Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@10:28:45 GMT

روند آماده سازی اولین واکسن ایرانی

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۴۰۳۸

روند آماده سازی اولین واکسن ایرانی

ایران اکونومیست-مدیر پروژه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام روند آماده سازی واکسن کووایران برکت، در فاز سوم کارآزمایی بالینی را تشریح کرد.

صبح یکشنبه نهم خرداد ۱۴۰۰، نشست خبری ارائه نتایج فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت، با حضور مدیران برنامه تولید این واکسن برگزار شد.

در این نشست، مدیران کارآزمایی بالینی و همچنین مدیر پروژه تولید واکسن کووایران برکت، به ارائه نتایج فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا، حسن جلیلی مدیر پروژه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص تولید واکس کووایران برکت گفت: یک بخش تولید واکسن اثر بخشی آن و بخش دیگر نیز تولید انبوه آن است.

وی افزود: هفته گذشته بهره برداری از فاز صنعتی تولید واکسن انجام شد و تمام تلاشمان را می‌کنیم که براساس جدول زمانبندی تولید واکسن را پیش ببریم.

جلیلی با اشاره به اینکه یک میلیون دوز واکسن آماده داریم، گفت: بعد از طی مراحل قانونی، این واکسن‌ها در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یک جدول زمانبندی داریم که بر اساس آن قرار است در خرداد ماه ۳ میلیون دوز واکسن تولید شود در تیرماه ظرفیت را ارتقاء خواهیم داد و شهریور به بالای ۱۸ میلیون دوز خواهیم رسید.

جلیلی افزود: همزمان با ایجاد خطوط جدید صنعتی، محققان روی راندمان کار کردند و راندمان افزایش یافته و توانستیم با عدد قابل قبولی خطوط تولید را به بهره برداری برسانیم.

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام و مسئول تیم تولید واکسن کووایران برکت درباره نحوه نگه داری از واکسن های دپو شده گفت: واکسن های تولید شده در دمای یخچال نگه داری و زمان ماندگاری قابل قبولی دارد.

جلیلی افزود: کارخانه شفافارمد زیرمجموعه گروه دارویی برکت است و زیرساخت های گسترده ای دارد و محدودیتی برای نگه داری نداریم. از ظرفیت های گروه دارویی برکت استفاده می کنیم.

وی درباره مطالعه اثربخشی واکسن روی گونه هندی و آفریقایی اظهار کرد: واکسن روی گونه انگلیسی اثر داشت. درباره مطالعه روی نمونه آفریقایی و هندی هنوز نمونه خالصی که بتوانیم در آزمایشگاه رشد دهیم دریافت نکردیم و درخواست کردیم اگر نمونه خالصی هست در اختیار ما بگذارند. ما این آمادگی را برای مطالعه روی گونه های دیگر داریم.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واکسن کووایران برکت کارآزمایی بالینی تولید واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی امید جوانان در یاسوج

 سرپرست تیم ملی هاکی گفت: در این اردوی ۵ روزه ۷۵ هاکی کار منتخب حضور دارند.

شعبانی گفت: در پایان این اردو ترکیب تیم ملی هاکی امید جوانان برای شرکت در مسابقات جهانی مشخص خواهد شد.

وی گفت: اولین بازی تیم ملی در این مسابقات اواخر همین ماه در کشور مغرب برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»
  • اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی امید جوانان در یاسوج
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • تمرین، تمرکز، انگیزه: خالدآبادی آماده اولین حضور!
  • ببینید | اولین تصاویر از مرحل آماده کردن موشک‌های سپاه برای حمله به اسرائیل؛ نوشته‌های خاص بر روی موشک‌ها
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان