Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: وعده جدی و اساسی‌ام این است که به فوریت، توجه ویژه به جهش تولید داشته باشم و با حل شدن مشکل تولید بسیاری از مسائل در کشور حل می‌شود. از این رو، کلاف سردرگمی که باید به دنبال رشته باز کننده آن بگردیم، تولید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا زاکانی امروز یکشنبه با حضور در رادیو اقتصاد در خصوص دیدگاهها و برنامه های خود، اقتصاد را مهمترین هدف دولت خود عنوان و تاکید کرد: در نگاه اسلامی در هر جامعه‌ای، فرهنگ، اولویت قطعی و زیرساخت همه چیز است؛ در مقابل در جوامع غربی با مدل‌های توسعه غربی، اقتصاد از چنین منزلتی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز  فرهنگ برای ما اولویت دارد اما فوریت شرایط کشور، اقتضائات اقتصادی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه تورم افسار گسیخته، رکود و بیکاری آسیب جدی به جامعه زده است، اظهار داشت: از این جهت، فوریت اقدام و عمل خود را برای چهار سال آینده حوزه اقتصاد و مدیریت در نظر گرفتیم. بنابراین، برای دولت ما چهار خط تحول وجود دارد؛ اقتصاد و مدیریت، فرهنگ و اجتماع، سیاست و امنیت، همچنین دیپلماسی و روابط بین الملل یک فرصت جدی برای ما فراهم می‌کند.

زاکانی مهمترین مشکل اقتصاد ایران را دولتی بودن آن عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از اصلاحات اقتصادی معطوف به اقتصاد دولتی بوده و شروع اصلاحات این اقتصاد از خود دولت است. اقتصاد، دستوری، تحکمی و آرزوپذیر نیست. مسوولان دقت لازم را ندارند و اقتصاد را به حال خود رها کرده اند و دستوری وارد کار می‌شوند.

کلاف سردرگم، تولید است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: همه چیز از بی‌ثباتی رنج می برد چرا که سیاست‌های غلط در حوزه اقتصاد زیاد است. با توجه به این شرایط، در حوزه اقتصاد و مدیریت،توجه خود را به موضوع تولید معطوف کرده ایم و به ۱۰۰ مسأله نمی‌پردازیم، بلکه درباره یک ریشه و ام‌المسائل صحبت می کنیم.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی از تولید حرف می زنیم، اشتغال، بیکاری و تورم را هدف گذاری کرده ایم، خاطرنشان کرد: وعده جدی و اساسی‌ام این است که به فوریت، توجه ویژه به جهش تولید داشته باشم و با حل شدن مشکل تولید بسیاری از مسائل در کشور حل می‌شود. از این رو، کلاف سردرگمی که باید به دنبال رشته باز کننده آن بگردیم، تولید است. 

زاکانی اضافه کرد: بیش از ۶ تا ۷ درصد امکانات جهان در کشور ما خلاصه شده است اما با ۱.۱ دهم درصد جمعیت از این ظرفیت بزرگ استفاده نکرده ایم، ایران موقعیت سوق الجیشی خوبی دارد اما از آن بهره نبرده است.

وی تاکید کرد: اساس حرکت این است که به صورت ایجابی، تولید را محور قرار دهیم، مولفه‌های دیگر را برای تولید در نظر بگیریم و علاوه بر برداشتن موانع، تشدید کننده‌ها را تقویت کنیم.
مبارزه با مفاسد در اولویت

زاکانی مواجهه جدی دولت خود را مبارزه با فساد عنوان کرد و اظهار داشت: آنچه به صورت سلبی با آن مواجهه بسیار جدی خواهم داشت، مفاسد اقتصادی، بوروکراسی غلط و تعارض منافعی است که دولت و سیستم با تولید و تولید کننده دارد. 

وی با انتقاد از نحوه مجوزهای صادر شده، افزود: الان از ۱۰۰ درصد مجوزها، فقط ۲۰ درصد شفاف و ۸۰ درصد غیرشفاف و رانتی است.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: حوزه اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند

محمدصالح جوکار ،رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، اظهار داشت: نمایندگان مجلس نمایندگان ملت‌اند و باید در دو حوزه قانونگذاری و نظارت به بهترین شکل عمل کنند. در واقع باید قوانینی وضع شود که مستقیما مشکلات و گرفتاری‌های مردم را رفع کند و در حوزه نظارت هم نمایندگان باید بر دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند که قوانین را به درستی اجرا کنند. برای مثال در حوزه اقتصاد لازم است که همه نمایندگان تمام انرژی‌شان را بر رفع مشکلات معیشتی بگذارند زیرا اکنون بزرگ‌ترین مشکل مردم اقتصاد است

وی افزود: از سوی دیگر نمایندگان باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند تا دولت در مسیر درستی حرکت کند.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: نکته بعدی آن است که مجلس نباید تک‌بعدی باشد؛ به این معنا که نباید صرفا تمرکزش بر موضوعات فرهنگی یا سیاسی باشد و از اقتصاد غافل شود و البته بالعکس.

 جوکار اضافه کرد: در مجلس یازدهم محاسن زیادی وجود داشت که باید در مجلس دوازدهم این محاسن پررنگ‌تر و تقویت شود؛ از تخصص تا تعهد. نمایندگان ضمن اینکه باید تعهد کامل به نظام و مردم داشته باشند، باید اشراف کاملی به مسائل کلان کشور هم داشته باشند. نگاه مجلس دوازدهم باید کلان‌محور و راهبردی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکسری از طرح‌های خوب در مجلس یازدهم مطرح شد اما به دلیل کمبود وقت به مجلس دوازدهم می‌رود که به هر حال نمایندگان بعدی باید آنها را به سرانجام برسانند. همچنین لازم است گام‌های مهمی در حوزه‌هایی مانند اشتغال و مسائلی که به طور مستقیم به زندگی مردم مرتبط است، برداشته شود.

دیگر خبرها

  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان