Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-08@18:33:21 GMT

۲۴۰ پروژه گردشگری خراسان رضوی در حال ساخت است

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۸۴۰۸

۲۴۰ پروژه گردشگری خراسان رضوی در حال ساخت است

تین نیوز

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۲۴۰ پروژه گردشگری در این استان در حال اجرا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، احمد دیناری افزود: این پروژه‌ها شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، زائرسرا و دهکده‌های سلامت، مجتمع‌های گردشگری، مجتمع گردشگی عمومی، مراکز تفریحی و سرگرمی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این پروژه‌ها که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند از سال ۱۳۹۰ آغاز شده‌اند و سرمایه‌گذاری برای اجرای آنها ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است که با احتساب قیمت زمین این میزان به بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بهره‌برداری از این تعداد پروژه برای بیش از ۱۱ هزار نفر اشتغالزایی دارد.

وی با اشاره به کندی اجرای این پروژه‌ها به دلیل شیوع کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن افزود: افزایش قیمت دلار و به تبع آن قیمت تجهیزات وارداتی و تورم موجب شده است در پیشرفت فیزیکی و افتتاح این پروژه‌ها دچار تاخیر باشیم.

دیناری با بیان اینکه میزان و تعداد درخواست اجرای پروژه‌های گردشگری نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده ادامه داد: در اجرای پروژه‌های گردشگری در مشهد شاهد نوعی پوست‌اندازی هستیم به این معنا که سرمایه‌گذاران با توجه به شمار فراوان واحدهای اقامتی موجود در استان از احداث واحدهای اقامتی به احداث تاسیسات گردشگری از نوع مراکز سرگرمی، تفریحی و مراکز پذیرایی سنتی تغییر گرایش داده‌اند.

خراسان رضوی با برخورداری از بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست را در این زمینه در کشور داراست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: گردشگری خراسان رضوی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی پروژه ها خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم نویدبخش اجرای پروژه‌های شاخص در خراسان جنوبی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم نویدبخش اجرای پروژه‌های شاخص در این استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، امروز_ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: سال گذشته ۱۲۰ کیلومتر باند دوم راه در استان احداث شده که در کشور اقدامی بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن رتبه اول کشور را دارد، افزود: خراسان جنوبی در تمام مراحل ساخت طرح نهضت ملی مسکن و تأمین زمین برای اجرای قانونی جوانی جمعیت، عملکرد خوبی دارد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، نرخ سود تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن استان از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم با پیگیری‌های انجام شده اجرای راه‌آهن استان از محل تهاتر نفتی تأمین اعتبار و عملیات اجرایی آن با حضور رئیس‌جمهور در استان آغاز شد.

قناعت گفت: در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی ۱۵ قطعه برای ساخت راه‌آهن تعریف شده که در حال حاضر پیمانکاران کارگاه‌ها را تجهیز کرده و از این تعداد ۱۲ قطعه فعال است.

وی ادامه داد: طول مسیر ریلی زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۱۰ کیلومتر است که از این مقدار ۴۳۲ کیلومتر در خراسان جنوبی واقع شده است و برای تأمین اعتبار این طرح زیربنایی مهم مشکلی نداریم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کمبود نیرو در اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی وجود دارد، خاطر نشان کرد: در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه ۳۰۰ نفر در این اداره‌کل بازنشسته شده‌اند که نیاز است برای این مجموعه مجوز استخدامی جدید صادر شود.

وی با تأکید بر اینکه ساختار تشکیلاتی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیازمند بازنگری است، افزود: ساختار سازمانی این اداره کل باید به روز شود.

قناعت ادامه داد: نمایندگی‌های اداره‌کل راه و شهرسازی در شهرستان‌های خوسف، زیرکوه، سرایان، سربیشه و بیرجند تعطیل شده‌اند و با توجه به وسعت زیاد استان باید اقدام لازم در این خصوص انجام شود.

کد خبر 751851

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم نویدبخش اجرای پروژه‌های شاخص در خراسان جنوبی است
  • آغاز نخستین نشست کارشناسان نظارتی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مشهد
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • احداث ترمینال بار هوایی در دستور کار در فرودگاه گناباد قرار گرفت
  • رونمایی از نشریه منش استادی با محوریت اساتید قرآنی درمشهد
  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی