Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@16:09:15 GMT

اصفهان با پایتخت فرهنگی اروپا خواهرخوانده می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۲۵۷۶

اصفهان با پایتخت فرهنگی اروپا خواهرخوانده می‌شود

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به اتفاق آرا با انعقاد قرارداد خواهرخواندگی این شهر و پورتو پرتغال موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیشنهاد انعقاد قرارداد خواهرخواندگی اصفهان با شهر پورتو پرتغال امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی شد.

فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در توضیح وجوه مشترک این دو شهر گفت: پورتو پایتخت فرهنگی اروپا و اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، این شهر اروپایی به عنوان دوستدار استارت‌آپ‌ها شناخته شده و اصفهان نیز پیشرو در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بافت تاریخی و معماری شاخص و استفاده از المان کاشی ساختمان‌های تاریخی، جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری و و گذر رودخانه از دل این شهر پرتو دیگر وجوه شاخص میان تاصفهان و پورتو بوده و بهانه این خواهرخواندگی است.

به گزارش ایمنا، پورتو دومین شهر بزرگ کشور پرتغال بوده که در سال ۱۹۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. پیشنهاد اولیه این خواهرخواندگی که از سمت سفارت ایران در لیسبون به شهرداری هر دو شهر ارائه شده بود، احتمالاً در ارتباط ویدئوکنفرانسی هفته آینده میان شهرداران اصفهان و پورتو به مرحله امضا قرارداد خواهد رسید.

کد خبر 497213

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خواهرخوانده های اصفهان شهرهای خواهر خوانده خواهر خوانده ها خواهرخواندگی شهرها پورتو شورای شهر اصفهان مصوبات شورای شهر صحن علنی شورای شهر فريده روشن پرتغال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌ نام «استاد فروغی» نام‌گذاری شد

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به لایحه دو فوریتی شورای اسلامی شهر اصفهان مبنی بر نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به نام «استاد فروغی» به درخواست مدیریت این دانشگاه و مصوب شدن این مورد در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای ششم اصفهان، این اقدام امروز (چهارشنبه) انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هوشنگ نظری‌پور در آیین تجلیل و نکوداشت چهره‌های ماندگار با تبریک آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: تجلیل و نکوداشت چهره‌های ماندگار اقدامی موثر برای جامعه است و با برگزاری چنین برنامه هایی ضمن قدردانی از کسانی که سال‌ها عمر خود را صرف خدمت صادقانه به مردم می‌کنند، روحیه خدمت‌گذاری و تلاش مجاهدانه را در دل جامعه می‌توان بیش از پیش زنده نگه داشت.

وی افزود: با توجه به لایحه دو فوریتی شورای اسلامی شهر اصفهان مبنی بر نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به نام «استاد فروغی» به درخواست مدیریت این دانشگاه و مصوب شدن این مورد در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای ششم اصفهان در روز نهم اردیبهشت، این اقدام امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ همزمان با گرامیداشت روز و مقام معلم طی مراسمی با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان انجام شد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: به پاسداشت خدمات ارزنده دکتر احمدعلی فروغی ابری در سالیان متمادی و تاسیس دانشگاه آزاد خوراسگان، بلوار ورودی شمالی دانشگاه آزاد که به بلوار امام‌رضا (ع)، (مقابل کارخانه قند اصفهان) منتهی می‌شود، به نام بنیان‌گذار دانشگاه نام‌گذاری شد.

نظری‌پور تصریح کرد: توجه به جایگاه ویژه معلمان و اساتید، باید به هر طریق از زحمات این بزرگواران قدردانی کرد، چراکه این نوع اقدامات برای پاسداشت چهره های ماندگار علمی و فرهیختگان شهر بسیار موثر و ماندگار است.

به گزارش ایمنا، احمد علی فروغی ابَری متولد سال ۱۳۲۰ در اصفهان در سال ۱۳۶۶ شمسی بر اساس پیشنهاد مسئولین و مقامات استان به تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان اقدام کرد و خود او عضو هیئت مؤسس و هیئت امنای این دانشگاه بود و ۲۹ سال به عنوان با سابقه‌ترین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خدمت نمود. او به عنوان چهره ماندگار پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی معرفی شده است.

کد خبر 749607

دیگر خبرها

  • ملی‌پوش ایران در جایی حساس‌تر از فینال آسیا(عکس)
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه اصفهان
  • همایش روسای شورای‌های اسلامی استان اصفهان آغاز شد
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌ نام «استاد فروغی» نام‌گذاری شد