Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@13:52:30 GMT

چرا برای وام کرونا مهلت داده نشد؟

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۷۵۷۱

ولی تیموری فروردین‌ماه امسال اعلام کرد مهلت بازپرداخت اقساط کرونا طبق تصمیم ستاد ملی کرونا تا شهریورماه ۱۴۰۰ امهال شده است. این درحالی بود که بانک‌ها در یک ماه گذشته زیر بار چنین تعهدی نرفتند و پرداخت نشدن اقساط، برابر با جریمه دیرکرد و کسر از حساب ضامن بود. اینک او در توضیحاتی که به تازگی در صفحه شخصی خود منتشر کرده، علت اجرا نشدن این مصوبه را ابلاغ نشدن دستورالعمل آن به بانک‌ها اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری می‌گوید: بانک‌ها در طول یک ماه گذشته دستورالعمل مصوبی برای اعمال این امهال نداشتند و به همین خاطر از امهال تسهیلات بانکی فعالان گردشگری سر باز می‌زنند. ان‌شاءالله با ابلاغ این دستورالعمل در هفته آتی مشکل برطرف خواهد شد.

با وجود آن‌که بانک‌ها تاکنون تاخیر در بازپرداخت این تسهیلات را مشمول جریمه و کسر از حساب ضامن کرده‌اند، اما تیموری تاکید دارد: هیچ جریمه و کارمزدی برای امهال تسهیلات بانکی فعالان گردشگری تعلق نخواهد گرفت.

او یادآور می‌شود: با توجه به استمرار محدودیت‌های مربوط به کرونا در صنعت گردشگری، بسته سوم حمایت‌های بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی به فعالان گردشگری برای بازه‌های زمانی سه تا شش‌ماهه در کارگروه بررسی آثار اقتصادی کرونا تصویب شده که ان‌شاءالله با تصویب نهایی در اولین نشست ستاد ملی کرونا در هفته آینده، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

ستاد ملی کرونا در مهرماه ۹۹ پرداخت تسهیلات از ۱۶ تا ۹۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصد را به تمام کسب‌وکارهای گردشگری مصوب کرد. مقرر شده بود بازپرداخت این تسهیلات تا پایان سال ۱۳۹۹ امهال شود، اما با ادامه تعطیلی سفرها و کسب‌وکارهای گردشگری، معاون گردشگری قول داد تمدید امهال تا شهریورماه ۱۴۰۰ را پیگیری کند؛ وعده‌ای که هنوز عملی نشده است. اگرچه بانک‌ها در دور قبل امهال تسهیلات هم به سختی و با پیگیری‌های فراوان، زیر بار مصوبه لازم‌الاجرای ستاد ملی کرونا رفتند و البته برخی هم پایبند نماندند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ستاد ملی کرونا بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۷۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی کشور، ۳۴ هزار و ۱۲۴ نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعاً به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی می‌شود.

کد خبر 6099662 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد
  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد