Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@23:28:36 GMT

اگر مردم حق انتخاب را از خود سلب کنند حق اعتراض ندارند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۰۹۹۱

اگر مردم حق انتخاب را از خود سلب کنند حق اعتراض ندارند

ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مردم پای صندوق‌های رای حاضر نشوند و رئیس جمهور آینده با یک انتخاب حداقلی پیروز شود و در اداره کشور موفق نباشد دیگر مردم حقی برای اعتراض ندارند چرا که خودشان این مسیر را انتخاب کرده اند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: باید برای مردم تبیین شود که انتخابات سرنوشت خودشان است و با انتخابی که می کنند نباید از این گله مند باشند که چرا وضعیت اقتصادی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اینگونه است و گرانی وجود دارد. وقتی خودشان به کاندیدای مورد نظرشان رای می دهند و او را انتخاب می‌کنند باید پای همه چیز بایستند چرا که خوب یا بد هر وضعیتی را خود مردم تعیین کرده‌اند.

وی افزود: شرکت در انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می‌کند و مردم باید نسبت به این موضوع حساس باشند. اگر امروز پای صندوق‌های رای حاضر نشوند و رئیس جمهور آینده با یک انتخاب حداقلی پیروز شود و در اداره کشور موفق نباشد دیگر مردم حقی برای اعتراض ندارند چرا که خودشان این مسیر را انتخاب کرده اند.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون، گفت: به مرور شور و حال انتخاباتی ایجاد می شود و هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک شویم و مناظرات تلویزیونی برگزار شود حال و هوای جامعه تغییر می‌کند و مردم این تغییر را حس خواهند کرد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: جا دارد نخبگان و خواص در این روزها بیشتر مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند و این موضوع را برای ملت تبیین کنند که ثمره یک حضور آگاهانه و انتخاب درست چقدر می تواند در حل مشکلات کشور و پیشرفت مملکت تاثیر داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ استانی سیاسی مشاركت حداكثري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است

آیت اله محمدباقر لایینی، در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با اهمیت انتخابات، با بیان اینکه انتخابات بهترین فرصتی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی در اختیار مردم قرار داده تا قدرت انتخاب داشته باشند، افزود: ما در انتخابات می‌توانیم با انتخاب افراد شایسته مملکت را به سوی آینده بهتر سوق دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه هر کسی که آینده شهر و کشور خود را دوست دارد، باید انتخابات را جدی گرفته، بر اهمیت مشارکت حداکثری تاکید کرد و گفت: مشارکت حداکثری بهترین راه تحول در کشور و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان‌های قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در استان مازندران به مرحله دوم رسیده است، ابراز امیدواری کرد تا مردم این شهرستان‌ها انتخابات را مانند دور اول جدی گرفته و بهتر از آن و بیشتر مشارکت داشته باشند و به کسی که خودشان اصلح و ارجح می‌دانند، رأی دهند.

آیت الله لایینی با بیان اینکه مردم با شرکت در انتخابات به ندای شهیدان عزیز در این راه لبیک بگویند، از حضور مردم استان مازندران در مرحله اول انتخابات و شهرستان‌های قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مرحله دوم انتخابات تشکر کرد.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه و ۱۲ کرسی در مجلس دارد و تکلیف یک حوزه انتخابیه آن شامل دو کرسی به دور دوم انتخابات کشیده شده است.

کد خبر 6094304

دیگر خبرها

  • برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی/ رسولی رئیس شد، تفتیان رای نیاورد!
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • سابقه نامزدهای انتخابی را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است