Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد کرونا استان بابیان اینکه روند کنترل بیماری به‌خوبی در استان در جریان است، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های مراجع بهداشتی و درمانی، درمجموع میانگین بستری هفته گذشته نسبت به هفته‌های اخیر کاهش پیداکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی بر تشدید نظارت‌ها تأکید کرد و گفت: باید همچنان نظارت‌ها در حوزه اصناف تشدید شود تا مجموعاً در موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی به یک ضریب قابل قبولی برسیم و از این شرایط هم عبور کنیم.

وی با اشاره به نگرانی از ورود ویروس هندی و احتمال رسیدن به پیک پنجم خاطرنشان کرد: متأسفانه بر اساس گزارش‌هایی که در ستاد ملی ارائه شد، در برخی از استان‌های جنوب شرق نمونه‌هایی از ویروس هندی مشاهده‌شده است.

معتمدیان در همین راستا بر کنترل و نظارت جدی بر گلوگاه‌های شیوع این بیماری تأکید کرد و افزود: پیگیر هستیم که پروازهای این شهرها به مقصد مشهد متوقف شوند تا بتوانیم کنترل‌های خود را تشدید کنیم.

وی ادامه داد: استان از پیک چهارم عبور کرده است، اما به دلیل شرایط خاص استان و پروازهای خارجی که به مقصد خراسان رضوی صورت می‌گیرد هنوز در شرایط شکننده قرار داریم.

استاندار خراسان رضوی از انجام روند مناسب واکسیناسیون در استان قدردانی کرد و افزود: انتظار داریم مراکز واکسیناسیون افزایش یابد تا تجمعاتی در این مراکز صورت نگیرد.

وی با اشاره به قطعی شبکه برق در روزهای اخیر افزود: امیدواریم باتدبیری که در استان صورت می‌گیرد و همکاری با معاونت امور عمرانی، جدول قطعی‌ها را مدیریت کنیم تا آسیب‌های کمتری را ازجمله در بخش درمان شاهد باشیم.

معتمدیان در ادامه به تعطیلات پیش رو اشاره کرد تأکید کرد: بر اساس مصوبه‌ای که امروز در ستاد ملی داشتیم بنا شد از ظهر چهارشنبه ۱۲ خردادماه تا ظهر دوشنبه ۱۷ خردادماه ممنوعیت تردد خودرویی بین استانی و شهرستانی وجود داشته باشد. بر این اساس در شهرهای قرمز و نارنجی یک‌میلیون تومان و در شهرهای زرد ۵۰۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته‌شده است.

آمار مرگ‌ومیر کرونا در خراسان رضوی به نصف رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه همگام با کاهش آمار مبتلایان به کرونا در موج چهارم ، آمار مرگ‌ومیر‌های ناشی از کرونا در خراسان رضوی به نصف رسیده است، گفت: میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در خراسان رضوی در موج چهارم به ۳۰ نفر در روز افزایش‌یافته بود که اکنون این رقم به حدود ۱۵ نفر در روز کاهش‌یافته است.

دکتر مهدی قلیان اول در نشست خبری ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه باوجود روند نزولی شیوع کرونا در خراسان رضوی، شاهد کاهش شیب کُند آن هستیم، ابراز کرد: در حال حاضر میزان بستری روزانه کرونا و تعداد مبتلایان در حوزه سرپایی کاهش چشمگیری یافته است، به‌طوری‌که شمار بستری‌شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی روز گذشته ۲۴۰ نفر و تعداد کل بستری‌شدگان ۹۰۷ نفر گزارش‌شده است که همچنان روند کاهشی خود را طی می‌کند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۲۴۵ نفر بیمار کرونایی بستری‌شده در مراکز درمانی این استان بدحال هستند که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه دوره درمان را می‌گذرانند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی محمدصادق معتمدیان ویروس هندی تشدید نظارت و کنترل پروتکل های بهداشتی پیک چهارم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کاهش مرگ و میر کرونا در خراسان رضوی کرونا در خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»