Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:33:47 GMT

بهره‌مندی ۱۸ هزار روستایی در فارس از اینترنت

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۷۷۴۹

بهره‌مندی ۱۸ هزار روستایی در فارس از اینترنت

ایسنا/فارس ​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از اتصال ۲۱ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی ۱۸ هزار نفر جمعیت ساکن در این روستاها به اینترنت پرسرعت همراه خبر داد.

مهرداد سهرابی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش کرده است با توجه حداکثری به ارتباطات روستایی و محرومیت زدایی ارتباطی، بستری را ایجاد کند تا زمینه دسترسی مناطق کمتر برخوردار به سرویس های نوین و خدمات الکترونیک شبکه ملی اطلاعات به عنوان حق اساسی مردم در روستاهای کشور ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل ارتباطات فارس، سهرابی افزود: امروز بواسطه تلاش های انجام شده، شبکه ارتباطی پایدار و باکیفیت در روستاها و مناطق کمتربرخوردار در دسترس مردم قرار گرفته و این مهم سبب توانمندسازی و تاثیرگذاری آگاهانه مردم این نقاط در روند توسعه روستاها شده و بستر آموزش و اشتغال جوانان را نیز فراهم کرده است. 

​سهرابی گفت: در راستای تحقق شعار "دسترسی همگانی" و در ادامه روند توسعه ارتباطات در استان، ۲۱ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است که دربرگیرنده جمعیتی بالغ بر ۱۸۰۰۰ نفر و در قالب ۵۰۰۰ خانوار می شود.

مدیر کل ارتباطات فارس گفت: در این مرحله روستاهایی در شهرستانهای داراب، کازرون، فسا، مرودشت، بختگان، ارسنجان، شیراز، نی ریز، لارستان و مهر از امکان دسترسی به اینترنت همراه پرسرعت بهره مند شده‌اند.

وی اضافه کرد: روستاهای مروارید، هیربدان و حسن آباد پدم از توابع شهرستان داراب، روستای سرمشهد از توابع شهرستان کازرون، روستاهای تنگ کرم، زیتونک و شهرستان از توابع شهرستان فسا، روستاهای شول بزی، شیرمحمدی، کندازی، عباس آباد، منصورآباد و کمرزرد از توابع شهرستان مرودشت، روستاهای تم شولی و طشک از توابع شهرستان بختگان، روستاهای جمال آباد بزرگ و صالح آباد از توابع شهرستان ارسنجان، روستای کودیان از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز، روستای جعفرآباد از توابع شهرستان نی ریز و روستای شاه غیب از توابع شهرستان لارستان جمعاً با جمعیتی بالغ بر ۱۸۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰۰ خانوار روستایی و از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و از طریق شبکه پهن باند سیار همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی افزود: روستای چک چک از توابع شهرستان مهر نیز با جمعیت ۵۰ نفر همزمان با احداث سایت جاده ای ایرانسل در محور مواصلاتی گله دار-دارالمیزان این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در پایان از حمایت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار فارس، نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری وزارت، فرمانداران، بخشداران، دستگاههای همکار و همچنین تلاش و زحمات همکاران مخابرات استان، شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) و شرکت ایرانسل برای افتتاح این پروژه ها تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اینترنت پرسرعت شبکه ملی اطلاعات توابع شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار

 زمین این پایگاه به مساحت ۳۰۰ متر مربع از سوی اهالی روستای حسن قشلاق به دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان اهدا شده است.

مجتبی فیض الهی فرماندار بهار همچنین گفت: پایگاه جاده‌ای فوریت‌های پزشکی روستای حسن قشلاق در زیربنای ۱۲۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

فرماندار بهار با بیان اینکه توسعه پایگاه‌های امداد و نجات در راه‌های پررفت و آمد روستایی از مطالبات روستاییان است، گفت: با توجه ویژه دولت سیزدهم شاهد توسعه روزافزون پایگاه‌های بهداشتی و درمانی از جمله پایگاه‌های جاده‌ای امداد و نجات هستیم که ایجاد آنها نقش مهمی در کاهش تلفات سوانح و حوادث دارد.

فیض الهی گفت: پایگاه جاده‌ای روستای حسن قشلاق پس از تکمیل و بهره برداری برای خدمات رسانی به مسیر‌های ارتباطی روستا‌های همجوار فعالیت خواهد داشت.

شهرستان بهار در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان و در مسیر استان‌های غربی کرمانشاه و کردستان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار