Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان سالاری صبح دوشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۳۱ طرح بزرگ و عام‌المنفعه حوزه سلامت گیلان با اشاره به اصلاح زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های بهداشتی در سراسر کشور، گفت: بیش از ۵۰ هزار نیرو در دوران کرونا در دانشگاه‌های مختلف کشور جذب شده و حقوق پرسنل بهداشت و درمان نیز ۸۵ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان جز اولین استان‌های درگیر کرونا بود، تصریح کرد: نزدیک به ۴۰ هزار بیمار در این مدت در بیمارستان‌های استان بستری و بیش از ۴۰۰ پزشک و ۴ هزار پرستار در ۲۹ بیمارستان استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کادر درمان در دوران کرونا بیمار و ۳۷۰ نفر بستری شدند، اضافه کرد: ۳۲ نفر از کادر بهداشت و درمان نیز در راه حفظ سلامت جامعه به شهادت رسیدند.

سالاری با اشاره به اینکه ۴۳ ایستگاه ثابت و سیار واکسیناسیون کرونا در استان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: بالاترین تزریق نسبت به کل جمعیت را در کشور داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرایی سازی اصلاح زیرساخت‌های درمانی، گفت: در شهریور ۹۸، اورژانس هوایی و اورژانس بیمارستان حشمت استان راه اندازی شد و ۲۵ تحت در بیمارستان رازی که سانتر کرونا است فعال شد.

وی به تجهیز چندین بیمارستان در شرق و غرب استان گیلان اشاره و بیان کرد: با همکاری ارتش، بیمارستان امام حسن بهسازی شد و مرکز جامع سلامت شهر ماکلوان نیز راه اندازی شد.

سالاری با بیان اینکه بدهی دانشگاه به نصف کاهش یافته است، تصریح کرد: ۳۱ پروژه عمرانی در حوزه بهداشتی، درمانی و اورژانسی امروز افتتاح می‌شود و ۲۲ پروژه در طی یک ماه آینده نیز می‌تواند افتتاح شود.

کد خبر 5224509

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان سالاری دانشگاه علوم پزشكی گیلان واکسن کرونا انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز واکسن کرونا اراک اردبیل مشارکت مردم در انتخابات شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: CT اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با همکاری و مشارکت گروه مپنا در نیمه دوم فروردین امسال راه اندازی شده و بهره برداری از آن، سطح ارائه خدمات درمانی را در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارتقا داده و موجب افزایش رضایت مندی مردم و دریافت کنندگان خدمت شده است.

او افزود: پیش از راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، بیماران مرکز به ناچار باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در شهر ارجاع می‌شدند که این مسئله علاوه بر معطلی و طولانی کردن روند درمان، خطراتی را متوجه بیماران و کار را بر کادر درمان در دیگر مراکز آموزشی درمانی مرکز استان مضاعف می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی آزمایشی CT اسکن این مرکز تاکنون بیش از ۴۰ بیمار خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت کرده اند؛ این در حالی است که این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و یقینا در آینده نه چندان دور نیاز بسیاری از مراکز درمانی را نیز پاسخ خواهد داد.

به گفته دکتر آشوبی، در حال حاضر قیمت دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بازار حدود ۱۳ میلیارد تومان است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها یک میلیارد تومان برای آماده کردن فضا و تجهیزات هزینه کرده است.

او تصریح کرد: نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان کودکان در استان گیلان، یکی از جلوه‌های برون‌سپاری و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تهیه و ارائه بسته‌های خدمتی سلامت به مردم است که علاوه بر خدمت با کیفیت و ارزان، هزینه تمام شده برای دولت را نیز کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی