Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه رعایت مصوبه ۹ ماه مرخصی زایمان الزامی است، گفت: ضرورتی به طرح شکایت در این خصوص در دیوان عدالت اداری وجود ندارد؛ شعب و ادارات سازمان تأمین اجتماعی بدون لزوم اخذ رأی از دیوان عدالت اداری، مکلف به اجرای قانون هستند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمد مصدق، رئیس دیوان عدالت اداری گفت: پس از صدور رأی هیئت عمومی، همکاری گسترده‌ای بین دیوان عدالت اداری و سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفت و در نهایت مصوبه هیئت وزیران در تاریخ 26/2/1400 به تصویب رسید و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در تاریخ 1/3/1400 مراتب را به مدیران کل و معاونین این سازمان ابلاغ کرده است بنابراین در حال حاضر مرخصی زایمان مشمولان تأمین اجتماعی 9 ماه است و رعایت مصوبه هیئت وزیران الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصدق با بیان اینکه در خصوص موضوع مذکور آراء لازم‌الاجرا از هیئت عمومی دیوان عدالت اداری صادر شده است، تصریح کرد: تمام واحدهای تأمین اجتماعی ملزم به رعایت آراء دیوان هستند و در صورت استنکاف، مسئولیت قانونی خواهند داشت.

وی متذکر شد: شکایت‌هایی که قبلاً در این زمینه صورت گرفته است در اسرع وقت تعیین تکلیف می‌شود و در مورد افراد ذی‌نفع که مشمول مرخصی مذکور هستند اما تاکنون شکایت نکرده‌اند، طرح شکایت در دیوان ضرورتی ندارد و رأساً به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند و شعب و ادارات سازمان تأمین اجتماعی بدون لزوم اخذ رأی از دیوان عدالت اداری، مکلف به اجرای قانون در مورد آنها هستند.

رأی دیوان عدالت اداری درباره کلاب هاوس "سیاسی‌کاری انتخاباتی" بود؟حجت‌الاسلام محمد مصدق رئیس دیوان عدالت اداری شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری سازمان تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری سازمان تأمین اجتماعی دیوان عدالت اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

کد خبر 6089998

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟