Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@06:20:39 GMT

واکسیناسیون با واکسن سه دزی چین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۹۴۸۷

واکسیناسیون با واکسن سه دزی چین آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، واکسن جدید چین  که به طور مشترک توسط انستیتوی میکروبیولوژی آکادمی علوم چین (IMCAS) و موسسه «Anhui Zhifei Longcom Biopharmaceutical» ساخته شده اکنون در پکن موجود است و تزریق آن در پایتخت این کشور آغاز شده است.

محققان این موسسه از روز پنجشنبه نخستین دز این واکسن را دریافت کردند؛ واکسن جدید چین که نوترکیب است برای تولید گسترده به آزمایشگاه‌ها و کارخانه‌های سطح بالای بیولوژیکی نیاز ندارد و می‌تواند نیازهای تولید بالا را برآورده و به توزیع عادلانه واکسن در سطح جهان کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین در ۱۰ مارس ( اواخر اسفندماه) مجاز به استفاده اضطراری از این واکسن که «ZF۲۰۰۱» نام دارد شد و از آن زمان مردم بسیاری از استان‌ها از جمله آنهویی و هوبئی این واکسن را دریافت کرده‌اند. طبق گفته موسسه سازنده آن، در تاریخ ۳ مه (۲۷ روز پیش)، اولین گروه واکسن از خط تولید در پکن خارج شد.

نتایج آزمایشات فاز دوم بالینی که افراد ۱۸ تا ۵۹ ساله را تحت بررسی قرار داده، نشان می‌دهد که ۸۳ درصد از شرکت کنندگان پس از دو دز واکسن، آنتی بادی خنثی و ۹۷ درصد پس از سه دز، آنتی بادی خنثی تولید کرده‌اند.

آزمایشات مرحله اولیه  که در بین افراد ۶۰ سال به بالا انجام شده نیز نشان می‌دهد که میزان تبدیل  آنتی بادی‌های خنثی کننده پس از سه دز به ۹۵ درصد رسیده و هیچ واکنش جانبی جدی در رابطه با واکسیناسیون وجود ندارد.

این موسسه در بیانیه‌ای اعلام کرد، سطح آنتی بادی‌های خنثی کننده استخراج شده توسط واکسن با سایر واکسن های پروتئین نوترکیب کووید ۱۹ و واکسن mRNA در سطح جهانی قابل مقایسه است.

سازنده این واکسن گفت: این واکسن ایمن است و شرایط آسان‌تر آن برای تولید در مقیاس وسیع قیمت مناسب آن را به دنبال دارد، ضمن اینکه شرایط حمل و نقل آن نیز آسان است.

دای لیانپان، یکی از اعضای تیم تولید واکسن و یکی از محققان این موسسه گفت: فناوری واکسن نوترکیب بالغ است و برای واکسن‌های بیماری‌های مختلفی مانند هپاتیت B و زونا استفاده شده است.

فاصله زمانی توصیه شده بین دزهای واکسن یک ماه است.

دای با بیان اینکه واکسن نوترکیب می‌تواند پاسخ‌های ایمنی قوی تری ایجاد کند، گفت: «دو دز می تواند سطح آنتی بادی خنثی را کمی کمتر از بیماران بهبود یافته تولید کند، اما سه دز باعث افزایش دو برابر سطح و اثر ایمنی طولانی‌تر می‌شود».

محققان واکسن کووید ۱۹ را در برابر سوی‌ای که برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد آزمایش کردند و دریافتند که اثر ایمنی اندکی کاهش می‌یابد اما سطح آنتی بادی بیشتر موثر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن پکن واکسیناسیون آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی