Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@22:09:05 GMT

کمبود 98 درصدی بارش بهاری در خوزستان

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۶۹۹۹

کمبود 98 درصدی بارش بهاری در خوزستان

درحالی که آسمان خوزستان نیز مانند دیگر استان‌های کشور در این چند هفته با بارش‌های رگباری و رعد و برق همراه بود اما این بارش‌های بهاری در حدی نبوده که خوزستان تشنه را سیراب کند و تنها دستاوردش گرد و غباری بوده که هر روز این استان را فرا می‌گیرد. «محمد سبزه‌زاری» مدیرکل هواشناسی خوزستان به «ایران» گفت: بارش تأثیرگذاری در این چند هفته نداشته‌ایم به‌طوری که میانگین آن در حد 2 تا 3 میلیمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تأکید کرد: متأسفانه میزان بارش‌ها در خوزستان از شروع فصل بهار تاکنون کماکان نسبت به بلندمدت حدود 98 درصد کمبود دارد. به گفته وی، پدیده‌های جوی که این مدت اتفاق افتاده همرفتی و دینامیک بوده که شرایط همرفتی به گونه‌ای است که جریان هوا به‌سمت بالا هدایت می‌شود. در شرایطی که جو دارای رطوبت باشد، این پدیده موجب ریزش باران می‌شود و در شرایطی هم که مانند حال حاضر خشک باشد و رطوبتی در کار نباشد، انرژی خود را به شکل رعد و برق و وزش بادهای شدید تخلیه می‌کند. البته خشک بودن زمین هم عامل تشدید گرد و خاک می‌شود و هم‌اکنون می‌بینیم که تقریباً هر روز ما پدیده گرد و غبار را در خوزستان داریم و هر چند که گرد و غبار عراقی و با منشأ داخلی شدتش زیاد نیست ولی فراوانی‌اش زیاد شده است. سبزه‌زاری تصریح کرد: در این چند روزه گاهی گرد و خاک‌هایی در خوزستان به پا شده که افق دید را به 2 کیلومتر رسانده بود. وی همچنین با اشاره به اینکه در شهرکرد، چهارمحال و بختیاری در چند روز اخیر تندبادی با سرعت 43 کیلومتر وزیده و گرد و خاک شدیدی به‌ پا شده بود،  گفت: خب این فاجعه است که در استانی که مرتفع است و بارش خوبی هم دارد چنین گرد و غباری به‌خاطر خشکسالی راه بیفتد. وی تأکید کرد: شاید وقت آن رسیده که تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان بخش کشاورزی در سیاست‌های آبی این بخش بازنگری کنند زیرا قرار نیست هر بار خداوند رحمان به داد ما برسد و بارانی بیاید. در حال حاضر در خیلی از استان‌ها از جمله خوزستان برنج می‌کاریم و سؤال اینجاست در شرایطی که ما برای تأمین آب شرب شهرها مشکل داریم، آیا کشت محصولات آب بر توجیه دارد؟       

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش برف بهاری در عنصرود شهرستان اسکو

دریافت 21 MB

به گزارش خبرنگار مهر، امروز دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی به آذربایجان شرقی شاهد بارش باران و برف در بسیاری از مناطق استان هستیم.

کد خبر 6098594

دیگر خبرها

  • ببینید | بارش برف بهاری در اردبیل
  • فیلمی از بارش برف بهاری در کندوان سبزپوش!
  • شدت بارش باران بهاری در اردبیل
  • بارش برف بهاری در عنصرود شهرستان اسکو
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • بارش باران بهاری در استان همدان
  • بارش باران بهاری در بجنورد
  • فیلم/ بارش برف بهاری در الیگودرزِ لرستان
  • بارش برف بهاری در الیگودرز | حجم برف را ببینید
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور