Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ایمانی مقدم ظهر یکشنبه در نشست بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی «همسفر تا بهشت» در اراک، اظهار کرد: برنامه‌های ستاد ازدواج دانشجویی که سال با عنوان «همسفر تا بهشت» برای دانشجویان اجرا می‌شد و در این راستا برای زوجین کارگاه‌های مختلف مهارت‌های زندگی اجرا می‌شد.

وی ادامه داد: در سفر به مشهد مقدس نیز در فضای معنوی ملکوتی حرم نیز کارگاه‌های مهارتی خانواده تشکیل می‌شد و بعد از سفر هم آسیب‌های احتمالی پس از تشکیل زندگی نیز مورد مشاوره قرار می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانی مقدم با اشاره به اینکه این برنامه‌ها با شیوع بیماری کرونا در سال‌های اخیر متوقف شد، گفت: در نظر است که امسال برنامه‌های ستاد ازدواج دانشجویی با شرایط خاص اجرایی و برگزار شود.

رئیس جمهور آینده باید اولویت اولش آسیب‌های اجتماعی باشد

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه، امیدواریم انتخابات پیش رو هم یکی دیگر از برگهای زرین در تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور ایران باشد، بیان کرد: رئیس جمهور منتخب مردم که می‌خواهد وارد عرصه مدیریت اجرایی شود، اولویت اولش موضوع آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی ادامه داد: بحث اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و مسکن، بحث ازدواج، بحث حاشیه نشینی و همه اینها که طی سال‌های اخیر به شدت به جامعه صدمه زده و لطمه وارد کرده است، اولویت اصلی رئیس‌جمهور جدید قرار بگیرد.

ایمانی مقدم گفت: جناح زدگی، چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب دیگر برای مردم خسته کننده شده است و آنچه که مهم است مردمی و انقلاب بودن و داشتن برنامه‌ها برای رفع مشکلات از پیش پای مردم است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی ادامه داد: یکی از مباحثی که ما به شدت دچار هستیم و در آینده نه چندان دور آسیب‌های زیادی را متوجه کشور می‌کند، موضوع کاهش نرخ ازدواج و افزایش طلاق و مسئله کاهش نرخ باروری است.

وی خاطرنشان کرد: اینها آسیب‌های بسیاری از نظر امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و تمدنی برای ما خواهد داشت. لذا همه نخبگان و متولیان اجرای فکر و فرهنگ باید دست به دست هم بدهیم و این اولویت‌ها را در حوزه کاری خودمان قرار دهیم. ازدواج آسان و به موقع و همسان گزینی اینها چیزهایی است که جامعه نخبگان مد نظر داشته باشد.

عزمی برای تأسیس خوابگاه متأهلین دانشجویی در استان وجود ندارد

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: بارها و بارها به متولیان استان و در سال‌های گذشته ۵ بار در کمیسیون دانشجویی و در جلسات که مدیریت ارشد استان حضور داشتند مسئله خوابگاه متأهلین را مطرح کردم و متأسفانه عزمی برای حل این مسئله وجود ندارد.

وی گفت: علی‌رغم اینکه ده‌ها خوابگاه خالی و ساختمان‌های خالی در دانشگاه‌های استان مرکزی وجود دارد اما این استان جز معدود استان‌هایی است که خوابگاه دانشجویی متأهلین ندارد.

ایمانی مقدم گفت: امیدواریم با آمدن دولت جدید و نگاه واقع بینانه ای که در دولت جدید خواهد بود، این مسئله مهم در استان مرکزی مورد توجه قرار بگیرد. من از خیرین محترم و خیرین ازدواج را دعوت به امور خیری در بحث ازدواج می‌کند. یقیناً صواب و اهمیت این کار خیر اگر بیشتر از مدرسه سازی نباشد کمتر نیست.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان بیان کرد: طرحی را با مشارکت سازمان‌های فرهنگی استان در نظر داریم و دنبال می‌کنیم. آن هم کار عملیاتی تشویق دانشجویان به ازدواج آسان و به موقع و همسان گزینی و مستقر کردن مشاورین ازدواج است. تا بتوان نرخ ازدواج در استان را بالا ببریم. ضمن اینکه آماری که در ستاد ملی دانشجویی اعلام کردند میزان طلاق در ازدواج‌های دانشجویی بسیار کم است و این نشان می‌دهد که اگر ازدواج آگاهانه صورت بگیرد ازدواج محکم و بدون آسیب خواهد بود.

کد خبر 5224142

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری اراک ازدواج دانشجویی خوابگاه دانشجویی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها دانشگاه اراک انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا چالش شفافیت شیراز اردبیل اراک ایلام رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ایمانی مقدم استان مرکزی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند

حجت‌الاسلام محمد تقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به چالش‌های منطقه جوی آباد اظهار کرد: حجم و تعداد ساخت سازهای غیرمجاز منطقه جوی‌آباد باعث شده تا در منطقه چارچوب‌های اصول شهرسازی رعایت نشود.

وی با تاکید بر اینکه حل این مشکل نیاز به عزم جدی مسؤولان استان دارد، گفت: در جلسه‌ای مشترک با شهردار خمینی شهر ساماندهی جدی این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای مشترک با شهردار خمینی شهر ساماندهی جدی این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: به دنبال ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه مشکلات متعدد اجتماعی برای شهرستان به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام نقدعلی با تاکید براینکه باید این وضعیت نا به سامان اصلاح شود، گفت: به علت عدم ساماندهی در گذشته امروز منطقه جوی آباد به کلونی معتادان متجاهر غیربومی تبدیل شده است.

وی گفت: با ساماندهی این منطقه علاوه بر پیشرفت و توسعه شهری چالش‌های اجتماعی منطقه رفع می‌شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص آخرین وضعیت زندان خمینی شهر نیز تصریح کرد: خروج زندان خمینی‌شهر به خارج از شهر در دستور قوه قضایه قرار گرفت است.

کد خبر 6089798

دیگر خبرها

  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد