Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@05:18:11 GMT

بهبود شرایط کشور با مشارکت حداکثری

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۹۶۲۰

بهبود شرایط کشور با مشارکت حداکثری

فرایند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم وارد مرحله تبلیغات انتخاباتی شده و هفت فرد تاییده صلاحیت شده، مشغول انجام فعالیت‌ های انتخاباتی و تبلیغاتی خود هستند. در این میان علاوه بر طرح برنامه‌ ها و توجه رسانه به این موضوع که افراد باید برای اداره کشور برنامه واقعی داشته باشند؛ بحث مشارکت مردم هم مساله مهمی است که همچنان در صدر خبر و تحلیل  رسانه‌ ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی (ششم خرداد) به مساله مشارکت مردم در انتخابات و تبلیغات منفی که در این زمینه در داخل و خارج از کشور انجام می‌شود اشاره کرده و از مردم خواستند که در انتخابات شرکت کنند. رهبری با تاکید به اینکه انتخابات ۲۸ خرداد به صورت آبرومندانه برگزار خواهد شد، فرمودند: به مردم عزیزمان عرض می کنم ،ملّت عزیز ایران! انتخابات در یک روز انجام می گیرد امّا اثر آن در چند سال باقی می ماند. در انتخابات شرکت کنید، انتخابات را متعلّق به خودتان بدانید -که متعلّق به شما است- و از خدا کمک بخواهید، هدایت بخواهید که شما را هدایت کند به آنچه درست و حق است و بروید پای صندوق رأی و به کسی که شایسته است رأی بدهید. به حرف این کسانی که ترویج می کنند -چه از داخل، چه از خارج- که «فایده‌ای ندارد، ما نمیرویم پای صندوق، نروید» اعتنا نکنید؛ اینها دلسوز مردم نیستند. اگر اسم مردم را هم می‌آورند، بیخود می‌آورند، دروغ می گویند، دلسوز مردم نیستند. کسی که دلسوز مردم است، مردم را از رفتن پای صندوق انتخابات منع نمی کند.
مردم در شرایط فعلی که کشور برای مدیریت مشکلات نیازمند دولت قوی و توانمند است باید در انتخابات شرکت کرده و با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری بهترین فرد را برای اداره کشور انتخاب کنند وگرنه رای ندادن به معنی عدم توجه به مسوولیت پذیری در قبال اداره کشور و مسایل مرتبط با آحاد جامعه است. در گفتگو با دکتر «محمد مهدی اسماعیلی» استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران پیامدهای کاهش مشارکت مردم را مورد بررسی قرار دادیم.

مردم حق رای دادن خود را کنار نگذارند

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که چه ضرورتی به مشارکت حداکثری مردم و حضور اکثریت مردم در انتخابات است، گفت: رای دادن حق تک تک افراد و شهروندان یک جامعه است.در واقع مردم در عصر دولت های مردم سالار حق دارند که سرنوشت خود، سرنوشت جامعه خود و اینکه چه کسانی و براساس چه سیاست‌ های بر آن‌ ها حکومت کنند را تعیین کنند بنابراین مردم در اداره کشور حق دارند و این حق داشتن در رای دادن متجلی می‌شود.

وی با بیان اینکه رای ندادن باعث می‌شود مردم ضرر کنند، تصریح کرد: عدم شرکت در انتخاب در مرتبه اول به معنی کنار گذاشتن حق دخالت در سرنوشت خود است. در مرحله بعدی این رویکرد باعث می شود که فردی با رای حداقلی انتخاب شود که چنین فردی توان مدیریت مشکلات کشور را نخواهد داشت. همین امر هم باز باعث آسیب دیدن مردم خواهد شد. یعنی مشکلات نه تنها کمتر نخواهد شد بلکه بیشتر هم خواهد شد. بنابراین رای ندادن اثر مفیدی برای مردم نخواهد داشت.

بیشترین سود از مشارکت حداقلی را دشمن می برد

وی با اشاره به تبلیغات دشمنان برای تحریم انتخابات گفت: در همین هفته‌ های اخیر شاهد هستیم که دشمن بیشترین تبلیغات را در زمینه تحریم انتخابات انجام داده است و تلاش می‌کند نشان دهد که مردم با نظام قهر هستند.اگر خدای ناکرده این اتفاق بیفتد بدون تردید دشمن نسبت به کشور و انقلاب جری تر خواهد شد و این امر ممکن است باعث مشکلات حادی برای کشور شود.

تشکیل دولت قدرتمند بدون مشارکت حداکثری مردم امکان پذیر نیست

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به مشکلات مردم و گلایه‌ هایی که وجود دارد، گفت: همه مسوولان کشور از مشکلات مردم اطلاع دارند و کسی نسبت به مشکلات مردم بی اعتنا نیست. اما مردم بدانند برای حل این مشکلات باید رای بدهند و تلاش کنند که دولت قدرتمند و توانمندی تشکیل شود. در این صورت احتمال اینکه مشکلات کاهش پیدا کند بیشتر از حالتی است که دولتی با رای حداقلی سرکاربیاید.

وی ادامه داد: در بین افراد تایید صلاحیت شده، بدون تردید کاندیدا های توانمندی وجود دارد که می‌توانند رای و نظر مردم را به سمت خود جلب کنند. با برگزاری مناظرات و افزایش تبلیغات انتخاباتی و آشنا شدن مردم با برنامه های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری نرخ مشارکت در انتخابات افزایش پیدا خواهد کرد و دشمن همانند مقاطع گذشته در تلاش خود برای کم رونق کردن انتخابات موفق نخواهد شد.

برچسب‌ها تحریم کاندیدای ریاست جمهوری مشارکت انتخاباتی اختصاصی ایرنا انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم کاندیدای ریاست جمهوری مشارکت انتخاباتی تحریم کاندیدای ریاست جمهوری مشارکت انتخاباتی اختصاصی ایرنا انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور ریاست جمهوری اداره کشور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات

فرماندار مشهد گفت: خراسان رضوی در مرحله اول انتخابات حوزه مشهد و کلات افزایش ۷ درصدی مشارکت داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن داوری امروز در نشست خبری استودیو انتخابات خراسان رضوی که در راستای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: از شهرستان مشهد و کلات پنج نماینده به مجلس راه پیدا می‌کنند که تکلیف چهار نفر از آنها در دوره اول مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در دوره دوم تکلیف نفر چهارم مشخص می‌شود، ادامه داد: مشهد جزو کلان شهرهایی  است که مشارکتش در انتخابات افزایشی بود و ما 7 درصد افزایش داشتیم که علت آن اضافه شدن تعداد افرادی بود که به سن رای رسیده بودند.

فرماندار مشهد افزود: در دوره اول انتخابات 17 درصد تعرفه بیشتر نسبت به سال 98 استفاده شد و مشهد و کلات اولین حوزه انتخابیه بود که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، ضمن اینکه ما کم‌ترین شکایت و نارضایتی را داشتیم.

داوری بیان کرد: در دوره اول کم‌ترین مشکل و اعتراض را داشتیم و به جز سرمای هوا مشکل خاص دیگری در استان وجود نداشت، به طوری‌که  98 درصد حوزه‌های انتخاباتی راس ساعت 8 صبح کار خود را آغاز کردند.

وی افزود: تلاش کردیم نقایص مرحله اول را رفع کنیم و برای مرحله دوم هزار و 64 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پیش بینی شده که هزار و 20 شعبه در مشهد و 44 شعبه در کلات فعال خواهند بود.

فرماندار مشهد عنوان کرد: برای این مرحله 18 هزار نفر عوامل اجرایی، انتظامی و نظارتی آماده شده اند که انتخابیه مشهد و رضوی در 14 حوزه تقسیم می‌شوند که 13 حوزه در مشهد و 3 حوزه مرکزی فعال خواهد بود.

داوری خاطرنشان کرد: هر منطقه به فراخور شعب اخذ رای چند ناحیه دارد که صندوق رای را مدیریت می‌کنند که همه اینها در اتاق وضعیت به صورت صوتی و تصویری رصد می‌شوند.

وی بیان کرد: تبلیغات از ساعت 12 شب 13 اردیبهشت شروع شده و تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ادامه‌ خواهد داشت؛ اقلام انتخابات را در مخازن فرعی روز پنج شنبه در شعبه ها قرار خواهیم داد و تمام عوامل از ساعت پنج صبح در شعبه ها حضور دارند و انتخابات راس ساعت 8 صبح روز جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

فرماندار مشهد گفت: شماره تلفن فرمانداری برای پاسخگویی و حضور شعبه‌های سیار در حالت آماده باش است، البته اولویت ما با مکان‌های اجتماعی است.

 داوری بیان کرد: کسانی که دور اول در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای داده اند در این مرحله می توانند رای بدهند و افرادی که از 11 اسفند 1402 تا 21 اردیبهشت 1403 به سن رای‌دهی رسیدند و همچنین افرادی که در دوره اول رأی ندادند نیز می‌توانند در انتخابات دوره دوم مجلس شرکت کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!