Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم برزیل روز شنبه در دست‌کم 16 شهر این کشور علیه نحوه واکنش و رسیدگی رئیس جمهور کشورشان به پاندمی کووید 19 راهپیمایی‌های اعتراضی برگزار کردند و پلاکاردهایی در دست گرفتند که روی آنها نوشته شده بود "بولسونارو باید برود" و"اکنون استیضاح".

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، میزان محبوبیت ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل در جریان بحران ویروس کرونا که جان بیش از 460 هزار برزیلی را گرفته، کاهش یافته است چرا که این رهبر راست افراطی جدیت این پاندمی را کم اهمیت جلوه داد، استفاده از ماسک را رد کرد و نسبت به اهمیت واکسیناسیون ابراز شک و تردید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراضات روز شنبه که توسط احزاب سیاسی جناح چپ، اتحادیه‌ها و انجمن‌های دانشجویی سازماندهی شده بودند، در شهرهای "برازیلیا"، پایتخت برزیل و "ریودوژانیرو" به صورت صلح‌آمیز برگزار شدند اما در شهر "رسیفی"، واقع در شمال کشور پلیس به طرف معترضان گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی شلیک کرد.

در "سائو پائولو"، بزرگ‌ترین شهر برزیل هزاران تن از مردم که ماسک به صورت داشتند، یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های این شهر را مسدود کردند و بر روی یک بالون بزرگ تصویر بولسونارو به عنوان یک خون آشام ترسیم شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان برزيل بولسونارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، شیخ بدرالدین حسون، از علمای برجسته سوریه در دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی عراق با شعار «طوفان الاقصی.. آرمان و هویت» تصریح کرد: جمعیت علمای رباط محمدی امروز ما را گردهم آورده و تقریب، میان ما الفت ایجاده کرده است.

وی بابیان این که ما امروز باید قرائت جدیدی از امور داشته باشیم، تصریح کرد: وزیر امور خارجه آمریکا 15 سال پیش از عراق به دمشق آمد و به رهبر آن گفت که ما امروز در نیویورک نیستیم. ما امروز در مرزهای تو هستیم. مقاومت و همه آنچه که به فلسطین مربوط می‌شود را از کشور خود بیرون کن و در ازای آن ما همه چیز را برای تو فراهم می‌کنیم. اما جواب سوریه این بود که شما امروز یا فردا از عراق خواهید رفت و فرزندان فلسطین تنها زمانی از این کشور خارج می‌شوند که به قدس بروند.

حسون ادامه داد: جوانی در تونس خود را آتش زد و همه خبرهای دنیا به سمت بهار عربی رفتند و تونس، مصر، لیبی، سودان و سوریه را ویران کردند. اکنون یک جوان از ارتش آمریکا خود را در برابر سفارت اسرائیل برای آزادسازی آتش زد.

وی افزود: بعد از چهار روز از طوفان الاقصی، مقامات پنج کشور خارجی (آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، کانادا ) وارد تل‌آویو شدند تا به همه ما بگویند که این تنها مسئله تل‌آویو، اسرائیل و یا یهود نیست. آمدند تا بگویند که ما با همه قوای خود آمده‌ایم تا به جهان اسلام بگوییم که ما با اسرائیل هستیم. آنها آمدند تا علیه اسلام، اعلام جنگ کنند.

وی در ادامه اظهار داشت امروز باید از مردم غزه بگوییم کسانی که دائما ما را به یاد این آیه می اندازد که خداوند فرمود: «کنتم خیر امة اخرجت للناس؛ شما بهترین امتی هستید که [برای اصلاح جوامع انسانی] پدیدار شده‌اید.» و این پیامی از سوریه و جای‌جای زمین به کودکان غزه است.

این عالم سوری در ادامه خطاب به همه علمای مسلمان گفت: بیایید یک بار دیگر بخوانیم که این امت، امت واحد است. 
 

دیگر خبرها

  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • ملاقات مردمی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • ملاقات مردمی رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • عکس | سیل؛ طغیانی علیه طغیان انسان!
  • واکنش حماس به جنگ اشغالگران علیه خبرنگاران و رسانه‌ها
  • تفاوت بوته با درخت
  • طغیان اینستاگرامی داروین نونیز علیه لیورپول (عکس)
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین