Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز مداح ظهر یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، اظهار کرد: راه روستایی یکی از مهمترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه مناطق روستایی ایفا می‌کند، به طوری که از آن به عنوان شریان حیاتی هر منطقه یاد می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در کشور ما، به خصوص پس از انقلاب در مناطق مختلف از جمله استان‌ها، شهرها و روستاهای محروم از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و امروزه نیز شاهدیم که هیچ روستایی از عملیات عمرانی تاکنون محروم نمانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: اعتبارات راه‌های روستایی در سال جاری به‌صورت استانی است و آسفالت و بهسازی تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار کشور امسال در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد.

مداح با اشاره به اینکه هوشمندسازی حمل و نقل کالا از دیگر برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال جاری است، گفت: بر این اساس قراردادی برای خرید ۲ هزار دوربین کنترل سرعت با هدف افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای منعقد شد.

وی ادامه داد: پیگیری و تشویق سرمایه‌گذاران برای ایجاد مجمتع‌های خدمات رفاهی بین راهی نیز برای افزایش ایمنی جاده‌های کشور از دیگر برنامه‌هایی است که سازمان در سال جاری دنبال می‌کند.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه متناسب با اعتبارات اختصاص یافته به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بهسازی راه‌های اصلی و دسترسی سطح کشور برنامه‌ریزی لازم انجام شده است، اظهار کرد: اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ادامه طرح کلید به کلید ریاست جمهوری را از دیگر برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

مداح در ادامه گفت: اجرای طرح واردات ناوگان زیر سه سال به تعداد محدود و مشارکت با واحدهای تولید کننده داخلی از برنامه‌های این سازمان برای نوسازی ناوگان اتوبوس، مینی بوس و کامیون در سال جاری است.

وی اظهار کرد: افزایش سرعت عبور ناوگان ترانزیت برای تسریع در واردات و صادرات کالا در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است تا کالاهای صادراتی در کمترین زمان بتوانند از پایانه‌های مرزی عبور کرده و مسیر ترانزیت کشور برای صادرکنندگان و واردکنندگان جذاب‌تر شود.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در پایان بیان کرد: طرح‌های مطالعاتی در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آغاز شده است که در این طرح برای کاهش هزینه‌ها بخش‌هایی از طرح‌های راهداری به صورت امانی و استفاده از امکانات سازمان انجام می‌شود.

کد خبر 5224041

منبع: مهر

کلیدواژه: راه روستایی آسفالت راه روستایی اراک انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا چالش شفافیت شیراز اردبیل ایلام مجلس شورای اسلامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز گذشته در بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا گفت: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال انجام است و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

او با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

به گفته معاون سازمان راهداری، پروژه بزرگراه آستارا - آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیرهمسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آب رو و زیرگذر است.

اکبری با بیان اینکه این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: امیدواریم پروژه بزرگراه آستارا - آستارا تا پایان شهریور ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

او همچنین گفت: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا