Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی در اختتامیه نخستین رویداد کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد که عصر امروز برگزار شد، با بیان اینکه کار بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی جای قدردانی دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری این رویداد، جسارت به خرج داد و خطرپذیری کرد تا این امر با فناوری مناسب و قاعده‌گذاری درست طراحی و اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری به این رویداد، بدون شک برای همکاران دانشگاه آزاد اسلامی دلپذیر است، اظهار داشت: این امر سرمایه بزرگی برای مجموعه کارهای فکری و کرسی‌های آزاداندیشی محسوب می‌شود. همانطور که مقام معظم رهبری تأکید داشته‌اند، کار دانشگاه آزاد اسلامی باید الگویی برای سایر دانشگاه‌های کشور باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های اصلی فرهنگ، آزاداندیشی است، تصریح کرد: آزاداندیشی لازمه خردورزی و عقل‌محوری است. اسلام با عقل سروکار دارد و اسلامی ارزشمند است که اسلام محققانه باشد نه مقلدانه. اسلام محققانه نیز با تحقیق، پرسش‌گری، نقد و گفت‌وگو فراهم می‌شود و ما باید بتوانیم این فرصت را فراهم کنیم.

رئیس مؤسسه پژوهش علوم انسانی صدرا افزود: آزاداندیشی به جامعه حیات می‌بخشد و اگر می‌خواهیم جامعه پویا باشد، تحریک داشته باشد، از پژمردگی نجات پیدا کرده و از تحجر جدا شود، باید به سمت آزاداندیشی حرکت کنیم.

غلامی تصریح کرد: جامعه اسلامی نه تنها به آزاداندیشی تمایل دارد، بلکه اصرار دارد آزاداندیشی را بسط و گسترش دهد. تضارب اندیشه‌ها، طرح پرسش‌های درست و نقدهای عالمانه لطمه‌ای به ما نمی‌زند و جریان روشن‌اندیشی انقلاب اسلامی هیچ واهمه‌ای از طرح پرسش‌های جدید نداشته و به توانایی اسلامی برای پاسخگویی به شبهات ایمان دارد. در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری دو هزار کرسی آزاداندیشی، خروجی‌های بسیار مثبتی داشته و هیچ مشکلی نیز ایجاد نشده است.

وی خاطرنشان کرد: سایر دانشگاه‌های کشور باید از فناوری که دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به آن رسیده، استفاده کنند. در این زمینه باید تلاش شود تا کرسی‌های آزاداندیشی به یک اَبَراندیشکده برای کشور تبدیل شود. باید به سمت شناسایی و حل مسائل کشور و ایده‌پردازی برای تحول‌آفرینی در کشور در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

به گزارش مهر، در مراسم اختتامیه نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی از نرم افزار واداگپ رونمایی شد.

نرم افزار واداگپ محفلی برای گفت‌وگوی آزاد و روشمند متخصصان است که با هدف ایجاد فضای تعاملی آموزشی و پژوهشی در بین اساتید و دانشجویان و ایجاد فضایی برای گفت وگوی روشمند صاحب نظران و خبرگان در حوزه مسائل و موضوعات اصلی در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است.

در این مراسم همچنین از برگزیدگان نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر شد.

کد خبر 5224268 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی کرسی های آزاد اندیشی رضا غلامی دانشگاه تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری دخانیات انتخابات 1400 امتحانات پایان ترم مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان دانشگاه خوارزمی قطعی برق غلامحسین رحیمی رتبه بندی دانشگاه ها کرسی آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی کرسی های آزاداندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ضرغام بروجنی ظهر دوشنبه در همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود با بیان اینکه از آموزش گردشگری در سطح دانشگاه آزاد کشور برخی اهداف را انتظار داریم، تاکید کرد: در این ارتباط اهم مشکلاتی که استادان و پژوهشگران عرصه گردشگری و میراث و هتل داری با آن مواجه هستند مورد رصد و احصا قرار گرفت و در نشست‌هایی به آنها پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه در راستای رفع کمبودهای ملموس توسعه رشته گردشگری و میراث اقدامات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی کشور صورت گرفته است، ابراز کرد: دیدگاه‌های نوسازی و عملیاتی مهارتی سازی رشته‌های گردشگری و هتل داری در نشست‌های متعدد با حضور اساتید و صاحب نظران مورد تاکید است.

مدیر گروه کشوری گردشگری و میراث فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: علیرغم تغییرات بنیادین اقتصادی جهانی، کشور ما گزینه‌های محدودی برای حوزه اقتصادی دارد اما بنا به تحقیقات گردشگری به عنوان یک فاکتور فوق‌العاده برای احیای اقتصاد ملی کشورهای دارای منافع گردشگری بسیار کارآمد است.

ضرغام بروجنی با بیان اینکه ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مملو از ظرفیت‌های عظیم گردشگری است، گفت: گردشگری فعال می‌تواند بسیاری از چالش‌های اقتصادی و اجتماعی کشور را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: یکی از ضرورت‌های بخش گردشگری سرمایه انسانی توانمند و متعهد است و مهمترین ابزار دستیابی به این امکان نیز آموزش عالی است لذا آموزش گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی باید یک اولویت باشد تا بتوانیم با به کارگیری نیروی متخصص ضمن حفظ هویت و ریشه‌های فرهنگی، کشور را در ارتباط با تحولات قرن بیست و یکم آماده ساخت.

مدیر گروه کشوری گردشگری و میراث دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه‌ها در طول تاریخ خود ثابت کردند که می‌توانند تحول آفرین باشند همچنین دانشگاه‌ها همواره در خط مقدم ایجاد تعادل بین سنت و مدرن سازی بوده‌اند لذا دانشگاه هم حافظ سنت‌ها و هم کاتالیزور تغییر است

ضرغام بروجنی در خاتمه گفت: انتظار می‌رود که آموزش مؤثر و مقرون به صرفه و عادلانه به نیاز مبرم سرمایه انسانی کشورمان در زمینه گردشگری پاسخ دهد و برای بهبود عدالت و رشد اقتصادی و برابری اجتماعی و نیازهای فرهنگی جامعه و دانشجویان، دانش ایجاد شود.

کد خبر 6098485

دیگر خبرها

  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی