Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت: در حال حاضر سهم صادرات استان در بازار کشور عراق در خور فارس نیست و تلاش ما این است که تجار و بازرگانان ما با دغدغه کمتری در بازار کشور سوریه به ویژه در مناقصات این کشور حضور داشته باشند.

امید ماهرانی یکشنبه ۹ خرداد در وبینار بررسی فرصت‌های تجاری و آشنایی با بازار سوریه، با اشاره به اینکه بازار کشور سوریه یکی از ۱۵ بازار هدف صادراتی فارس است، گفت: حضور با ثبات کالاها و محصولات استان در بازارهای هدف صادراتی استان از جمله بازار کشور سوریه را به صورت زیر ساختی و با جدیت دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از سال ۹۸ حضور تجار و بازرگانان فارس در بازار کشور سوریه در دستور کار قرار گرفت و جلسات خوبی در این زمینه برگزار شد و بازرگانان فارس با پتانسیل‌های این بازار آشنا شدند.

ماهرانی ادامه داد: از مزیت‌های استان فارس برای افزایش صادرات به کشور سوریه کالاهای بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی، خدمات فنی مهندسی، ساختمان سازی و مصالح ساختمان، نفت و سیمان است که می‌توانیم شرکت‌ها و فعالان اقتصادی قوی از فارس را ساماندهی و در این کشور مستقر شوند.

او با اشاره به مزیت‌های صادراتی کالاهای استان فارس اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های میدانی و نیازسنجی‌های انجام شده بازار سوریه محصولات دیگری به ویژه در حوزه توریست درمانی و گردشگری نیاز دارد که فعالان اقتصادی استان فارس می‌توانند در این زمینه‌ها نیز خدمات با کیفیتی را ارائه دهند و جایگاه خوبی در بازار سوریه داشته باشند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: تلاش می‌کنیم لیست مشخصی از کالاها و صنایع فارس برای حضور در بازار کشور سوریه را آماده سازی کنیم و به صورت ماهیانه جلسات انلاین با هدف بررسی دقیق و تخصصی هر یک از کالاهای فارس در بازار این کشور را با حضور کارشناسان اتاق مشترک ایران و سوریه، مرکز تجارت ایرانیان در سوریه و جلسات  B TO B  با تجار و بازرگانان دو طرف برگزار کنیم.

ماهرانی عنوان کرد: در بحث تقویت و افزایش مراودات اقتصادی فارس با کشور سوریه دو موضوع مراودات مالی و برگشت ارز حاصل از صادرات و راهکارهای عملیاتی آن و وجود ضمانت نامه و بیمه‌های مورد نیاز از خواسته‌های مد نظر فعالان اقتصادی استان است.

سکینه سیاحی، رئیس صندوق توسعه صادرات فارس نیز در ادامه این وبینار گفت: با توجه به رابطه سیاسی مناسب ایران و سوریه انتظار می‌رود پروتکل‌هایی برای تسهیل صادرات و واردات، امتیازها یا تعرفه‌های ویژه گمرکی و شرایط ورود کالاهای ایرانی و بلعکس بین دو کشور منعقد شود.

محمد دانش نیا، رئیس اداره خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم گفت: یکی از موضوع مهم برای حضور شرکت‌ها و فعالان اقتصادی استان فارس در بازار کشور سوریه، بیمه و ضمانت نامه‌های صادراتی لازم است که جزییات این مهم باید به دقت بررسی شود.

دانش‌نیا افزود: در حوزه گردشگری و خدمات تلاش شده زیرساخت‌هایی برای ارائه خدمات به کشورهای دیگر ایجاد شود که بعد از عبور از بیماری کرونا، استان فارس زمینه خوبی برای پذیرش گردشگران خارجی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتاق بازرگانی فارس سوريه کشور عراق بازار کشور سوریه فعالان اقتصادی بازار سوریه استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش

محمدمهدی برومندی در جشنواره روز میمند شهرستان فیروزآباد در استان فارس، گفت: در این راستا یک ابر پروژه تعریف کردیم که با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات اسانس گیری از گیاهان دارویی، کیفیت اسانس تولیدی را برای صادرات و تولید ادکلن‌های مشهور دنیا ارتقا دهیم. 

این مقام مسئول، سطح کل باغات گل محمدی در دنیا را ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: کشور ایران دارای ۳۰ هزار هکتار باغ گل محمدی است که از این سطح، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار متعلق به استان فارس و دو هزار هکتار آن در شهرستان میمند واقع است.

او با بیان اینکه امروزه گردش مالی حوزه گیاهان دارویی در دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار است، ابراز کرد: سهم کشور ما از این گردش مالی کمتر از یک میلیارد دلار است و این نشان می‌دهد که ما باید از یک کشاورزی معیشتی به یک کشاورزی مدرن عبور کنیم.

برومندی با بیان اینکه ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان میمند دارای ۳۶۰ گونه گیاه دارویی است که هر کدام می‌تواند پایه تولید دارو، غذا یا مواد بهداشتی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چالش اصلی استان فارس، سرمایه گذاری است که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم به توسعه این منطقه کمک کنیم.

فارس رتبه اول تولید محصولات باغی در کشور 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید ۱۰ تا ۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور متعلق به استان فارس است، افزود: این استان با ۳۶۰ هزار هکتار سطح باغات و تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

برومندی به تولیدات حوزه باغبانی در سطح وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: میزان تولیدات باغی در کشور ۲۶ میلیون تن و درآمد حاصل از صادرات آنها سالیانه ۶ میلیارد دلار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از محصولات با ارزش در این حوزه، گیاهان دارویی با سطح زیرکشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور است که سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی از این سطح برداشت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور