیده که نشان می دهد بیشترین شهدای دانشجو ما شهدای دانشجومعلم هستند.
وی در ادامه اضافه کرد: اتفاق میمونی که افتاده این است که کار برگزاری کنگره شهدای دانشجوی ما تخصصی تر شده و دانشجومعلمان خودشان پای کار آمده اند و کار را تخصصی تر دنبال کرده و پیگیر برگزاری کنگره شهدای دانشجومعلم استان بوشهر هستند.
حکیمی با بیان اینکه امیدوارم کار برگزاری این کنگره با همت دانشجومعلمان محکم تر به پیش برود، افزود: ما نیز تا حد توان دانشجومعلمان بسیجی دست اندرکار کنگره شهدای دانشجومعلمان استان بوشهر را حمایت می کنیم.
سیروس فتحی معاون سابق پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در این نشست اظهار داشت: اگر امروز ما نام و یاد شهدا را مرور می کنیم پاسداشت ارزشهایی است که آنها خلق کرده اند و آرامشی که امروز تجربه می کنیم مدیون رشادت های آنها است.
فعال فرهنگی حوزه ایثار و شهادت گفت: کنگره شهدای دانشجومعلم استان بوشهر کار بزرگ و مهمی است و این رویداد که مزین به نام دانشجو معلم است، اتفاق زیبایی است؛ چرا که قبلا با عنوان معلمان برگزار می شد و اکنون که به صورت ویژه به دانشجومعلمان شهید اختصاص دارد حرکت جدیدی است. فتحی اضافه کرد: 111 شهید در یادواره شهدای فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر شناسایی شدند که 32 نفر از آنها شهدای دانشجو معلم بوده اند.
در پایان این نشست نیز نمایندگان دانشجومعلمان دست اندرکار کنگره شهدای دانشجومعلم استان بوشهر ضمن ارائه گزارش در حوزه کاری خود به بیان پیشنهادات و درخواست های خود برای هر چه بهتر برگزار کردن این کنگره پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برگزاری کنگره شهدای دانشجو برگزاری کنگره شهدا شهدای دانشجو معلم معلم استان بوشهر استان بوشهر ایثار و شهادت تربیت معلم دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی

مسئول جهادی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی گفت: جهادگران گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۳ در چهار اردو جهادی که به مدت ۱۷ روز در مناطق حاجی پیرلو ارومیه و تخته پل خوی با مجموع ۶۸ دانشجو معلم جهادگر و ۳۵۰ دانش آموز به نیابت از شهیده فائزه رحیمی به کنشگری پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، معصومه راستگو مسئول جهادی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو بیان کرد: گروه جهادی شهیده ابراهیمی آذر با هدف برقراری عدالت آموزشی در بین دانش آموزان و رشد و توانمندسازی و خودسازی درپرتو معنویت و آرمان خواهی دانشجو معلمان در راستای جهاد در تعیلم و تربیت قدم برداشته است.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا این گروه جهادی با فعالیت جهاد تربیتی در مناطق مختلف شهرستان‌های ارومیه و خوی کنشگری خود را به صورت جدی پیش برده است.

راستگو اظهار کرد: مسئله گروه جهادی تعلیم و تربیت بوده و درهمین زمینه علاوه بر فعالیت در عرصه‌های آموزشی و افزایش سطح اطلاعات درسی دانش آموزان در ساحت‌های مختلف تربیتی و فرهنگی اعم از مناسبت‌های ملی و مذهبی به کنشگری پرداخته است.

مسئول جهادی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی گفت: گروه جهادی با شبکه جهاد تربیتی فعال و با ابتکار رویکرد تحولی و باهدف قرار دادن مسائل مختلف تربیتی - فرهنگی دغدغه‌ی تربیت معلم تراز انقلاب و ارتقای شایسته سالاری معلمی درنظام توسعه پایدار آموزش و پرورش را دارد، اینکه بتوانیم تربیت معلم هم سطح با آرمان‌های انقلاب اسلامی و دغدغه‌مند در زمینه تحول در آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی افزود: حضور دانشجو معلمان در اردوهای جهادی و ارائه راهکارهای عملیاتی به عنوان قشر انسان ساز با مهارت های کارآمد فرصتی برای تحول خواهی است، با این بینش که رسالت معلمی و تربیت نسل مومن و انقلابی و خواستار دانش و معرفت جز آوردگاه کلاس و خلق برنامه های جدید تربیتی و علمی میسر نمی‌شود.

راستگو بیان کرد: فعالیت گروه جهادی شهیده ابراهیمی آذر در اردو های جهادی هر سال در دو بازه عید و تابستان پیگیری می‌شود، جهادگران گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۳ در چهار اردو جهادی که به مدت ۱۷ روز طول کشید و در مناطق حاجی پیرلو ارومیه و تخته پل خوی با مجموع شصت و هشت دانشجو معلم جهادگر و سیصد و پنجاه دانش آموز در عرصه‌های آموزشی، هنری، تربیتی و فرهنگی به نیابت از شهیده فائزه رحیمی به کنشگری پرداخته است.

مسئول جهادی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی گفت: یاد و خاطره ی شهیده فائزه رحیمی بهانه‌ای بود برای ادای دین ما نسبت به زنده نگه داشتن نام این شهیده و شهدای حادثه کرمان، خانم معلم نمونه شهیده فائزه رحیمی عنوانی بود که برای معرفی شهیده گرانقدر انتخاب شد و اما به دلیل مصادف شدن بازه اول اردوجهادی با هفته درختکاری دانش آموزان منطقه حاجی پیرلو ارومیه به نیابت از بیست و شش دانش آموز شهید حادثه کرمان و باهمکاری یکدیگر هدیه به زمین درخت کاشتند.

وی افزود: در بازه دوم فعالیت گروه جهادی باتوجه به همزمان بودن اردوجهادی با ماه مبارک رمضان و شهادت امام علی علیه السلام برنامه‌هایی در راستای تشریح اوصاف امیرالمومنین و نحوه شهادت ایشان برگزار شد.

راستگو یادآور شد: در واپسین روزهای برگزاری اردوجهادی به مسئله اصلی این روزها رسیدیم و باید اتفاق مهمی را رقم می‌زدیم اتفاقی که دغدغه و یکی از مهم ترین مسائل تربیتی این ایام می‌باشد، مسئله فلسطین و درون مایه ایستادگی در آخرین جمعه ماه مبارک مسلمانان زمینه را برای القا و معنابخشی مقاومت فراهم کرد.

وی گفت: مقاومتی که باید درجهت افزایش بصیرت و ائتلاف آنها با دانش آموزان نوارغزه می‌شد، طوفان الاقصی و قصه‌ی چندین سال مبارزه حق علیه باطل برجسته ترین چالش هویتی است که باید با ادبیات ضدصهیونیستی به دانش آموزان منتقل می‌شد.

راستگو ادامه داد: ایجاد این اندیشه بلندمدت و روحیه ظلم ستیزی با انجام فعالیت‌های هنری و روایت و بازی مقاومت و ارائه دلنوشته‌ها و نقاشی‌های کودکانه تصویر زیبایی از این ارتباط موثر و مفید برجای گذاشت.

مسئول جهادی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی گفت: برنامه کارساز ما در زمینه‌های علمی و آموزشی مسئله پراهمیتی مثل روز سلامتی بود، در این روز برای افزایش آگاهی عمومی دانش آموزان در امر بهداشت و سلامت با جلب توجه آنها از طریق ماجراهای خلاقانه و دست سازه های مرتبط با آموزش های حفظ تندرستی به کنشگری پرداختیم.

وی در پایان بیان کرد: سرآخر ماجرای اردوجهادی نوروز ۱۴۰۳ گروه جهادی شهیده ابراهیمی آذر درکنار کودکان پرمهر و محبت منطقه حاجی پیرلو ارومیه و تخته پل خوی دستاوردی برای ادامه‌ی خدمت بی منت بود.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد