Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@00:14:38 GMT

بی قانونی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۳۶۹۶

بی قانونی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، روز جمعه در پیست اتومبیل‌رانی و موتورسواری امیرآباد همایش ماشین‌های آفرود و تیونینگ برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود. از جمله این موارد می توان به جریمه کردن خودروها و تهدید رئیس هیئت اشاره کرد.

مشکلی در مجوزها نداشتیم

رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان خراسان جنوبی با اشاره به همایش خودروهای آفرود و تیونینگ، گفت: این همایش با حضور ۱۵۰ ماشین برگزار شد و تماشاچیان بی‌شماری را به خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامان اکبرپور درباره حاشیه‌های پیش آمده بیان کرد: بر اساس مدارکی که داریم هماهنگی‌های لازم با فرمانده نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی انجام دادیم ولی باز هم حدود ۸ خودرو از رفت و برگشت ۲۰۰ هزار تومان جریمه شده‌اند.

به گفتۀ وی نامه نگاری‌ها و تأیید مجوز از سوی اداره وررش وجوانان شهرستان بیرجند بود و هیچ گونه مشکلی در بخش مجوزها وجود نداشت.

وی ادامه داد: حتی توسط پلیس راهور تهدید به دستگیری و دادگاه شدم در حالی که ما از قبل تأییدیه و مجوز را گرفته بودیم.

اکبرپور با بیان اینکه درباره این مشکلات با اداره کل گفت‌وگو داشتیم که مدیرکل گفتند مشکل را با تعامل برطرف کنید و همایش تا قبل از غروب تمام شود که ما ساعت ۶ این مراسم را به پایان رساندیم ولی هیچ گونه حمایتی در این زمینه از سوی اداره کل نداشتیم.

اعلام خطر درباره وضعیت پیست

رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری خراسان‌جنوبی با اعلام خطر رسمی در زمینه پیست امیرآباد گفت: پیست اتومبیل رانی و موتورسواری از نظر زیرساخت‌ها مشکل دارد و اگر در تمرین هر کدام از ورزشکاران صدمه ببیند مقصر، اداره کل ورزش و جوانان است.

اکبرپور تصریح کرد: نیم بیشتر پیست نیاز به آسفالت دارد که با هزینه ۳۰۰ میلیونی انجام می‌شود، ما بارها درخواست آن را داده‌ایم ولی رسیدگی نشده است، این در حالی است که با آسفالت این پیست تمام مشکلات هیئت حل می شود.

به گفتۀ وی اکنون برای پیست امیرآباد سه مالک پیدا شده است که دهیاری امیرآباد، دهیاری حسین آباد و اکنون به نقل از مدیرکل ورزش و جوانان برای منابع طبیعی استان است.

وی در زمینه پاسخ اداره کل ورزش و جوانان برای آسفالت این مجموعه هم گفت: مدیرکل گفته است این زمین اجاره‌ای است و ما از لحاظ قانونی اجازه پروژه‌های عمرانی در آن را نداریم.

اکبرپور با اشاره به اینکه تنها استان کشور هستیم که پیست ندارد، اظهار داشت: به همین دلیل از آن‌ها خواسته‌ایم که پیست موجود در شوکت آباد را آماده کنند که در پاسخ گفته‌اند پروژه های نیمه تمام در اولویت هستند و چون این پروژه ملی است باید منتظر بمانیم.

استاندار پای کار بیاید

رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان خراسان جنوبی عنوان کرد: اکنون بیشترین تماشاچیان رشته‌های ورزشی به هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری باز می‌گردد که فقط کافی است مسئولان روزهای جمعه به محل این پیست مراجعه کنند.

اکبرپور تأکید کرد: اگر فرهنگ سازی دغدغه مسئولان است باید به این نکته‌ها توجه کنند ما هزاران جوان را در روزهای جمعه و دیگر برنامه ها از سطح خیابان ها جمع می کنیم.

به گفتۀ وی برای رسیدگی به مشکلات ورزش و هیئت ها بخصوص هیئت اتومبیل رانی و پیست نیمه کاره، استاندار پای کار بیاید و باید در این زمینه ها استانداری از هیئت ها حمایت کنند.

وی اعلام کرد: وضع اگر این چنین باشد و حمایتی نشویم استعفا خواهم داد.

پیگیری ها از اداره ورزش هر شهرستان باشد

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در پاسخ به حاشیه های همایش خودروهای آفرود و تیونینگ گفت: مشکل خاصی نبوده است و فقط پلیس راهور درخواست کرده بود قبل از غروب آفتاب به دلیل حجم بالای تردد از سمت خوسف، این همایش به اتمام برسد.

محسن قطبی بیان کرد: مسئولان هیئت ها باید از طریق اداره ورزش شهرستان‌ها درخواست‌های خود را پیگیری کنند و نیاز بود هیئت اتومبیل‌رانی حضوری با پلیس راهور گفت‌وگو داشته باشند و مجوز بگیرند.

وی در پاسخ به مسئال قانونی و عمرانی پیست امیرآباد نیز گفت: با بخش حقوقی و عمرانی باید گفت گو کنید.

منع قانونی برای عمران پیست وجود ندارد

رئیس اداره امور حقوقی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی هم در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: اراضی های دولتی و ملی بر اساس قانون به ارگان های دیگر اجاره داده می شود که در راستای اهداف مطرح شده به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزش خراسان جنوبی جوانان پلیس راهور هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی رئیس هیئت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی

محمد علمیردانی گفت: نتیجه اعزام تیم‌های استان قم به مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های مختلف سنی در سال گذشته کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری بود که توسط آقایان و بانوان ورزشکار کسب شده است.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: افتخار بزرگ دیگر ورزشکاران استان قم در سال گذشته، کسب ۴۰ مدال آسیایی، جهانی و برون مرزی بوده است.

علیمردانی بیان کرد: طی سال گذشته تعداد ۴۱۰ مسابقه استانی توسط هیات‌های ورزشی استان قم برگزار شد.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم با بیان این که هیات‌های ورزشی قم در سال گذشته، ۱۳۰ میزبانی کشوری داشتندعنوان کرد: هم چنین ۴۲ تیم از استان قم در لیگ‌های باشگاه‌های کشور در دسته‌های برتر، یک، دو و سه حضور داشتند.

علیمردانی افزود: در سال گذشته، ۳۴۰ اعزام در بخش آقایان و بانوان به مسابقات کشوری توسط هیات‌های ورزشی استان قم صورت گرفت.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: از ۱۵۰ ورزشکار دعوت شده به تیم‌های ملی در رده‌های آقایان و بانوان در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۰ ورزشکار استان عضو تیم‌های ملی در رشته‌های ورزشی مختلف شدند.

علیمردانی هم چنین یکی از افتخارات بزرگ ورزش استان قم در سال ۱۴۰۲ را کسب هشت سهمیه ورزشکاران این استان در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی هانگژو چین عنوان کرد.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به این که استان قم در چهارمین المپیاد استعداد‌های برتر کشور در سال ۱۴۰۲ مقام ۱۴ را با رشد سه پله‌ای کسب کرد گفت: آمار ورزشکاران سازمان یافته استان قم (بیمه شده ورزشی) در پایان سال گذشته، بیش از ۵۸ هزار نفر بود که ۳۶ هزار نفر از آقایان و ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر از بانوان را شامل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند
  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی