Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروتکل بهداشتی برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰، براساس مصوبات هفتادمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با همکاری مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت و شورای نگهبان به منظور حفظ سلامت مردم در کنار انجام وظایف ملی و اجتماع، تهیه و ابلاغ شد.

 بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در این ابلاغیه آمده است؛ راهنما و پروتکل حاضر براساس مصوبات هفتادمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۰۱ و با همکاری مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای نگهبان به منظور حفظ سلامت مردم در کنار انجام وظایف ملی و اجتماع تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه دستگاه های اجرایی و نظارتی از جمله وزارت کشور (ستاد انتخابات کشور)، شورای نگهبان، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و سایر نهادها و سازمان های مرتبط با برگزاری انتخابات از طریق واحدهای تابعه استانی و شهرستانی و منطقه ای موظف به نظارت هستند.

طبق این پروتکل ابلاغی؛ لازم است سلامت کلیه خبرنگاران، عوامل نظارتی و اجرایی و سایر افراد دخیل در فرآیند انتخابات (در طول مدت آغاز تا پایان انتخابات) از نظر بیماری کووید-١٩، با استفاده از کد ملی ایشان، در سامانه ماسک بررسی گردد.

همچنین باید پیش بینی شعب سیار برای اخذ رأی در مناطق پرتراکم و پرخطر همچنین بیماران در قرنطینه و یا بستری در بیمارستانها انجام گیرد.

برگزاری مراسم استقبال از نامزدها، راه اندازی کارناوالها،میتینگ های تبلیغاتی و هرگونه تجمع در فضاهای سربسته نیز مطلقا"ممنوع است.

برگزاری تجمعات انتخاباتی، سخنرانی، گفتگو و مناظرات تبلیغاتی و نظایر آن در فضاهای سربسته از قبیل: مساجد، تالارها، سالنهای اجتماعات و مانند آن ممنوع است.

انجام مناظره و گفتگوهای تبلیغاتی صرفا از طریق صدا و سیما، شبکه های اجتماعی مجازی و سایر روشهای الکترونیکی و غیرحضوری انجام گیرد.

برگزاری نشست و یا جلسات استانی هماهنگی و ضروری در فضای بسته، طبق طرح محدودیت هوشمند کنترل بیماری کووید-١٩انجام گیرد؛ در شرایط قرمز ١٥نفر، در شرایط نارنجی ٢٠ نفر، در شرایط زرد ٣٠ نفر و در شرایط آبی ٥٠ نفر، به شرط رعایت فاصله 2 متری و ٨ متر مربع فضا برای هر نفر در نظر گرفته شود.

استفاده از ماسک در تمامی جلسات و رعایت محدودیت ساعت برگزاری نشست کمتر از ٢ساعت نیز الزامی می باشد.

تبلیغات نامزدها صرفا از طریق شبکه های ملی و استانی، فضای مجازی و سیستم های الکترونیکی انجام می شود.

متن کامل پروتکل بهداشتی برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ از اینجا قابل مشاهده است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد

بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت