Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی‌که اغلب کارشناسان، شانس قهرمانی را به شاگردان پپ گواردیولا می‌دادند، بامداد امروز آبی‌های لندن با برتری مقابل منچسترسیتی، برای دومین‌بار در تاریخ، فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند.

به گزارش تابناک ورزشی، در دیدار نهایی تمام انگلیسی لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم چلسی لندن و سیتی منچستر در ورزشگاه پورتو پرتغال برابر هم به میدان رفتند و باز هم سیتی‌زن ها موفق به فتح نخستین جام اروپایی خود نشدند تا فصل رویایی شان تلخ به پایان برسد و دست مالک اماراتی نیز از جام کوتاه بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چلسی بحران زده میانه فصل هم که لمپارد را از سرمربیگری خود اخراج کرده بود، با توخل آلمانی تقریبا همه بزرگان اروپا را شکست داد و جای بحثی برای دومین فتح خود باقی نگذاشت. این در حالی بود که خوشبین ترین هوادار این باشگاه نیز فکر فتح مجدد اروپا در فصل کرونایی را نمی‌کرد.

آبی‌های چلسی بازی را بهتر شروع کردند و می‌توانستند خیلی زود نیز به گل برسند ولی تیمو ورنر قدر موقعیت‌های خود را ندانست. انگولو کانته نیز یک‌بار می‌توانست گلزنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند که توپ او نیز راه به جایی نبرد.

سیتی که روی سرعت رحیم استرلینگ و فیل فودن حساب باز کرده بود، در دقیقه ۲۷ شانس خوبی برای باز کردن دروازه چلسی داشت ولی آنتونیو رودیگر مدافع آلمانی به‌موقع سر رسید و مانع باز شدن دروازه تیمش شد.

چلسی در دقیقه ۴۲ بازی به چیزی که حقش بود، رسید. پاس در عمق زیبا و نبود مدافع میانی باعث شد تا کای هاورتز با عبور از ادرسون دروازه سیتی را باز کند و نیمه اول با برتری یک بر صفر چلسی به پایان برسد.

در نیمه دوم منچسترسیتی تلاش زیادی برای باز کردن دروازه چلسی داشت ولی آنتونیو رودیگر مدافع آلمانی در دقیقه ۵۷ کوین دی‌بروین هافبک بلژیکی منچسترسیتی را سرنگون کرد و یک کارت زرد دریافت کرد.

مصدومیت دی‌بروین جدی بود و او جای خود را به گابریل ژسوس مهاجم برزیلی داد.

چلسی در ادامه به ضدحمله روز آورد. کریستین پولیسیچ در دقیقه ۷۳ یک موقعیت را از دست داد تا پپ گواردیولا تصمیم بگیرد سرخیو آگوئرو بهترین گلزن تاریخ سیتی را به جای رحیم استرلینگ ستاره تیم منچسترسیتی به زمین بازی بفرستد.

در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر چلسی به پایان رسید تا این تیم برای دومین‌بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

فینال لیگ قهرمانان اروپا:

چلسی ۱ - منچسترسیتی ۰

گل:  کای هاورتز (۴۲)

به این ترتیب توماس توخل سرمربی آلمانی برای اولین‌بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه و به افتخارات قبلی خود اضافه کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای نگهبان محسن رضایی مجید شهریاری نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چلسی فینال اروپا لیگ قهرمانان اروپا منچسترسیتی قهرمانی چلسی انتخابات 1400 شورای نگهبان محسن رضایی مجید شهریاری نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لیگ قهرمانان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استون ویلا ۲-۲ چلسی: لغزش دیگر در راه سهمیه اروپا

به گزارش "ورزش سه"، آبی‌ها در هفته سی و پنجم لیگ برتر مهمان استون ویلا بودند. نیمه اول با برتری ۲-۰ شاگردان اونای امری به پایان رسید اما در ۴۵ دقیقه دوم چلسی به بازی برگشت و هر دو گل را جبران کرد.

ویدئو: 331248

بازی با حملات استون ویلا آغاز شد. در دقیقه ۴ روی پای مک‌گین به مقابل دروازه، توپ به پای کوکوریا خورد و وارد دروازه چلسی شد.

در ادامه بازی گره خورد و دو تیم نمی‌توانستند به دروازه یکدیگر نزدیک شوند. در دقیقه ۱۹ چلسی توسط جکسون به گل رسید اما داور آن را به دلیل آفساید رد کرد.

در نیمه‌ای که بدون موقعیت در جریان بود، جکسون در ادامه یک بار دیگر هم فرصت باز کردن دروازه حریف را داشت اما ضربه سر او در دقیقه ۳۴ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دو دقیقه بعد ضربه خطرناک واتکینز را پتروویچ به زیبایی مهار کرد.

در دقیقه ۴۲ مورگان راجرز با شوتی زیبا به گوشه دروازه پتروویچ، گل دوم را به ثمر رساند تا دو تیم با نتیجه ۲-۰ به رختکن بروند.

بازی در نیمه دوم هم پایاپای و بدون موقعیت در میانه میدان دنبال شد. بالاخره در دقیقه ۶۲ قفل دروازه استون ویلا باز شد. در شلوغی محوطه جریمه و روی اشتباه داگلاس لوییز، مدوئکه در مقابل دروازه با یک ضربه زیبا به گوشه سمت چپ، اختلاف را به یک گل رساند.

در دقیقه ۷۳ لئون بیلی در سمت چپ محوطه جریمه چلسی به توپ رسید اما ضربه او را پتروویچ به خوبی دفع کرد.

در دقیقه ۸۱ بالاخره بازی به تساوی رسید. شوت فوق‌العاده کانر گالاگر از پشت محوطه به کنج دروازه استون ویلا رفت و بازی ۲-۲ شد.

در حدود ۱۰ دقیقه پایانی دو تیم موقعیت‌هایی داشتند اما توپی نتیجه بازی تغییر نکرد. در وقت‌های اضافه چلسی توسط دیساسی به گل سوم رسید اما گل به دلیل خطای بادیاشیل که پاس گل را داده بود، رد شد.

با تساوی امشب، استون ویلا در رتبه چهارم به امتیاز ۶۷ رسید و چلسی هم با این یک امتیاز ۴۸ امتیازی شد و در رتبه نهم جدول جای گرفت.

دیگر خبرها

  • جدول لیگ برتر انگلیس از زمان ورود پپ گواردیولا به منچسترسیتی / عکس
  • ماتئوس: بایرن خوشحاله چون سیتی از رئال قوی‌تره!
  • رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ
  • منچسترسیتی همچنان در تعقیب آرسنال
  • منچسترسیتی برد و به تعقیب آرسنال ادامه داد
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا؛ تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا | تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • آرزوی ستاره آرسنال: خدانکند سیتی امتیاز از دست بدهد!
  • استون ویلا ۲-۲ چلسی: لغزش دیگر در راه سهمیه اروپا
  • حساس و جنجالی؛ ترکیب احتمالی منچسترسیتی برای بازی با ناتینگهام فارست