Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  رسول معتمدی قهرمان وزنه برداری آسیا، اصالتا اهل سده لنجان است. او متولد آبان ۱۳۷۷ و در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی مشغول به تحصیل است.

رسول معتمدی در گفتگو با خبرنگار ما درباره ورودش به رشته وزنه‌برداری اظهار کرد: از ۱٠ سالگی علاقه‌مند به ورزش شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو سال در این رشته فعالیت کردم و از دوازده تا چهارده سالگی به طور حرفه‌ای دروازه‌بانی فوتسال را کار کردم و برای باشگاه گیتی پسند، انتخاب شدم، ولی از چهارده سالگی به رشته وزنه برداری علاقه پیدا کردم و فوتسال و جودو را برای همیشه کنار گذاشتم.

او افزود: من مشغول تماشای صحنه‌های وزنه برداری المپیک ۲۰۱۲ در خانه بودم که با دیدن وزنه برداری هموطنانم در رقابت‌های المپیک تصمیم گرفتم وارد این رشته شوم.

قهرمان وزنه برداری آسیا ادامه داد: علاقه من روزبه‌روز نسبت به این رشته ورزشی بیشتر می‌شود. بعد ازچهار سال از شروع این رشته وارد تیم ملی وزنه برداری جوانان شدم و در رقابت‌های کشوری لیگ برتر و تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کردم و در مسابقات قهرمانی آسیا ستاره تیم ملی، چهارمین وزنه‌بردار برتر مسابقات و بهترین وزنه‌بردار تیم ملی ایران در این رقابت‌ها شدم.

معتمدی ادامه داد: صاحب مدال قهرمانی کشور و لیگ برتر با تیم‌های‌ذوب آهن اصفهان، ملی حفاری اهواز هستم و مقام نایب قهرمانی جوانان آسیا در سال ۲۰۱۸، بهترین وزنه بردار جوان ایران در سال ۲۰۱۸ و صاحب مدال برنز جوانان جهان در کشور ازبکستان در سال۲۰۱۸ و به تازگی هم موفق به کسب مدال طلای رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا در کشور ازبکستان و شکستن رکورد ایران در دسته‌ی ۱۰۲ کیلو گرم شدم.

او گفت: من همیشه به لنجانی بودن خود افتخار می‌کنم. به علت اینکه از این شهرستان توانستم به قله‌های قهرمانی آسیا و مدال‌های آسیایی و جهانی برسم. با افتخار همیشه می‌گویم که اهل لنجان هستم و هیچ مانعی برای من نداشته است، ولی همیشه دغدغه‌ها و کمبود‌هایی در هر شهر کوچکی هست. لنجان هم مورد بی‌مهری قرار است که جای تاسف دارد. این بی مهری‌ها چیزی از علاقه و شوق و اشتیاق من برای افتخار آفرینی برای کشور و شهرم کم نکرده است و هر روز تلاش می‌کنم که به قله و موفقیت‌های بیشتری در رشته وزنه برداری دست پیدا کنم.

قهرمان وزنه برداری آسیا گفت: قرارگیری من در هر مقامی نشان از لطف خداوند متعال و حمایت خانواده‌ام بوده است. همچنین ایرج معینی، اولین مربی من که تکنیک وزنه را به من آموخت و رشید شریفی، مشاور من در رشته وزنه برداری کمک بزرگی به من کردند.

معتمدی درباره علاقه‌اش به مربیگری در این رشته گفت: تمام تمرکز من برای کسب قهرمانی است. به مربیگری رشته وزنه برداری علاقه دارم، ولی آن را تجربه نکردم. تصمیم دارم در آینده پس از قهرمانی‌ها و کسب تجربه برای دوست داران رشته وزنه برداری در حوزه مربیگری مفید واقع شوم.


او ادامه داد: آرزوی هر ورزشکاری رسیدن به قله‌های افتخار در جهان است. ان‌شالله اولین قدم محکم من برای وزنه برداری، حضور در تیم ملی و موفقیت در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانچو چین باشد.

قهرمان وزنه براری آسیا درباره انتظاراتش از مسئولان گفت: مسؤلان استان هیچ حمایتی از من نکرده‌اند، بنابراین گفتن انتظارات نتیجه‌ای ندارد. من از مسئولان و فرماندار شهرستان لنجان گلایه‌مند هستم که پس از قهرمانی آسیا هیچ تماسی با من نگرفتند و هیچ گونه حمایت و قدردانی از من نکردند.

معتمدی افزود: از مسئولان کارخانه بزرگ ذوب آهن اصفهان هم گله دارم، زیرا با پرچم این کارخانه به مسابقات اعزام شدم و در تاشکند پرچم آن‌ها را برافراشته کردم، اما هیچ گونه حمایتی از طرف باشگاه و کارخانه هنوز انجام نشده است. شاید خواسته به جای من بود برای این عزیزان، خواسته نابه جایی بوده است.

او ادامه داد: دغدغه رسول معتمدی استخدام در یک دستگاه اجرایی است که هنوز محقق نشده‌است. قهرمان رشته وزنه برداری حداقل باید در ماه چند میلیون تومان برای تمرینات و آماده سازی خود برای مسابقات هزینه کند. من هزینه‌های مکمل و آماده سازی برای اردوی تیم ملی را خودم پرداخت کرده‌ام و حمایتی از طرف هیچ مسئولی از استان اصفهان برای من انجام نشده‌است.

قهرمان وزنه‌برداری آسیا گفت: من عضو کوچک خانواده ورزش و وزنه برداری ایران هستم. اگر کسی بخواهد قهرمان رشته وزنه‌برداری شود نباید کم بیاورد. باید علاقه اش روز به روز زیادتر شود. به نظر من انگیزه خیلی مهم‌تر از استعداد است. فردی که در بدترین وضعیت انگیزه‌اش را حفظ می‌کند رسیدن به جایگاه قهرمانی برایش قطعی است، زیرا مهمترین عامل پیروزی در رشته وزنه‌برداری انگیزه است.

معتمدی افزود: من مدال قهرمانی‌ام در آسیا را تقدیم، آستان قدس رضوی کردم، چون قبل از مسابقات با نیت آقا امام رضا (ع) به مسابقات رفتم. در حال پیگیری هستم که مدال خودم را هرچه سریعتر به آستان قدس رضوی اهدا کنم.
او در انتها گفت: مشوق و راهنمای من در رشته وزنه‌برداری محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان است که در سال ۲۰۱۸ سرمربی تیم‌ملی وزنه برداری جوانان بود و همیشه من را کمک راهنمایی می‌کرد. همچنین از خانواده‌ام و دکتر مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری، همچنین از مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت وزنه برداری استان اصفهان که در این راه من را حمایت کردند تشکر می‌کنم.

گزارش از زینب حقی
انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزنه برداری تربیت بدنی قهرمانی آسیا قهرمان وزنه برداری آسیا رشته وزنه برداری تیم ملی رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پینگ پنگ بازان جوان برای رقابت‌های آسیایی میانه و قهرمانی آسیا در ورزشگاه شهید عضدی تهران اردو زدند.
الینا رحیمی، ستایش ایلوخانی و فاطمه یاری تیم اعزامی به این دو رقابت هستند.
این اردو از سوم اردیبهشت آغاز شده و تا زمان اعزام ملی پوشان به آسیای میانه به میزبانی ازبکستان ادامه خواهد داشت.
مسابقات آسیایی میانه ۴ تا ۶ خرداد در قزاقستان برگزار می شود. قهرمان و نایب قهرمان این رقابت ها به مسابقات قهرمانی آسیا می‌روند. رقابت‌های قهرمانی آسیا ۱۰ تیر در چین برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قهرمان لیگ برتر ایران همزمان فدراسیون و AFC را تهدید کرد
  • قهرمان لیگ برتر و تهدید توامان فدراسیون و AFC!
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • یادآوری یک خاطره فراموش‌نشدنی: نساجی قهرمان!
  • دختران تنیسور ایران قهرمان غرب آسیا شدند
  • دختران تنیس کمتر از ۱۲ سال ایران قهرمان غرب آسیا شدند
  • استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان