Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز توضیحاتی در خصوص فیلم منتشرشده از ورود پساب این نیروگاه به رودخانه کارون ارائه کرد.

خلیل محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص فیلم منتشرشده در فضای مجازی مربوط به لاین خروجی استخرهای آب نیروگاه رامین اظهار کرد: آب و گل و لای خروجی نمایش داده شده در این فیلم مربوط به دریناژ استخرهای ته‌نشینی و تصفیه مقدماتی آب ورودی به نیروگاه است و فاقد هر گونه آلایندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استخرهای ته‌نشینی تصفیه مقدماتی آب از طریق انعقادسازی، ته‌نشینی ذرات معلق و جدا کردن گل و لای موجود در آب برداشتی از رودخانه کارون انجام می‌شود و گل و لای ته‌نشین شده در کف استخرها به رودخانه برگشت داده می‌شود.

محمدی ادامه داد: با توجه به این اقدامات، پساب واردشده به رودخانه فاقد هرگونه ماده شیمیایی خطرناک، اسید یا مواد روغنی است و دارای PH در محدوده مجاز است و به هیچ عنوان، اسیدی نیست.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز خاطرنشان کرد: خروجی استخرهای ته‌نشینی عمدتا دارای کدورت و غلظت پایین گل و لای هستند ولی به ندرت بر اثر گرفتگی لاین‌ها، نیاز به شستشوی مسیر درین با دبی بالاتر پیدا می‌کند. فیلم منتشره مربوط به زمان گرفتگی لاین خروجی آب و گل و لای یکی از استخرها و حداکثر به مدت ۵ دقیقه بوده که در این مدت زمان نسبت دبی لاین دریناژ استخر (در حال رفع گرفتگی) به دبی رودخانه کارون در مقطع نیروگاه به میزان ۱۸ هزارم درصد بوده که درصد بسیار ناچیزی است و نمی‌تواند تغییری در کیفیت آب رودخانه کارون ایجاد کند و طراحی اولیه نیروگاه نیز بر همین اساس است.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط خروجی کاملا نرمال است، گفت: بر اساس نمونه‌برداری‌ها و اندازه‌گیری‌های آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست که به طور مستمر از پساب‌های خروجی نیروگاه و وضعیت آب رودخانه کارون انجام می‌شود، کلیه پارامترهای پساب در محدوده مجاز استانداردهای محیط زیست بوده و هیچ گونه آلودگی یا اثر سوئی بر آب رودخانه نداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان نیروگاه رامین اهواز پساب صنعتی نیروگاه رامین رودخانه کارون ته نشینی گل و لای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان، در پی فعالیت این سامانه بارش‌زا، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، ریزش تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی در مناطق شمال، جنوب و شرق استان به ویژه اردستان، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شهرضا، مهاباد، نائین، نطنز و ورزنه وجود دارد.


اداره کل هواشناسی استان اصفهان توصیه کرده است که هم استانی‌ها از سفر به ویژه برون شهری و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها طی ساعات پیش رو خودداری کرده و در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.
هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • سفر رئیس جمهور به سریلانکا به روایت تصویر
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا