Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@03:06:51 GMT

صادرات سه میلیارد دلاری استان در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۶۵۷۱

صادرات سه میلیارد دلاری استان در سال گذشته

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز در چهل و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی اظهار داشت:آذربایجان غربی از لحاظ واحدهای صنعتی در رتبه ۱۳ کشوری و از لحاظ سرمایه گذاری در رتبه ۲۳ قرار دارد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، غلامرضا بابایی افزود: این استان از لحاظ عناصر حیاتی غنی است و باید با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم از این ظرفیت عظیم نهایت استفاده را کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا بابایی گفت: انواع معادن را ما در آذربایجان غربی داریم و بزرگترین معدن استان که تا به حال نتوانسته است از عناصر پتاسیم و لیتیم آن استفاده کند، دریاچه ارومیه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: این استان زمین های مناسبی برای ایجاد شهرک های صنعتی و حوزه صنعت دارد.

بابایی افزود: بیش از  ۹۰ واحد تولیدی و صنعتی  راکد در استان آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشته اند.

وی در خصوص حوزه تجاری آذربایجان غربی گفت: وضعیت تجاری آذربایجان غربی زیرساخت مناسبی دارد ولی در حوزه مدیریت یکپارچگی و تجهیزات در پایانه های مرزی مشکل داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سال گذشته ۳ میلیارد دلار صادرات داشته ایم و سهم صادرات معدنی از استان در سال گذشته ۱۲۸ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۷۲ هزار بافنده فرش در استان گفت: سالانه ۲۹۰ متر مربع فرش در استان تولید و روانه بازار های داخلی و خارجی می شود.

به گفته بابایی ۲ هزار و چهل و یک واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غلامرضا بابایی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی وزیر صمت شورای گفتگو صمت آذربایجان غربی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)

منبع: شرکت مبارکه اصفهان

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم