Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@19:05:16 GMT

شعب ویژه جرایم انتخاباتی در مازندران تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۶۹۷۳

شعب ویژه جرایم انتخاباتی در مازندران تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران ، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان از تشکیل شعب ویژه جرایم انتخاباتی در استان خبر داد و افزود : انتخابات پیش رو از مهم ترین انتخابات تاریخ شکوهمند ایران اسلامی است.

وی گفت : به تعبیر مقام معظم رهبری "رای مردم حق الناس است" و به تاسی از این تعبیر بسیارمهم، دستگاه قضایی استان درصیانت از آرای مردم و پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی قاطعانه عمل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کل دادگستری مازندران ابراز امیدواری کرد که « با استفاده از تجربیات سال های گذشته، انتخابات پیش رو به بهترین شکل و درکمال سلامت وقانونمندی با حضور حداکثری مردم موقعیت شناس وولایتمدار استان انجام شود» .
وی افزود : دستگاه قضایی در مساله انتخابات در وهله اول رویکرد پیشگیرانه دارد وسعی برآن است با اقدامات مناسب از بروز هرگونه جرائم انتخاباتی پیشگیری شود ، اما به هردلیل درصورت بروز جرائم مختلف از سوی نامزدهای انتخاباتی ، هواداران یا ناظران و مجریان،شعب ویژه درکمترین زمان وقاطعانه ودقیق به  این پرونده ها رسیدگی خواهند کرد.
اکبری حضور مسئولانه اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان مازندران را درپیشگیری و رسیدگی به جرائم احتمالی انتخاباتی مهم توصیف کرد و گفت : رعایت کامل اصل بی طرفی توسط اعضا، اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغ شده و ورود مستمر وجدی دستگاه های متولی در جهت جذب مشارکت حداکثری مردم ، برگزاری انتخابات سالم، بی اثرکردن خط دهی جریان های معاند و خنثی کردن عملیات روانی فضای مجازی بسیار موثر وضروری است.
رئیس کل دادگستری مازندران تبیین دقیق و روشن شرح وظایف اعضای ستاد و رصد فضای مجازی را درپیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم انتخاباتی مورد تاکید قرار داد و افزود : کسانی که درفضای مجازی و رسانه های مختلف با ایجاد فضای التهابی درکشور، بر خلاف اراده ملت که همان حضور پر شور در پای صندوق های رای می باشد عمل نمایند، با آنان برخورد قاطع و بازدارنده می شود. 
وی تاکید کرد : گزارش های تخلف افراد باید مستند و مستدل باشد تا با رسیدگی بهنگام، ارزش بازدارندگی آن نیز حفظ شود.
اکبری همچنین با تاکید برقانونمداری و رعایت اخلاق درتمامی مراحل انتخابات ، اظهار داشت : نامزدها و هواداران آنها نباید برای اثبات خود اقدام به تخریب و توهین و بی حرمتی به دیگران کنند بلکه همه باید به رعایت قوانین انتخابات واخلاق، فضای سالم وپرشوری جهت جذب حداکثری ومشارکت بسیار مردم فراهم نمایند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دادگستری کل استان مازندران مشارکت انتخاباتی قانون انتخابات انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات مجلس خبرگان رهبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دادگستری کل استان مازندران انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دادگستری کل استان مازندران مشارکت انتخاباتی قانون انتخابات انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات مجلس خبرگان رهبری اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است

آیت اله محمدباقر لایینی، در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با اهمیت انتخابات، با بیان اینکه انتخابات بهترین فرصتی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی در اختیار مردم قرار داده تا قدرت انتخاب داشته باشند، افزود: ما در انتخابات می‌توانیم با انتخاب افراد شایسته مملکت را به سوی آینده بهتر سوق دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه هر کسی که آینده شهر و کشور خود را دوست دارد، باید انتخابات را جدی گرفته، بر اهمیت مشارکت حداکثری تاکید کرد و گفت: مشارکت حداکثری بهترین راه تحول در کشور و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان‌های قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در استان مازندران به مرحله دوم رسیده است، ابراز امیدواری کرد تا مردم این شهرستان‌ها انتخابات را مانند دور اول جدی گرفته و بهتر از آن و بیشتر مشارکت داشته باشند و به کسی که خودشان اصلح و ارجح می‌دانند، رأی دهند.

آیت الله لایینی با بیان اینکه مردم با شرکت در انتخابات به ندای شهیدان عزیز در این راه لبیک بگویند، از حضور مردم استان مازندران در مرحله اول انتخابات و شهرستان‌های قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مرحله دوم انتخابات تشکر کرد.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه و ۱۲ کرسی در مجلس دارد و تکلیف یک حوزه انتخابیه آن شامل دو کرسی به دور دوم انتخابات کشیده شده است.

کد خبر 6094304

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا