Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:31:25 GMT

فعالان فضای مجازی؛ التهاب‌آفرینی ممنوع

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۵۸۹۷

فعالان فضای مجازی؛ التهاب‌آفرینی ممنوع

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری مازندران، انتخابات پیش رو را ازمهم ترین انتخابات کشورمان برشمرد و گفت: دستگاه قضایی مازندران درصیانت از آرای مردم وپیشگیری وبرخورد با جرائم انتخاباتی قاطعانه عمل خواهد کرد.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم وتخلفات انتخاباتی مازندران با اشاره به تشکیل شعب ویژه جرایم انتخاباتی اظهار کرد: امیدواریم با استفاده ازتجربیات سال های گذشته، انتخابات پیش رو به بهترین شکل ودرکمال سلامت وقانونمندی با حضور حداکثری مردم موقعیت شناس وولایتمدار استان انجام شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی درمساله انتخابات در وهله اول رویکرد پیشگیرانه دارد وسعی برآن است با اقدامات مناسب از بروز هرگونه جرائم انتخاباتی پیشگیری شود اما به هردلیل درصورت بروز جرائم مختلف ازسوی نامزدهای انتخاباتی،هواداران یا ناظران ومجریان،شعب ویژه درکمترین زمان وقاطعانه ودقیق به  این پرونده ها رسیدگی خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران حضور مسئولانه اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان مازندران را درپیشگیری و رسیدگی به جرائم احتمالی انتخاباتی مهم توصیف کرد وافزود: رعایت کامل اصل بی طرفی توسط اعضا، اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغ شده و ورود مستمر وجدی دستگاههای متولی درجهت جذب مشارکت حداکثری مردم، برگزاری انتخابات سالم، بی اثرکردن خط دهی جریان های معاندو خنثی کردن عملیات روانی فضای مجازی بسیار موثر وضروری است.

رئیس کل دادگستری مازندران تبیین دقیق وروشن شرح وظایف اعضای ستاد و رصد فضای مجازی را درپیشگیری از وقوع بسیاری ازجرائم انتخاباتی مورد تاکید قرارداد وخاطرنشان کرد: کسانی که درفضای مجازی ورسانه های مختلف با ایجاد فضای التهابی درکشور، بر خلاف اراده ملت که همان حضور پر شور در پای صندوق های رای می باشد عمل نمایند، با آنان برخورد قاطع وبازدارنده  می شود. 

وی افزود: گزارش های تخلف افراد باید مستند ومستدل باشد تابارسیدگی بهنگام، ارزش بازدارندگی آن نیز حفظ شود.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با تاکید برقانونمداری و رعایت اخلاق درتمامی مراحل انتخابات اظهارداشت: نامزدها وهواداران آنها نباید برای اثبات خود اقدام به تخریب و توهین وبی حرمتی به دیگران کنند بلکه همه باید به رعایت قوانین انتخابات واخلاق، فضای سالم وپرشوری جهت جذب حداکثری ومشارکت بسیار مردم فراهم کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات رئیس کل دادگستری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه، عصر پنجشنبه در جلسه کمیته تبلیغات انتخاباتی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته در نظام جمهوری اسلامی در کشور ایران، فراهم بودن شرایط ظهور و بروز همه سلایق در جریان انتخاب مردم در امور کشور است.

وی افزود: اینکه همه سلیقه‌ها، مذاهب و اقوام بتوانند در رقابت انتخاباتی حاضر شوند نشان دهنده نگاه عادلانه در قانون و در این نظام مقدس است.

استاندار گلستان گفت: احترام به قانون به عنوان یک اصل در رقابت انتخاباتی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود هر فردی که قصد دارد در این عرصه حاضر شود و وارد مجموعه قانون‌گذاری کشور شود، ابتدا خود پایبند به قانون باشد.

وی یادآور شد: در برخورد با تخلفات با هیچ فردی تعارف نداریم و بدون اغماض بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان گلستان ۷۰۰ ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند.

سیدعلی مهاجر رئیس ستاد انتخابات استان گلستان نیز اعلام کرد مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در ۲۳۰ شعبه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088737

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس