Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@15:53:54 GMT

مردم مطالبه کنند، شورا پاسخ دهد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۸۷۲۳

مردم مطالبه کنند، شورا پاسخ دهد

مشاور شهردار تبریز در امور بانوان گفت: هر چهارسال یک بار مردم با امید به برنامه‌های اعلام شده از سوی نامزدهای انتخابات شورای شهر، پای صندوق‌های رأی می‌روند به نفرات مورد اعتماد خود رأی می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شبنم خدا خواه در اینستاگرام خود نوشت:

" هر چهار سال یک بار مردم با امید به برنامه‌های اعلام شده از سوی نامزدهای انتخابات شورای شهر، پای صندوق‌های رأی می‌روند به نفرات مورد اعتماد خود رأی می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و متأسفانه پس از شروع فعالیت‌های شوراهای اسلامی، منتخبین مردم خود را ملزم به پاسخگویی نمی‌بینند. زمان آن فرارسیده که اعضای دوره‌های قبل شوراهای اسلامی به جای اعلام برنامه‌ها و شعارها، نسبت به عملکرد خود در دوره‌های پیشین پاسخگو باشند و به جای شعار زدگی، شفافیت عملکرد را سرلوحه کار خود قرار دهند. آنچه مسلم است اینکه مردم با آگاهی کامل از عملکردهای نمایندگان پارلمان شهری، امروز شاهد و ناظر بر کارنامه آنان هستند. دیگر زمان مطالبه گری مردم فرا رسیده و شهروندان در مقابل وعده‌های مختلف به دنبال پاسخ قانع کننده هستند. حضور بی نتیجه در شوراهای اسلامی شهرها تجربه محسوب نمی‌شود، کمااینکه وضعیت کنونی شهر دلیل واضح این تجربه‌های بی نتیجه است. "

کد خبر 497406

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مردم شوراي شهر تبریز بانوان اینستاگرام صندوق رأی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است

میرزا حسن زارع در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آنچه امروز در عرصه مدیریت نوین شهری، باید از سوی اعضای شوراهای شهر و روستا مورد ارزیابی قرار گیرد، توجه به موضوع زیباسازی شهرها و روستاها، پایبندی کامل به قوانین، آینده‌نگری و دوراندیشی، توجه به توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و رعایت استانداردها و ایمن‌سازی ابنیه‌ها، راهبرد حفظ و احیا معماری اسلامی و ایرانی، حفظ و توسعه فضای سبز و پاسداری از محیط زیست و مشارکت دادن جوانان در توسعه نشاط اجتماعی است.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلی زیبایی از مردم سالاری دینی در عرصه مشارکت‌ها و شکوفایی‌های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است که می‏‏‌توانند در نقش حلقه ارتباط با مردم به رشد و پیشرفت و پویایی بیشتر جامعه کمک کنند و در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری گردیده، نقش‌آفرین بهترین جلوه‌های وحدت و وفاق باشند.

زارع با بیان اینکه بی شک یکی از مهم‌ترین کانون‌های تبلور مشارکت عمومی در عرصه مدیریت شهری و روستایی، شوراهای اسلامی است، عنوان کرد: مردم شریف ایران اسلامی با انتخاب نمایندگان خویش در این شوراها، عملاً وکلای خویش را برای کمک به تسریع در روند رشد و پیشرفت جای جای این مرز و بوم مقدس تعیین نموده و تأثیرگذاری و نقش آفرینی خویش را در عرصه‌های مدیریت شهری و روستایی به احسن وجه، به منصه ظهور می‌رسانند.

رئیس شورای اسلامی استان یزد اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا، همواره یکی از کلیدی ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی و آبادانی هر شهر یا روستا بوده و هر چه اعضای این شوراها با قانونمندی، تخصص، وقت گذاری و سخت کوشی و پرهیز از تعصبات محله‌ای با دلسوزی به ایفای نقش خطیر خویش بپردازند گامی بلند و پر اثر را در تعالی منطقه خویش برداشته و به وظیفه نمایندگی خویش به درستی عمل کرده‌اند.

زارع اظهار امیدواری کرد با همدلی و سختکوشی تمامی اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استات شاهد رشد و تعالی روز افزون استان یزد باشیم.

کد خبر 6091066

دیگر خبرها

  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند