Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صبح کابل، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید که قطع رابطه‌ی پاکستان با او، هیچ ضرری ندارد؛ زیرا ‏تا اکنون نیز رابطه‌ی خوبی میان کابل و اسلام‌آباد وجود نداشته است‎.

آقای محب که روز شنبه (۸ جوزا)، در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت: تا اکنون، آن‌چه ‏که به نقل از مقام‌های پاکستانی در رسانه‌ها نشر شده، به طور رسمی از سوی دولت پاکستان بیان ‏نشده است‎.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏ ‏

این در حالی است که اخیرا، صدای امریکا، به نقل از یک مقام ارشد پاکستانی، گزارش داده است ‏که دولت پاکستان، تماس‌های رسمی خود با حمدالله محب، مشاور امنیت ‏ملی افغانستان را ‏قطع کرده و از این به بعد، اسلام‌آباد هیچ تعامل ‏دوجانبه‌ا‌ی با آقای محب نخواهد داشت. ‎ ‎

بر اساس این گزارش، این تصمیم، پس از آن گرفته شده که ‏اخیرا حمدالله محب در سفری به ‏ولایت ننگرهار، اظهارات تندی در باره‌ی پاکستان داشته است‎.

با این‌حال، آقای محب می‌گوید که انتظار چنین اقدام غیردیپلماتیکی را از پاکستان ندارد و اگر ‏چنین اقدامی از سوی اسلام‌آباد انجام شود، مقام‌های دیپلماتیک افغانستان نیز به آن پاسخ ‏خواهند داد‎.

او افزود که مداخله‌ی پاکستان در افغانستان مخفی نیست و دولت افغانستان می‌خواهد که این ‏مسئله با هم‌کاری دیپلماتیک حل شود. به گفته‌ی او، دولت افغانستان می‌خواهد که پاکستان ‏واقعا جلو کشتار افغانستانی‌ها را بگیرد و به وعده‌های خود عمل کند‎.

آقای محب هم‌چنان تأکید کرد که قطع رابطه‌ی پاکستان با او، هیچ ضرری در پی نخواهد داشت‎.‎

او افزود: تا حالا هم رابطه‌ی خوبی با پاکستان نداشته ایم. اصلا روابط ما خوب نیست که ‏بخواهیم سرش کار کنیم؛ نه در گذشته و نه در حال رابطه‌ی ما خوب بوده است. توقع ما از ‏پاکستان این است که اگر می‌خواهد روابط خوب شود، همان نیرو‌های غیررسمی و تروریستی‌ای ‏که در پاکستان وجود دارند را از خاک خود بیرون کرده و رابطه‌ی‌شان را با آن‌ها قطع کنند. ‎ ‎

مشاور امنیت ملی، در بخش دیگری از صحبت‌هایش، گفت که دولت افغانستان آماده است تا ‏در نشست استانبول شرکت کند اما طالبان نمی‌خواهند در این نشست شرکت کند زیرا این گروه ‏فکر می‌کند که از راه جنگ می‌تواند به قدرت برسد‎.

آقای محب، هم‌چنان گفت که رییس‌جمهور غنی، رأی‌زنی‌ها را برای ایجاد اجماع درباره صلح آغاز ‏کرده و این روند ادامه خواهد داشت‎. ‎

از سویی هم، محمدیاسین ضیا، رییس ستاد ارتش، در این نشست گفت که گروه طالبان، بیش‌تر ‏بر جنگ تمرکز کرده اما با این کار، تلفات و خسارات زیادی به این گروه وارد شده است‎. ‎

آقای ضیا گفت که تلاش جنگ‌جویان طالب برای سقوط ولسوالی‌ها، ناکام شد و تلفات سنگینی به ‏آن‌ها وارد شد‎. ‎

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشاور امنیت ملی دولت افغانستان طالبان افغانستان حمدالله محب ی پاکستان آقای محب رابطه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی اظهار داشت: در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رأفت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرایند میان دو کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6095301

دیگر خبرها

  • یک روزنامه‌نگار بر اثر انفجار بمب در پاکستان کشته شد
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • (ویدیو) غذای خیابانی در پاکستان؛ پخت و سرو ۵۰۰ کیلو آب نخود با مرغ و تخم مرغ
  • رابطه ها که تموم می شن ۲ جور آدم داریم... (فیلم)
  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان