Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بی‌توجهی به احکام برنامه ششم توسعه و سوء مدیریت در حوزه انرژی باعث شده تا ما در تامین برق با مشکل روبرو شویم.

به گزارش ایسنا، مالک شریعتی نیاسر در جلسه صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر نیرو در خصوص علل قطعی برق در کشور بیان کرد: وضعیت امروز به عملکرد هشت سال گذشته دولت باز می‌گردد و امروز زمان نتیجه‌گیری از عملکرد دولت است، اما در این روز حساب، دولت نمره قابل قبولی نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس یازدهم منابع خوبی را در بودجه سال ۱۴۰۰ در حوزه صنعت آب و برق تخصیص داده است اما در کوتاه مدت نتیجه بخش نخواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه باید ظرفیت تولید برق در کشور افزایش پیدا می‌کرد و به بحث انرژی‌های تجدید پذیر، تولید پراکنده و استفاده از سیکل ترکیبی توجه می‌شد، اما هیچ کدام از این عوامل آن طور که باید و شاید محقق نشده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر ناهماهنگی بین دستگاه‌های کلان در حوزه انرژی و نبود حکمرانی واحد از دیگر دلایلی است که ما را به چنین روزی رسانده است. همچنین به نظر می‌رسد دولت با صاحبان ثروت در صنایع بزرگ تعارف دارد، به طوری که شدت مصرف انرژی به شدت در این صنایع افزایش یافته است. از سوی دیگر سیاست افزایشی قیمت پلکانی که در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ اجرایی می‌شد توسط دولت متوقف شد.

شریعتی در پایان تاکید کرد: در ارتباط با ماینرها نیز باید بگویم اکنون در صنایعی که تعطیل شده با استفاده از ماینرها رمزارز استخراج می‌شود و دولت باید برای تامین برق این صنایع برنامه ریزی می‌کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قطع برق كميسيون انرژي مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدجواد توحیدی‌راد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: از شورا و مدیریت شهر اصفهان تشکر می‌کنم، زیرا اگر همراهی و کمک آن‌ها نبود، شورای استان با چالش روبه‌رو می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دولت و سازمان‌های آن، مدیریت شهر و روستا و سازمان‌های مردم نهاد سه ضلع اداره امور شهرها و روستاها هستند، افزود: در تمام جلسات کشوری از اصفهان دفاع کردم و آنجا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شده‌ام که اصفهانی‌ها در غیرت، مدیریت خوب، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: امیدوارم در سالی که شاهد فعالیت مجلس جدید هستیم، با هم‌افزایی نمایندگان شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.

وی گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

کد خبر 748675

دیگر خبرها

  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی