Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد خط انتقال نفت مارون به طول ۴۳۵ کیلومتر به عنوان دومین خط انتقال صعب‌العبور جهان نقش مهمی در تامین سوخت مورد نیاز کشور دارد که در دهه پنجاه توسط کشورهای خارجی در ۱۷ ماه اجرا و افتتاح شد.

طول عمر این لوله حداکثر ۳۵ سال اعلام گشت اما با همه تذکرات بی‌تدبیری‌ها سبب پنج بار شکستگی لوله یک بار از ناحیه منطقه زاینده‌رود سامان و چهار بار در منطقه میانکوه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۲۳ آذرماه سال گذشته مربوط به آخرین شکستگی است که خط لوله انتقال نفت خوزستان-اصفهان در حوالی تلمبه‌خانه گندمکار شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری دچار ترکیدگی شد و همین ماجرا سبب ورود حجم بسیاری از نفت به آب‌های سطحی رودخانه سرخون گشت.

همچنین سبب آتش‌سوزی در رودخانه و منازل مسکونی و ایجاد خسارت‌های بسیاری از جمله ایجاد امراض پوستی، تلفات در شیلات‌ها، احشام و جانوران، نابودی مزارع پرورش ماهی، کشاورزی و باغداری، آلودگی منبع آب شرب و محیط زیست، حذف اندک امکانات رفاهی و شغلی و ...در این منطقه شد.

به همین منظور اهالی منطقه این سوژه را با عنوان«مردم سرخون از آلودگی نفتی رنج می‌برند» در فارس من ثبت کردند و خبرنگار این رسانه چندین بار پیگیر حل این معضل بوده که برخی از این اخبار را می‌توانید در اینجا، اینجا و اینجا بخوانید.

حالا طبق وعده‌های مسئولان جابجایی لوله‌های نفت مارون در خردادماه آغاز شده که برای پیگیری این موضوع، چندین‌بار تماس با فرماندار شهرستان اردل و عدم پاسخگویی وی به سراغ نماینده مردم این شهرستان در مجلس رفتیم.

قدرت‌الله حمزه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اعلام خبر آغاز عملیات جابجایی لوله نفت مارون گفت: طبق وعده‌های داده شده جابجایی لوله‌های خط انتقال نفت مارون در روستای سرخون از ابتدای خردادماه آغاز شده و اکنون در مرحله گودبرداری کانال است و به زودی لوله‌ها جای‌گذاری خواهد شد.

نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس افزود: در مرحله اول 6 کیلومتر از مسیر لوله‌ای که تاکنون طی سال‌های متمادی خطرآفرین بود جابجا خواهد شد که محل جای‌گذاری لوله با مطالعه و  بر اساس تحقیقات زمین‌شناسی و کارشناسی انجام شده و دیگر رانش روی آن منطقه اثر نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه دیگر در آینده شاهد حادثه‌ای نخواهیم بود،گفت: برای این لوله‌گذاری نزدیک‌ترین مکان به مسیر لوله قبلی با کارشناسی و مهندسی انتخاب شده که بدون رانش است.

حمزه اظهار کرد: به محض بازگشت به استان محل عملیات با حضور کارشناسان مجدد بررسی می‌شود و اجازه نخواهیم داد که اموال بیت‌المال در محل هزینه شود و مجدد شاهد مشکلاتی جدید باشیم.

وی با بیان اینکه طبق وعده‌های مسئولان شرکت نفت عملیات تا پایان تابستان به اتمام خواهد رسید، تصریح کرد: از ۴۰ روز گذشته چندین کارگروه تخصصی آب، کشاورزی، دامپروری، شیلات، منابع طبیعی و محیط زیست به منظور برآورد خسارت‌های نهایی وارد شده به مردم سرخون برگزار شده که هفته آینده این فرآیند بررسی و نتیجه برآورد خسارت نهایی اعلام خواهد شد.

 انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: قدرت الله حمزه جابه جایی لوله نفت مارون نماینده مردم اردل فارسان انتقال نفت نفت مارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: نشست مدیران شرکت مخابرات و مدیران شرکت گاز ایران در مخابرات منطقه خوزستان با حضور مهندس امامی مدیر کل فروش تجاری شرکت مخابرات ایران، مهندس جنگجو مدیرکل طراحی شرکت ارتباطات سیار، فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان، معاونین و مدیران حوزه‌های شبکه ارتباطات سیار و تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه خوزستان و جمعی از مدیران واحدهای مختلف شرکت ملی انتقال گاز ایران در محل سالن ویدئو کنفرانس شهید قاسم سلیمانی مخابرات خوزستان با هدف گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مشترک و ارتقای سطح خدمات از حالت عادی به سرویس زیرساختی و حیاتی برگزار شد و درخصوص افزایش همکاری و ایجاد بستر امن و پایدار و تأمین و پشتیبانی نیازهای ارتباطات مخابراتی با استفاده از زیرساخت‌های پایدار مخابرات شبکه فیبر نوری و بهره‌مندی از خدمات نوین ارتباطی و همچنین توسعه پوشش شبکه های ارتباطی با توجه به ضرورت تأمین نیازمندی‌های حیاتی انتقال گاز در حوزه تکنولوژی‌های نسل جدید در واحدهای مختلف شرکت انتقال گاز ایران در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد به بحث و گفت وگو پرداختند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان در این نشست بر هرگونه همکاری و تعامل دوجانبه جهت تأمین نیازهای ارتباطی واحدهای شرکت انتقال گاز مستقر در استان خوزستان اعلام آمادگی کرد

در این جلسه، در خصوص ارائه امکانات و پوشش ارتباطی از طریق سرویس تانوما به مجتمع مسکونی شرکت گاز در شهرهای میانکوه امیدیه و اهواز مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

در ادامه این نشست حاضرین به بیان دغدغه‌ها و مشکلات موجود در حوزه‌های مربوطه و ارائه راهکارها و پیشنهادات برای رفع موانع و افزایش همکاری و تعامل فی مابین پرداختند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901150

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار