Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در نشست خبری خود اظهار کرد: در دوماه گذشته مشغول جمع بندی گزارش‌های سال ٩٩ و راستی آزمایی آن بودیم.

او با بیان اینکه تا چند روز پیش این برنامه نهایی شد و گزارش‌ها به دفتر مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد، گفت: یک سوم جمعیت بیکار و شبه بیکار مخاطب برنامه اشتغال کمیته امداد هستند که تعداد آن‌ها یک و نیم میلیون نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالملکی با بیان اینکه ۵٠٠ هزار فرد نیازمند داریم که تحت حمایت امداد نیستند، گفت: اما به واسطه نیازمند بودن کمیته امداد موظف است به آن‌ها کمک کند و به عنوان مددجویان تک و چند خدمتی شناخته می‌شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: کسانی که به کمیته امداد مراجعه می‌کنند قبل از اینکه برای آن‌ها پرونده مستمری بگیری تهیه شود باید در فضای اشتغال قرار بگیرند، اگر با اشتغال مشکلشان حل شود لازم نیست تحت حمایت و مستمری بگیری قرار گیرند.

او با بیان اینکه سال ٩٩ برنامه ریزی شده بود ٢٠٠ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود، گفت: ۵ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ایجاد این تعداد شغل انجام شده که ١٠٠ درصد هدفمان اجرایی شده است.

عبدالملکی ادامه داد: درسال ٩٩، ١٩٧ هزار و ٢۴٩ فرصت شغلی جدید ایجاد شد و ١٧٠ هزار نفر از طریق اجرای طرح‌های اشتغال و ١٧ هزار نفر از طریق کاریابی (در ازای بسته تشویقی به کارفرما) دارای شغل شدند.

او با بیان اینکه مبلغی که شبکه بانکی به ما کمک کرد ۵ هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان بود گفت:  ١٠٠ درصد آن چیزی که به لحاظ قانونی باید در اختیار امداد قرار می‌دادند قرار داده شد و گزارش وزارت تعاون نشان می‌دهد که از ۵٢١ هزار فرصت شغلی‌ که به صورت ناخالص در کشور ایجاد شده است ٣٨ درصد آن متعلق به خانواده کمیته امداد است.

معاون اشتغال کمیته امداد گفت: وزیر تعاون دستور دادند الگوی اشتغال امداد در اجلاس سالانه کار ارائه شود و فردا به صورت آنلاین این اتفاق خواهد افتاد و در این اجلاس نمایندگان کشور‌های دنیا حضور دارند که سند افتخاری برای جمهوری اسلامی است چرا که الگوی اشتغالزایی محرومین در سطح جهانی ارایه خواهد شد.

او با بیان اینکه در سال ٩٩، ٧٢٠ هزار طرح اشتغال جاری تحت نظارت داریم، گفت: تعداد وام‌های پرداختی در حوزه اشتغال بیشتر از تعداد اشتغال ایجاد شده است چرا که بسیاری از شغل‌ها به نتیجه نخواهد رسید.

عبدالملکی با بیان اینکه این طرح‌ها بین ٣ تا ۵ سال تحت نظارت هستند و آن‌ها را رها نمی‌کنیم، گفت: البته باید بدانید که سالانه تعدادی از این شغل‌ها راکد می‌شوند.

او با بیان اینکه ١٨ هزار میلیارد تومان درآمد سالانه این طرح‌ها بوده است، گفت: درآمد این طرح‌ها بیش از ٢ برابر کل مستمری درآمد خالص کمیته امداد بوده است که این اقدام با همکاری کارآفرینان رخ داده است.

عبدالملکی بیان کرد: ١٧۴ هزار نفر در دوره آموزش کسب و کار ما در سال ٩٩ شرکت کردند.

بیشتر بخوانید

تعداد طرح‌های پشتیبان کسب و کار به ۷۰ عدد می‌رسد

درحال تکمیل ...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال کمیته امداد کمیته امداد طرح ها سال ٩٩

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علو و فناوری آنا، رضا نقی‌زاده در نشست تخصصی و هم‌اندیشی در دهه سرآمدی آموزش، با حضور رئیس دانشگاه، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مدیران مجموعه و روسا و معاونین آموزشی دانشکده‌های دانشگاه اصفهان، سه موضوع کلیدی؛ دروس مهارتی و اشتغال پذیری، استاد مشاور آموزشی و پذیرش استاد محور دانشجویان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم در این نشست تصریح کرد: دانشگاه اصفهان الحمدالله بسیار منظم این سه مسیر را پیش برده و به نتایج خیلی خوبی رسیده است.

نقی‌زاده افزود: برای دروس مهارتی و اشتغال پذیری برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است که از شروع مهر ۱۴۰۳ به صورت گسترده برای تمام دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان این برنامه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم با توجه به بافت اقتصادی، صنعتی و اجتماعی شهر اصفهان این طرح به خوبی اجرا شود و نتایج خیلی خوبی در سطح استان و شهرستان داشته باشد.

نقی‌زاده با بیان این که در حوزه پذیرش بدون آزمون و استادمحور دانشجویان، کار‌های خوبی انجام شده است، اظهار کرد: دانشگاه اصفهان در سال گذشته جزء دانشگاه‌های بسیار خوب ما در اجرای این طرح بوده است که امسال نیز به صورت گسترده‌تری اساتید به پذیرش استادمحور استعداد‌های درخشان ورود کرده‌اند.

این مقام مسئول افزود: فکر می‌کنیم انشاالله آمار دو یا سه برابری را نسبت به سال گذشته در دانشگاه اصفهان در پذیرش استعداد‌های درخشان در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری تخصصی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از کار‌های مهم دیگری که در دانشگاه اصفهان انجام شده، بحث استاد مشاور آموزشی است که در واقع یکی از رویکرد‌های وزارت علوم بحث شاگرد پروری و ارتباط عمیق‌تر استاد و دانشجو است که بر این اساس و مقررات یکپارجه آموزشی، بحث استاد مشاور آموزشی پیش‌بینی و شیوه‌نامه آن ابلاغ شد.

نقی زاده ادامه داد: دانشگاه اصفهان شیوه‌نامه‌ای را برای این موضوع تهیه کرده و روی آئین‌نامه وزارت علوم به جزئیات مسئله پرداخته و به نظر می‌رسد اجرای خوب این طرح می‌تواند ذیل تربیت رابطه استاد و دانشجو منجر به افزایش کیفیت آموزشی و کاهش سنوات آموزشی دانشجویان و ارتقای کیفیت و مهارت دانشجویان در حوزه‌های مختلف آموزشی پژوهشی و فناوری شود.

گفتنی است، نشست تخصصی و هم‌اندیشی در دهه سرآمدی آموزش، با حضور نقی‌زاده مدیر کل آموزشی وزارت علوم در جمع رئیس دانشگاه اصفهان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مدیران مجموعه و روسا و معاونین آموزشی دانشکده‌های این دانشگاه در تالار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار و در خصوص سه مسیر دروس مهارتی و اشتغال پذیری، استاد مشاور آموزشی و پذیرش استاد محور دانشجویان، بحث و تبادل و نظر شد.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • آمریکا دیگر مقصد آرمانی محققان نیست/ تغییر الگوی مهاجرتی دانشمندان
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری