Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله رحیمی پیش از ظهر دوشنبه در آئین افتتاح مرکز فرهنگی سعدی بیان کرد: مجتمع‌های فرهنگی سعدی، مجموعه ورودی میراث جهانی بی شاپور، موزه تاریخی نورآباد ممسنی، سایت موزه دروازه پردیس پارسه (تخت جمشید) در سفر وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به استان فارس نیز افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس تصریح کرد: حوزه گردشگری یکی از مهم‌ترین و کلیدی ترین بخش‌ها در حوزه اقتصاد در میان کشورهای مختلف است و ایران نیز دارای این ظرفیت قابل توجه است و استان فارس نیز از این قائده خارج نیست.

وی اضافه کرد: ابنیه های تاریخی و بناهای تاریخی موجود در استان فارس بخشی از داشته‌های ارزشمند استان فارس در حوزه گردشگری است و در بعد فرهنگی نیز وجود مشاهیر مختلفی در استان فارس بخشی از افتخارات فارس در حوزه فرهنگ است تا بتوان نسبت به جذب گردشگران مختلف اقدام کرد.

رحیمی در ادامه در خصوص ویژگی‌های فارس تصریح کرد: فارس در حوزه‌های گردشگری سلامت، گردشگری تاریخی و گردشگری طبیعی و سایر حوزه‌های گردشگری دارای ظرفیت است و باید از تمامی این توانمندی‌ها بهره برداری کرد تا بتوان نسبت به جذب سرمایه گذاری و جذب گردشگران اقدام کرد.

به اعتقاد وی توجه ویژه ای به حوزه گردشگری پس از شیوع کرونا در کشور ایجاد شده و با توجه به پتانسیل‌های استان فارس این توجهات بیش از پیش ظهور داشته است.

استاندار فارس در ادامه ابراز امیدواری کرد: با توجه به اقدامات زیرساختی امید است در آیندگان بتوانند از آثار تاریخی گذشته بهره برداری و استفاده کنند.

کد خبر 5224489

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز میراث فرهنگی تخت جمشید عنایت الله رحیمی انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا شیراز اراک اردبیل مشارکت مردم در انتخابات شیوع کرونا استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رییس‌السادات صبح سه‌شنبه در نشست منطقه دو نظام‌های بهره‌برداری که به میزبانی استان فارس در حال برگزاری است گفت: نشست‌های منطقه‌ای و انجام بازدید کارشناسی در استان‌های مختلف سبب افزایش تعاملات و انتقال تجربیات شده و انتظار می‌رود انجام فعالیت‌ها به صورت شبکه‌ای از سطح ملی تا شرکت انجام شود تا شاهد افزایش قدرت و موفقیت بیش از پیش در اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی‌های تولید باشیم.

مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان تعاون روستایی ایران با بیان اینکه افزایش تعاملات، تبادل تجربیات و اطلاعات راهی مؤثر برای هم افزایی در توانمندسازی نظام‌های بهره‌برداری محسوب می‌شود ادامه داد: اجرای الگوی نظام‌های بهره‌برداری در بخش کشاورزی برای افزایش بهره‌وری منابع آب و خاک امری ضروری است؛ بنابراین باید به این حوزه توجه ویژه‌ای شود.

گفتنی است مسؤولان نظام بهره‌برداری و مدیران عامل استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد در دومین روز از حضور در استان فارس از پروژه‌های شاخص شبکه تعاونی تولید روستایی فارس از جمله مجتمع انباری شهید سردار سلیمانی بازدید کردند.

کد خبر 6099293

دیگر خبرها

  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است