Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:24:23 GMT

اصلاح سفارش کتاب های درسی از ۱۲ تیر امکان پذیر می شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۳۳۹۳

اصلاح سفارش کتاب های درسی از ۱۲ تیر امکان پذیر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علوی تبار در ارتباط زنده با شبکه خبر در خصوص ثبت نام و توزیع کتب درسی در سال جاری اعلام کرد که این ثبت نام فقط از طریق سامانه امکان پذیر است. وی گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۲ فروردین برای پایه‌های میان پایه آغاز شده است تا ۲۲ خرداد ادامه دارد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین اعلام کرد: دانش‌آموزان پایه‌های اول، هفتم و دهم، از ۶ تیر عملیات ثبت سفارش خود را انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ثبت سفارش کتاب درسی پایه دهم نیز گفت: بسیاری از این دانش‌آموزان ممکن است در رشته‌های نظری و بعضی از آن‌ها در رشته‌های فنی و حرفه ای ثبت نام داشته باشند. نوع گرایش این دانش‌آموزان بعد از انتخاب مقطع ورودی مشخص می‌شود.

به گفته وی تعداد دانش‌آموزان میان پایه‌ای (دوم تا ششم و نهم، یازدهم و دوازدهم) ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که تا امروز صبح ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند، از این تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هنوز عملیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی را انجام نداده اند.

وی بیان کرد: اگر دانش‌آموزان تا این بازه زمانی مشخص شده اقدام به ثبت نام نکنند از ۱۲ تیر اصلاح سفارش را برای سایر دانش‌آموزان باز می‌کنیم و امکان ثبت نام مجدد فعال می‌شود. برخی از دانش‌آموزان نیز ممکن است مقطع تحصیلی شان را عوض کنند و لازم است که تغییری در پایه و نوع کتاب‌هایشان ایجاد شود. ما امکان اصلاح سفارش را برای این دسته از دانش‌آموزان فراهم کردیم.

وی به قیمت کتاب‌های درسی اشاره‌ای کرد و گفت: با تمهیدات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قیمت کتب درسی با کمترین قیمت تمام شده ارائه خواهد شد؛ حداکثر افزایش قیمت کتاب‌های رشته‌های نظری ۲۵ درصد و در رشته‌های فنی و حرفه ای ۲۸ درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته بوده و ثبت سفارش به صورت گروهی و انفرادی است.

علوی تبار درباره توزیع کتب درسی نیز گفت: توزیع کتاب‌های درسی از اول شهریور در مناطق و از ۱۰ شهریور در مدارس دانش‌آموزان انجام می‌شود.

کد خبر 5223891

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب درسی محمد علوی تبار وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه ستاد ملی مقابله با کرونا انتخابات 1400 کیفیت هوای تهران وضعیت معابر شورای شهر تهران سازمان محیط زیست سازمان زندان ها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رونق تولید وزارت میراث فرهنگی کتاب های درسی دانش آموزان سفارش کتاب ثبت سفارش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۳۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ۲ امتحان «ریاضی» و «علوم» پایه ششم به صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود، گفت: امتحانات پایه ششم همواره به صورت هماهنگ منطقه‌ای برگزار و ارزش‌یابی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی (پایه اول تا ششم) به صورت توصیفی انجام می‌گیرد اما مقرر شده امتحانات ۲ درس مذکور به صورت هماهنگ کشوری برگزار شود.

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص جزییات این خبر اظهار کرد: معلم خود دانش‌آموزان پایه ششم اوراق امتحانی «ریاضی» و «علوم» را تصحیح خواهند کرد و عملکرد دانش‌آموزان به عنوان ابزاری در کار پوشه آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون، معلم بر اساس ارزشیابی که در طول سال تحصیلی از دانش آموز و از طریق فعالیت‌های آموزشی طول سال تحصیلی اعم از تکالیف، آزمون‌های مستمر، تکالیف مهارت محور و در واقع اطلاعات مربوط به کار پوشه دانش‌آموز، نمره پایانی را تعیین می‌کند افزود: امتحاناتی هم که در انتهای دوره تحصیلی پایه ششم اخذ می‌شود، به عنوان یکی از ابزارهای سنجش اندازه گیری است که در اختیار معلم مربوطه قرار می گیرد و در واقع قضاوت را در مورد دانش آموز تکمیل می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قبلا طراحی سوالات توسط گروه‌های آموزشی مناطق در سطح شهرستان و منطقه طراحی می شد ادامه داد: اما اکنون سوالات امتحانی توسط گروه‌های آموزشی در معاونت آموزشی ابتدایی و در سطح ستاد طراحی می‌شود.

طریفی با بیان اینکه همچنین مقرر است امتحانات هماهنگ توسط خود معلم و در کلاس مربوطه برگزار شود گفت: هدف برگزاری دو آزمون کشوری ریاضی و علوم ارزیابی کلیت نظام آموزشی است.

وی افزود: با این کار ارزیابی دقیقی از عملکرد نظام آموزشی و کیفیت آموزشی خواهیم داشت تا نحوه اجرای آزمون، تصحیح اوراق امتحانی، نمره دهی به دانش آموزان، اعمال و فرآیندهای ارزشیابی دانش آموز توسط معلم مربوطه به مشابه سایر آزمون‌های مداد کاغذی که در طول سال تحصیلی گرفته می‌شده، انجام می شود لذا این آزمون به عنوان یکی از ملاک‌های ارزشیابی پایانی دانش‌آموز استفاده خواهد شد.

وی اظهار کرد: ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی به صورت «توصیفی» در طول سال تحصیلی بر اساس آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد