Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی کامل نواب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در رابطه با ویژگی‌های شهردار مطلوب مشهد از دیدگاه حزب  آرمان‌خواهان واقع‌بین، اظهار کرد: شهردار مطلوب مشهد، جدا از بحث اولویت‌ها باید نگاهی نرم افزاری مبتنی بر ماهیت زیارت و مرقد مطهر علی ابن موسی الرضا(ع) داشته باشد، اگر کسی این را مبنای کار نداشته باشد اقداماتش هم راستا با این هویت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس حزب آرمان‌خواهان واقع‌بین با بیان اینکه این اولویت ذهنی شهردار نیست، بلکه نرم‌افزار ذهنی وی باید این‌گونه باشد، ادامه داد: کسی که فقط به وظایف ساخت پل و راه عمل کند برای مشهد کفایت نمی‌کند چرا که ظرفیت پیشران توسعه شهر مشهد را نشناخته است.

وی با تاکید بر اینکه شهردار باید تخصص و ویژگی‌های مدیریتی لازم را دارا باشد، تصریح کرد: در دوره چهارم به طور مشخص شهردار مشهد با سوگیری سیاسی انتخاب شد و ما در این دوره‌ها جواب نگرفتیم و شهر به جهات مختلف نه تنها پیشرفت نداشته بلکه پسرفت داشته است، مگر نمی‌شود یک شهردار ویژگی‌های فرهنگی، تخصص و توان مدیریتی لازم را با هم داشته باشد؟

کامل نواب بیان کرد: منظور از تخصص شهردار، تخصص در حوزه فهم و مدیریت شهری است نه یک تخصص آکادمیک؛ کلیشه زائرگرایی و نشان دادن پلاک خادمیت کافی نیست، تخصص و توان مدیریتی این‌گونه نیست که اگر کسی دکترای ترافیک داشته باشد شهردار بی چون و چرای مشهد شناخته شود.

رییس حزب آرمان‌خواهان واقع‌بین تشریح کرد: توان مدیریتی به معنای مدیریت منابع انسانی، هزینه و فایده، ساختار و سازمان‌های مشهد بسیار برای انتخاب شهردار مشهد حائز اهمیت است، شهرداری مشهد ابر سازمانی است که در این شهر با سطح تماس بالا با مردم و بدنه وسیع وجود دارد و چنین مجموعه‌ای نیازمند مدیریتی خاص است.

وی نگاه به مردم و شهروندانی که از حقوق انسانی برخوردار هستند و در مجموع مفهوم هویتی پیدا می‌کنند را مهم دانست و ادامه داد: شهردار باید نگاه انسانی به شهر داشته باشد، به تمام کسانی که در شهر امام مهربانی ساکن یا زائر هستند، برای مثال در حوزه ترافیک به عابرپیاده هم در کنار ماشین‌ها به طور جدی توجه می‌شود، جایگاه یک فرد نه از نگاه غربی بلکه از منظر انسانی و اسلامی بسیار مهم است.

کامل نواب در ارزیابی عملکرد شهردار کنونی مشهد گفت: محمدرضا کلایی دارای نقاط قوت مشهود و البته ضعف‌هایی در شهرداری است، کارنامه وی با موارد قابل قبول و قابل نقد است که هر دو قابل توجه هستند، برای مثال ورود بیش از هزار نیروی تشکیلاتی و حزبی از جریان اصلاحات در بدنه شهرداری در دوره وی حتما نقطه سیاه کارنامه او است.

رییس حزب آرمان‌خواهان واقع‌بین با تأکید بر اینکه کلایی باید در آینده به مردم مشهد پاسخ بدهد که چرا این حجم قابل توجه از نیروهای حزبی و قبیله‌ای بدون کمترین سابقه وارد بدنه شهرداری کرده، تکمیل کرد: چرا از برخی از اعضای شورای شهر توصیه‌پذیری کرد و مدیران خود را بر اساس این نگاه تنظیم کرده و اجازه داد اعضای شورای شهر ورود پیدا کنند و جلوی انتخاب شایسته را در شهر بگیرند.

وی اضافه کرد: همچنین نقاط قوتی که در دوره کلایی شروع یا پیش از وی شروع و در دوره وی تمام شد مانند تقاطع آزادگان، پارکینگ آزادی و امثال این‌ها چرا پس از چهار سال که شهرداری در اختیار این افراد بوده که البته آقای کلایی یک سال و نیم پس از انتخابات شورا شهردار شد، این پروژه ها شب انتخابات کلید خورد و دارد به نتیجه می‌رسد؟

کامل نواب در پایان گفت: هنوز  در حزب آرمان‌خواهان واقع‌بین به صورت مصداقی به شهردار مورد نظر نرسیده‌ایم، اما با توجه به ویژگی‌هایی که بخشی از آن را عرض کردم با کمک لیست نهایی این انتخاب را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد شهرداری مدیریت شهری کامل نواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی در مراسم معارفه رییس‌ کل جدید دادگستری استان قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، گفت: از زمانی که بار امانت این مسئولیت را به دوش گرفتیم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و انتظامی توانستیم برخی از مشکلات استان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دستگاه قضایی استان با همراهی معاونین و کارکنان صورت گرفته است گفت: داشتن برنامه و ساختار کارآمد با روحیه جهادی دو موضوع مهمی است که می‌توان برای حل مشکلات از آن بهره برد.

رئیس کل سابق دادگستری استان قزوین با بیان اینکه برخی از مشکلات موجود در استان قزوین به فعل و یا ترک فعل مدیران بازمی‌گردد، افزود: یکی از موضوعات چالشی در استان قزوین که دستگاه قضایی ورود پیدا کرد شرکت‌های خودرویی بود که در این بحث، ریسک ها را پذیرفتیم و با کمک شورای تامین این موضوع رو پیگیری و ساماندهی کردیم.

شعبانی اضافه کرد: در برخی موضوعات جلوتر از سیاست های قوه حرکت کردیم و در حوزه عفاف و حجاب جز استان‌های پیشرو و برتر در کشور بودیم.

گفتنی است در پایان این مراسم و با اهدا حکمی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد و از خدمات و تلاش های علی شعبانی رییس کل پیشین دادگستری این استان تجلیل به عمل آمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900680

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • دهه هشتادی ها شهردار محلات رفسنجان شدند
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود