Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نمایندگان پارلمان عراق از سفارت آمریکا در بغداد به عنوان عامل بی ثباتی در این کشور نام برد و اعلام کرد تا زمانی که این سفارت در پایتخت عراق وجود دارد، آرامشی در کار نخواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «عبدالامیر التعیبان» نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق اعلام کرد که پارلمان عزم جدی برای میزبانی از «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق و دولت او دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا زمانی که سفارت آمریکا در بغداد مستقر است آرامشی در کار نخواهد بود.

التعیبان با اشاره به تمرینات نظامی در داخل سفارت آمریکا و استفاده از سامانه پدافندی ازسوی سفارت آمریکا در بغداد، تاکید کرد: تیراندازی از سفارت و اقدامات نظامی در آن ناقض حاکمیت عراق است.

وی از دولت عراق خواست که اقداماتی را به عمل آورد تا مشخص شود که در سفارت آمریکا در بغداد چه می‌گذرد.

یادآور می‌شود که نظامیان آمریکایی با ایجاد تمرینات نظامی با مهمات جنگی و فعال‌کردن سامانه‌های پدافندی موجی از ترس و وحشت را بین ساکنان بغداد ایجاد کردند.

خبرنگار خبرگزاری تسنیم از بغداد گزارش داد که از حدود نیم ساعت قبل، نظامیان آمریکایی تمرینات نظامی با مهمات جنگی را با سامانه‌های پدافندی خود در بغداد شروع کرده‌اند که حالتی از رعب و وحشت بین ساکنان بغداد ایجاد و غیرنظامیان را وحشت‌زده کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای آمریکایی همچنین در پایگاه نظامی «ویکتوریا» هم با مهمات جنگی تمرین نظامی انجام دادند.

نظامیان آمریکایی به این تمرینات نظامی که همواره سبب وحشت کودکان و زنان و ساکنان بغداد می‌شود، دست می‌زنند بدون اینکه به موضوعات حاکمیتی و انسانی توجهی کنند و حتی واکنشی از سوی دولت عراق به این اقدامات آنها صورت گیرد.

آمریکا در پشت پرده هدف قرار دادن فرماندهان حشد شعبی

از سوی دیگر «علی الوائلی» کارشناس امور امنیتی عراقی امروز یکشنبه اعلام کرد که هدف قرار گرفتن فرماندهان حشد شعبی کار آمریکاست.

وی افزود: واشنگتن موفق به ورود تروریست‌ها به اردوگاه «الجدعه» در استان نینوا از اردوگاه «الهول» در سوریه شده است و این نشان دهنده این است که آمریکا به دنبال احیای تروریست‌های در داخل عراق است.

الوائلی گفت: نیروهای امنیتی خواستار عملیات نظامی و توسعه طرح‌ها و ابزار خود برای رصد تحرکات تروریست‌ها به ویژه در مناطق بحرانی هستند.

این کارشناس عراقی بیان کرد:  آمریکا در پشت پرده تحرکات اخیر برای هدف قرار دادن برخی فرماندهان حشد شعبی عراق است و هدف باز کردن جبهه الانبار و خالی کردن عرصه برای ورود تروریست‌های داعش به این استان برای از سرگیری فعالیتشان است.

مسیحیان حامی حشد شعبی

همچنین «خوری قیران» از شخصیت های مسیحی عراق هم در گفتگو با المعلومه گفت: مسیحیان احترام زیادی برای حشد شعبی و جانفشانی آنها قائل هستند. حشد شعبی در راه آزادی مناطق ما از لوث داعش شهیدان زیادی داده است.

وی افزود: مسیحیان مخالف هدف قرار گرفتن حشد شعبی و بازداشت فرماندهان آن هستند و آنرا ضربه به نیرویی امنیتی و انسانی که جانفشانی زیادی کرده است، قلمداد می‌کنیم. این اقدامات باید به شکل فوری متوقف شود.

هشدار درباره تحرکات آمریکا برای هدف قرار دادن حشد شعبی

«نصیر الشماس» کارشناس سوری امور امنیتی هم درباره تحرکات آمریکا برای هدف قرار دادن حشد شعبی و در مظن اتهام قرار دادن آن هشدار داد.

وی افزود: نیروهای آمریکایی پس از اینکه با مشکل زیادی در قاچاق مواد مخدر و سلاح برای تروریست‌ها در مرز سوریه و عراق به علت حشد شعبی و نیروهای پشتیبانی کننده آن روبرو شدند، به رویارویی مستقیم روی آوردند.

این کارشناس سوری درباره تحرکات مشکوک با هدف منحرف کردن نگاه‌ها از مقاومت فلسطین و نابودی دستاوردهای آن و دخیل کردن مقاومت عراق به جنگ داخلی هشدار داد.

وی افزود: تحرکات دولت آمریکا در آینده نظامی نخواهد بود بلکه در وهله اول دادن اطلاعات غلط به دولت عراق از نیروهای حشد شعبی و دیگر فرماندهان امنیتی عراقی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سفارت آمریکا در بغداد درباره تحرکات تمرینات نظامی هدف قرار دادن تروریست ها حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه ۲۶ آوریل، یک مرد مسلح سوار بر موتور سیکلت اینفلوئنسر معروف شبکه‌های اجتماعی عراقی غفران سوادی معروف به ام فهد را در بیرون خانه‌اش در بغداد در منطقه زیونه به ضرب گلوله کشت.

به گفته مقامات امنیتی عراق، مهاجم ناشناس وانمود کرده که در حال تحویل غذا است و در موقعیت مناسب به امفهد در خودرواش شلیک کرده است. ام فهد به خاطر ویدیوهای رقصش با موسیقی عراقی در تیک تاک شده بود.

در فوریه ۲۰۲۳، دادگاهی او را به دلیل به اشتراک گذاشتن «تضعیف عفت و اخلاق عمومی و ویدئوهایی حاوی سخنان ناشایست» به۶ ماه زندان محکوم کرد.

وزارت کشور عراق اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد قتل اینفلوئنسر عراقی در بغداد است. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که یک «تیم کاری تخصصی» برای بررسی شرایط مرگ ام‌فهد، تشکیل شده است.

دولت عراق سال گذشته کمپینی را برای پاکسازی محتوای رسانه‌های اجتماعی که «اخلاق و سنت های عراق» را نقض می کند، آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۸، مدل و اینفلوئنسر تارا فارس توسط افراد مسلح در بغداد به قتل رسید.

کد خبر 847474 برچسب‌ها حوادث جهان عراق قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد