Web Analytics Made Easy - Statcounter

جولان استفاده کنندگان ازدستگاههای استخراج ارز در یزد و خرید وفرورش آزادانه وعدم برخورد با این متخلفین خرید وفروش دستگاهها، این شائبه را به وجود آورده که آیا واقعا یکی از علت های قطعی برق این دستگاهها می باشد یا استخراج ارز تنها بهانه ای برای انحراف افکار از موضوع بزرگتر است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش یزد رسا، حدود ۱۰روزی است که برق مشترکین یزدی به مانند اکثر مناطق کشور با قطعی های فراوانی همراه است و وضعیت این قطعی ها به حدی گسترده شده که شرکت توزیع برق یزد مجبور به اعلام برنامه زمانبدی قطعی های برق شده تا لااقل مردم وشرکت ها و واحدهای تجاری از زمان قطعی برق خود اطلاع داشته باشند اما چرا امسال در این اندازه قطعی برق داریم و علت واقعی قطعی های برق اخیر که حتی درزمستان نیز وجود داشت چیست؟

  سخنگوی شرکت توزیع برق یزد در گفتگو با یزد رسا، با بیان اینکه کاهش تولید نیروگاه های برق آبی ، افزیش دما و نیاز مصرف و وجود دستگاه های استخراج رمز ارز دیجیتال را از دلایل اعمال برنامه های مدیریت اضطراری بار برشمرد آیا واقعا مهمترین دلایل این موارد هستند؟   نقش معاهده پاریس که این روزها تنها در برخی از سایتهای خبری مطرح می شود و هیچ مسئول دولتی در مورد آن توضیحات شفافی نمیدهد در این قطعی ها چیست؟   اگر علت اصلی قطعی برق طبق گفته مسئولین ، دستگاههای استخراج ارز است  چرا با قدرت و تمام توان با عوامل خرید وفروش واستخراج این رمز ارزها برخورد نمی شود؟   این سوالاتی است که سعی داریم در این گزارش به آن بپردازیم تا به علت اصلی این قطعی ها آگاه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  دستگاههای استخراج ارز و ماینرهای قانونی یا غیر قانونی؟   اولین و مهمترین علتی که این روزها بر زبان مسئولین کشوری و استانی جاری است،" فعالیت گسترده دستگاههای استخراج ارز  عامل اصلی قطعی های برق اخیر می باشد که باعث شده حجم گسترده ای از برق مصرفی استان را به خود اختصاص بدهد " اما اگر واقعا چنین است چرا با آگهی های فراوانی که در سایتهای خرید و فروش وجود دارد هیچ برخوردی نمیشود واصلا چرا مقام های نظارتی و امنیتی به این سایتها اجازه میدهند آگهی های خرید وفروش دستگاههای ماینر در این سایت قرار گیرد؟   طبق بررسی های انجام شده تنها در یک روز حدود ۴۰۰آگهی خرید وفروش قطعات دستگاههای ماینر در یکی از سایتهای خرید وفروش آن هم فقط در یزد قرار دارد مسئولین نهادهای نظارتی  و امنیتی استان باید پاسخگو باشند که چرا در شرایطی که اعلام می شود دلیل اصلی قطعی های برق این دستگاهها می باشد هر فردی می تواند اقدام به خرید وفروش آنها نماید وطبیعتا فردی که این دستگاهها را میخرد برای دکور منزل خود نمی خرد.   مسئولین شرکت توزیع آیا واقعا علت قطعی برق دستگاههای ماینر است؟       افزایش دما در یزد نسبت به سال گذشته   یکی از دلایل توجیه پذیر برای مسئولین ، افزایش مصرف انرژی می باشد که امسال نیز مسئولین مدعی هستند هوای یزد نسبت به سالهای گذشته گرمتر شده و به دنبال آن مصرف افزایش یافته است این در حالی است که میرحسینی کارشناس اداره هواشناسی استان یزد در گفتگو با یزد رسا با اعلام اینکه متوسط دمای شهر یزد در اردیبهشت امسال۲۵.۸سانتی گراد بوده اظهار داشت: دمای نرمال براساس داده های تحلیلی هواشناسی در ۲۶سال اخیر حدود۲۴.۴سانتی گراد می باشد.   براساس صحبتهای این کارشناس هواشناسی زمانی نرمال هوا در یک بازه طولانی ۲۶ساله ۲۴.۴سانتی گراد باشد طبیعتا در برخی از سالها دما بسیار بالاتر از این نرمال بوده و نباید افزایش حدودیک درجه ای هوا در امسال چندان بر مصرف مردم اثر گذار باشد حال اینکه براساس کدام مستندات مسئولین شرکت توزیع مدعی افزایش مصرف هستند خود جای تامل دارد.   در ضمن اینکه اگر فرض را بر افزایش مصرف بگذاریم سوال این است این افزایش مصرف در نتیجه مصرف کدام گروه مشترکین بوده است، ادارات دولتی، صنایع یا مشترکین خانگی؟

 

کاهش تولید نیروگاههای برق آبی

یکی دیگر از علت هایی که  مسئولین  شرکت توزیع برق اعلام کرده اند کاهش تولید نیروگاههای برق آبی کشور می باشد که اگر واقعا چنین است باید پرسید چرا ظرفیت تولید این نیروگاهها کاهش یافته ؟ آیا کاهش بارندگی های امسال متفاوت بوده نسبت به عدم بارندگی های چندسا قبل؟و چرا تمامی مسئولین فقط معطوف شده اند به رمز ارزها و هیچ کدام از مسئولین در مورد علت های این کاهش تولید  صحبت نمی کنند؟

در مجموع اینکه به نظر می رسد علت واقعی قطعی های برق دلیل دیگری داردکه مسئولین مربوطه با انتشار اخبار متوالی و اعلام خبر استخراج رمز ارزها سعی در گمراه کردن افکار عمومی و مخفی نگه داشتن موضوع مهمتری دارند اما این موضوع چیست؟   

معاهده پاریس

معاهده پاریس موضوعی است که گفته می شود خانم ابتکار معاون رئیس جمهور به نمایندگی از ایران متعهد به اجرای آن شده است و اینکه از سال2020  ایران12.2درصد مصرف گازهای گلخانه ای خود را  کاهش دهد این در شرایطی است خود کشورهای غربی بهره برداری و استفاده خود را انجام داده و حتی آمریکا از این معاهده خارج شده است.

 

حال سوال این است که آیا واقعا مسئولین دولت با علم و آگاهی از عواقب این تعهد حاضر به پذیرش آن شده اند یا از روی جهل و ناآگاهی است؟

که درهر دوحالت دردی پنهان است که دلسوزان و خادمان واقعی این ملت درک میکنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دستگاههای استخراج ارز قطعی های برق افزایش مصرف شرکت توزیع کاهش تولید خرید وفروش آیا واقعا قطعی برق رمز ارز قطعی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی