Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@08:45:02 GMT

افزایش سه‌برابری اجاره مسکن در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۲۵۹۱

افزایش سه‌برابری اجاره مسکن در مشهد

علی مرادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، افزود: برخی کارشناسان و متصدیان املاک، این افزایش قیمت را مربوط به قیمت‌های کارشناسی نشده مالکان و سایت‌های آگهی‌دهنده املاک می‌دانند.

نمونه قیمت از زبان متصدیان املاک

«موسوی» مدیر یکی از دفاتر املاک مشهد گفت: یک واحد مسکونی ۷۵ متری که تا یک سال پیش با ۸۰۰ هزار تومان در ماه اجاره داده می‌شد در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اجاره در ماه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای مثال در حال حاضر میانگین اجاره یک واحد مسکونی ۵۰ متری در مناطق جنوبی مشهد ۱۰ میلیون تومان ودیعه پیش و اجاره ۵۰۰ هزار تومان در ماه، در مناطق میانی و متوسط شهر ۲۰ میلیون تومان ودیعه پیش و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه و در مناطق اعیانی مشهد که واحدهایی با متراژ کوچک کم‌تر وجود دارد برای یک واحد ۵۰ متری ۲۵ میلیون تومان ودیعه پیش و ۳ میلیون تومان اجاره ماهانه تعیین شده است.  

موسوی افزود: شرایط موجود باعث شده تا واحدهای مسکونی مناسب، کم‌تر در دفاتر املاک وجود داشته باشد، زیرا مستاجرها به دلیل بالا رفتن قیمت تلاش می‌کنند در واحد استیجاری‌ که ساکن هستند بمانند و با رقمی مناسب‌تر نسبت به قیمت‌های کنونی بازار اجاره مسکن با موجرها به توافق برسند.  

طرح اتحادیه مشاوران املاک برای کنترل قیمت

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد اظهار کرد: اگر تیمی متشکل از مجموعه‌های مرتبط به موضوع کنترل قیمت بازار مسکن ورود کنند می‌توان بازار را مدیریت کرد، اما شاهد بودیم کارشناس رسمی دادگستری به تنهایی برای پیشبرد کار از مشاوران املاک قیمت‌ها را دریافت و میانگین آن را اعلام می‌کنند.

مرادزاده گفت: اگر همراه کارشناس دادگستری، کارشناسان املاک و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها قیمت تمام شده یک واحد آپارتمان را به صورت علمی استخراج کنند، شاهد تأثیر در این بازار خواهیم بود.

وی ضمن اعلام آمادگی اتحادیه املاک برای اجرایی کردن طرح قیمت‌گذاری مسکن افزود: در سطوح کشوری درخواست دادیم بخش‌های قیمت‌گذاری سایت‌های اینترنتی مانند دیوار و شیپور غیرفعال شود و با حضور رؤسای اتحادیه املاک کشوری موافقت شد که تیم‌های کارشناسی در این‌باره تشکیل شود که البته در این راستا حضور سایر دستگاه‌ها ضروری است.

کد خبر 604576 برچسب‌ها استان خراسان رضوی مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خراسان رضوی مسکن میلیون تومان هزار تومان یک واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت

محسن صیادی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: پارسال سامانه اجاره بها به صورت آفلاین بود و این موضوع قدری رصد فعالیت مشاوران املاک را دشوار می‌کرد، اما از ابتدای سال همه مشاوران املاک موظف شده اند این نرم افزار را نصب و براساس آن اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: در پی گشت‌های مشترک و تشدید بازرسی‌ها در حوزه مشاوران معاملات املاک مشهد در هفته پایانی فروردین ماه، از ۳۴۶ مورد بازرسی، ۲۲ فرم تعزیری برای متخلفان این صنف تنظیم و چهار واحد نیز پلمب شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: ۱۱ هزار و ۶۷۵ واحد مشاور معاملات املاک معتبر در مشهد وجود دارد، سال گذشته نزدیک به چهار هزار واحد مشاور املاک بدون پروانه کسب در این شهر شناسایی و به آنها اخطار داده شد.

صیادی گفت: هزار و ۹۵۴ واحد مشاور املاک جدید هم در مشهد پروانه کسب گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود