Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@06:04:59 GMT

نشست راهبری شورای بهسازی سازمان منطقه آزاد قشم

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۹۹۷۰

نشست راهبری شورای بهسازی سازمان منطقه آزاد قشم

به گزارش خبرآنلاین از قشم محرم بهاروند دراین نشست موضوع الحاق اراضی خارج از محدوده طرح هادی روستاهای واقع در محدوده منطقه ویژه اقتصادی قشم را برای سازمان منطقه آزاد قشم بسیار حائز اهمیت دانست و بر ضرورت هوشیاری اعضای شورای بهسازی این سازمان  درخصوص تصمیم گیری برای الحاق این اراضی تاکید کرد.
وی با اشاره به همکاری و هم افزایی سازمان منطقه آزاد قشم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان در بحث این الحاق ها تصریح کرد: با توجه به توسعه و گسترش روستاها همه ما باید به نیازهای واقعی روستاها و روستاییان عزیز توجه کامل داشته باشیم و ضمن لحاظ کردن این نیازها، مانع هرگونه سوء استفاده احتمالی از سوی  سودجویان بشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش شهریار نوری زاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان نیز دراین نشست وجود جاذبه های گردشگری، جنگل های حرا و محدوده منطقه آزاد را در جزیره قشم از عوامل تاثیرگذار در بحث الحاق ها بر شمرد و گفت: قانون دراین خصوص وظایف سازمان ها و بنیاد مسکن را در کشور مشخص کرده و در قشم نیز در راستای همکاری و همگرایی، تفاهم نامه سه ساله بین بنیاد مسکن و سازمان منطقه آزاد قشم در بحث چگونگی الحاق اراضی خارج از محدوده طرح هادی روستاهای واقع در محدوده منطقه ویژه اقتصادی قشم منعقد شده است.                     
مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هم دراین نشست با اشاره به وجود قانون ۱۰ساله در خصوص این نوع الحاق ها گفت: هر ۱۰ سال یک بار این قانون بر طبق ضرورت ها بازنگری و محدوه طرح هادی روستاها افزایش می یابد.
وی وجود حساسیت و وسواس در قبال این افزایش محدوده را در سرزمین اصلی در نزد مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار داد و افزود: میزان این حساسیت و وسواس در مناطق آزاد برای سازمان های این مناطق دوچندان است.
زارعی دلیل این حساسیت را دست اندازی برخی افراد سودجو به بهانه های مختلف به اراضی دولتی دراین مناطق دانست و تصریح کرد:  این افراد در پشت برخی افراد با عناوین و القاب ظاهرصلاح پنهان می شوند و از طریق آنها اهداف نامشروع خود را دنبال می کنند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بر نقش مهم مدیریت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین محیط زیست سازمان در قبال این نوع الحاق ها در مناطق روستایی جزیره تاکید کرد و خواستار ارائه نظرات تخصصی این مدیریت ها در این خصوص شد.
این گزارش حاکیست در ادامه این نشست موارد الحاق اراضی خارج از محدوده طرح هادی در ۱۲ روستای جزیره قشم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات مقتضی در قبال هریک از آنها اتخاذ شد.
گفتنی است در این نشست علاوه بر جمعی از  مدیران سازمان منطقه آزاد قشم،معاون عمران روستایی بنیاد مسکن هرمزگان و  مدیر بنیادمسکن شهرستان قشم همراه با جمعی از کارشناسان مدیریت های ذیربط حضور داشتند.

46

کد خبر 1520503

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد سازمان منطقه آزاد قشم بنیاد مسکن الحاق ها طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از ورود نخستین محموله از خودروهای هیبریدی واردات قطعی به جزیره قشم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، امیرعلی داود روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل 2024 بوده که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز ، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس UX و 18 مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

وی افزود: واردات قطعی خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند، ذیل رویه گمرکی براساس مصوبه هیات محترم وزیران برای واردات قطعی خودرو در 23 دی ماه 1402 به مناطق آزاد کشور بوده و توسط یکی از شرکت‌های فعال انجام گرفته است.

این مقام مسوول گفت: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط یکی از شرکت های معتبر واردات و صادرات، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن جهت استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم و کیش و همچنین شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

امیرعلی داود اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد و همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز جهت عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ گردیده و خودروهای مذکور دارای استانداردهای بین المللی GCC و CCC هستند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته محموله های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و طی روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)