Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در جلسه  علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به بند ۱۲ اصل ۳ قانون اساسی گفت: امروز وزیر نیرو در جلسه علنی نکاتی را مطرح کردند که انتظار است کمیسیون انرژی و هیئت رئیسه درخصوص جزئیات آن توضیحاتی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه بیشتر این مباحث قابل قبول نیست.

وی گفت: آقای قالیباف! شما در جلسه سران قوا حضور داشتید، آنجا درخصوص همین موضوع بحث شد، لذا آمار و ارقام و دلایلی که آقای وزیر درخصوص بحران برق در کشور مطرح می‌کنند، قابل قبول نیست.

پورابراهیمی خطاب به وزیر نیرو افزود: در طول سال‌های اخیر سرمایه گذاری بخش خصوصی که اکنون ۵۰ درصد تولید برق کشور را برعهده دارد، با چه حمایتی از سوی وزارت نیرو همراه بوده است. ما به صراحت اعلام می‌کنیم در سال‌های اخیر هیچگونه ظرفیت جدیدی به نیروگاه‌های کشور اضافه نشده است. حال چگونه انتظار داریم با افزایش نیاز در بخش صنعتی، تجاری و خانگی، عدم تعادل نداشته و با قطعی برق روبرو نشویم. مگر می‌شود چنین انتظاری داشت؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  گفت: آقای اردکانیان! در طول سال‌های اخیر چه میزان سرمایه گذاری جدید در حوزه برق صورت گرفته است؟ در طول سال‌های اخیر پس از معاهده پاریس، شما تمامی سرمایه گذاری کشور را در این حوزه متوقف کردید و امروز آثار این ظرفیت متوقف شده بر اقتصاد و مسائل اجتماعی مختلف مردم عیان شده است.

پورابراهیمی با اشاره به وجود ۲۶ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق به نیروگاه‌های برق بخش خصوصی، اظهار کرد: تمامی این نیروگاه‌ها زیان‌ده شده و ادامه فعالیت آن‌ها امکانپذیر نیست، مگر می‌شود با این زیرساخت‌های ضعیف، انتظار سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه را داشت؟

وی همچنین درخصوص موضوعات مرتبط با ابزار قیمتی و کنترلی، گفت: شما در زمستان قیمت‌ها را پایین می‌آورید و اساساً بخش خصوصی را از رده خارج کرده و امکان صادرات را فراهم نکرده اید. همچنین بورس انرژی که مهمترین جایگاه عرضه و تقاضا در حوزه برق کشور به شمار می‌آید را کاملا به تعطیلی کشاندید، چرا درخصوص این وضعیت به مجلس پاسخگو نیستید؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی سرمایه گذاری سال های اخیر بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در اولین روز هفته

به گزارش خبرآنلاین، کیفیت هوای شهر تهران در نخستین روز دومین هفته اردیبهشت ماه همچون روزهای گذشته در شرایط سالم یا همان قابل قبول قرار دارد.

ایرنا در خبری نوشت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران صبح شنبه و در ساعت انتشار خبر بر روی عدد ۷۷ و در شرایط قابل قبول یا همان سالم قرار دارد همچنین در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص کیفیت هوا با قرار گرفتن روی عدد ۹۰ در شرایط سالم بود.

بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران تمامی مناطق در وضعیت سالم قرار دارد.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان پنچ روز هوای پاک و ۳۴ روز هم هوای سالم استنشاق کرده اند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900044

دیگر خبرها

  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • کیفیت هوای تهران در اولین روز هفته
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • امروز در هوای تهران نفس بکشید
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول