Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:12:59 GMT

طرح تفصیلی شهر درچه خمینی‌شهر تصویب شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۴۶۴۶

طرح تفصیلی شهر درچه خمینی‌شهر تصویب شد

به گزارش ایرنا، طرح تفصیلی، بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، مشخص کردن نوع کاربری زمین و موقعیت و مساحت دقیق آن، وضعیت دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و روند رو به رشد توسعه شهر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره را مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الله غلامی روز یکشنبه در حاشیه جلسه کمیسیون ماده پنج در استانداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز طرح تفصیلی شهر درچه پس از ابلاغ طرح جامع شهری مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

وی اظهار داشت: مهمترین رویکردها در تصویب طرح تفصیلی شهر درچه، حفظ اراضی کشاورزی، افزایش سرانه خدماتی و فضای سبز و ساماندهی به معابر شهری است.

غلامی با تاکید بر اینکه تصویب طرح تفصیلی به حل مشکلات مردم کمک بسیاری می‌کند، گفت: اجرای این طرح از بروز آسیب هایی مانند ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهر درچه به‌دلیل قرار گرفتن در جوار کلانشهر اصفهان دارای حجم زیاد ترافیک عبوری است، اضافه کرد: درچه که از توابع شهرستان خمینی شهر می‌باشد دارای تراکم جمعیت شهری زیادی است بنابراین تصویب و اجرای طرح تفصیلی به حل مسائلی مانند ترافیک کمک بسیاری می‌کند.

به گفته وی، خمینی شهر پس از تهران، پر تراکم‌ترین شهرستان کشور است.

غلامی تاکید کرد: مهمترین فواید تصویب طرح تفصیلی شهر درچه، ساماندهی مباحث ترافیکی، فضاهای خدماتی و سبز شهری و رشد و توسعه این خطه است.

شهر درچه با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان خمینی‌شهر در غرب کلانشهر اصفهان است.

این شهر در ساحل رودخانه زاینده رود و دارای زمین‌های کشاورزی است و محصول پیاز آن شهرت دارد.

برچسب‌ها اصفهان درچه استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان درچه استانداری اصفهان اصفهان درچه استانداری اصفهان اخبار کنکور خمینی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۴۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در چهل و پنجمین نشست کمیسیون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: با توجه به اهمیت خلاقیت و نوآوری، پیشنهادِ تشکیل کمیته خلاقیت و نوآوری ذیل دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی و منابع انسانی کلانشهرها ارایه شد و مورد تصویب قرار گرفت.

 

جمال حسن بارانی افزود: کمیسیون معاونان برنامه ریزی کلانشهرهای کشور طی یک روز برگزاری به بررسی گزارش اقدامات کمیسیون و کمیته‌ های زیرمجموعه آن شامل: بررسی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، بررسی مصوبه ساماندهی نیروهای شرکتی و بررسی پیشنهاد تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری با مسئولیت شهرداری مشهد مقدس پرداخت.

 

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر