Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان طرح سوال خود از وزیر راه و شهرسازی درباره‌ علت عدم تداوم اجرای پروژه ملی کمربندی جنوبی پاکدشت در جاده امام رضا (ع) اظهار کرد: در حوزه راه ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس از وزیر سوال دارند که در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشیری ادامه داد: ۲۰ درصد تردد کشور در استان تهران انجام می‌شود و دو کریدور بزرگ حمل و نقل شرق و غرب و شمال و جنوب از استان عبور می‌کند. پروژه‌ای که تحت عنوان کمربندی پاکدشت از آن صحبت می‌شود ۱۲ سال است که آغاز شده، ولی راه به جایی نبرده و گرفتاری‌های زیادی دارد.

نماینده پاکدشت با بیان اینکه هرگونه اختلال در سیستم حمل و نقل و ترافیک استان تهران موجب بحران می‌شود، ادامه داد: تهران مادر تمام استان‌های کشور است، اما هنوز طرح جامع حمل و نقل استان ندارد در حالی که راه یکی از مسائل توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای است و باید طرح، برنامه و نقشه راه وجود داشته باشد، ولی ما در استان تهران از طرح جامع حمل و نقل بی‌بهره هستیم.

وی یادآور شد: ۸ درصد شبکه معابر موجود در شرایط بحرانی هستند و عزیزان راه و شهرسازی اذعان به این موضوع دارند اگر الان فکری به حال آن نکنیم در آینده با ۵۹ درصد مشکل مواجه می‌شود. همچنین کمربندی ملی شرق کشور در پاکدشت اجرا شده که ۱۱ درصد پیشرفت داشته آن هم به صورت لاک پشتی بوده و هم‌اکنون متوقف شده است.

بشیری اضافه کرد: کاهش بار ترافیکی با انتقال ترافیک باید از این منطقه صورت گیرد وگرنه مردم گرفتار می‌شوند، چرا که حجم تردد روزانه در محور‌های مواصلاتی تهران در محور پاکدشت به تهران، گرمسار، مشهد و ورامین ۱۸۹ هزار خودروی روزانه است و هرچه جلوتر برویم به حجم ترافیک اضافه می‌شود یعنی روزانه ۱۴ درصد به آن افزوده خواهد شد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس با بیان اینکه براساس پیش بینی‌های صورت گرفته ۷۰ هزار خودرو از مسیر کمربندی پاکدشت خارج خواهند شد و این موضوع ۴۰ درصد ترافیک را جابه‌جا می‌کند، گفت: مشخص نیست وزیر کجا را مدیریت می‌کند، چرا که قصور در راه‌سازی مشکلاتی را ایجاد می‌کند. مشخص نیست وزیر به چه مسئله‌ای توجه می‌کند.

بشیری در پایان اضافه کرد: میزان تلفات جاده‌ای در کشور ما بسیار بالاست. در دوره‌ای این عدد ۲۰۰۰ نفر بود البته در یک دوره این تعداد کاهش یافت، ولی در حال برگشت است کسی باید به صورت جدی این معضل را دنبال کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های صورت‌گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط ابراز خرسندی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با "کیلم دو تامبلا"، نخست وزیر بورکینافاسو و هیئت همراه ایشان که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاوردهای توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه‌های توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر نمود.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت‌گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت‌گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه‌های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالی‌رتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه‌مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت‌های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین‌برانگیز دانست.

آمادگی ایران برای توسعه مناسبات با آفریقای مرکزیامیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • گزارش وزیر ورزش از درخشش ورزشکاران کشور در میادین بین‌المللی
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو